Minkälaista jälkkäriä teillä on jouluruoalle?

Alkuperäinen kirjoittaja hiirimatto:
Alkuperäinen kirjoittaja Nea-01:
mä teen sitruuna-suklaakakun.mutta se syödään sitten vasta illalla =) :p
Tää kuulostaa hyvälle. :p Saisko ohjeen?
-1 prk sitruunarahkaa(valmiina purkissa)
-1 prk kermaa
-1 taloussuklaalevy
-sitruunamehua

mä teen sen ihan kaupan valmiiseen 3-osaiseen kakkupohjaan.kostuta sitruunamehulla.vatkaa vähän reilu puolet kermasta.sekoita rahka ja vatkattu kerma keskenään.laita molempiin kakun väleihin.sit "kansi" päälle ja kostuta.kaada loput kermasta kattilaan,lämmitä ja sulata suklaa siihen.kun sulkaa hieman jäähtyny,kaada kakun päälle ja reunoille.päälle voit ripotella vaikka nonparelleja.kun kakku jäähtyny,laita jääkaappiin.

mitä kauemmin pidät jääkaapissa,sen parempaa kakku on.
mä teen sen usein edellisenä päivän niin silloinon erittäin hyvää :p :p

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
Kaupassa oli joku esittelijä ja se oli tehnyt maistijaisiksi tosi yksinkertasen ja hyvän jälkkärin eli vain vanilijakastiketta(vaahdotutuvaa) 1prk ja siihen sitä torttutäyte hilloa 1/2 purkkia siitä pienestä purkista ja ripaus kanelia. Oli tosi yksinkertanen ja helppo, mutta hyvää..
Eli itse maistoin myöskin esittelyssä tuota ja kokeilin kotonakin....

Jos tuota tekee, kannattaa varmistaa, että torttutäytehillo on makeaa ( kaikki eivät sitä ole ) ja kannattaa laittaa aluksi vähemmän kuin mitä ohjeessa on ja lisätä tarpeen mukaan.

Itselläni tuosta kokeilusta tuli katkeraa ja luumutäytehilloa oli reseptissä omasta mielestäni aivan liikaa.

Kahden suklaan mousse:

100g fazerin sinistä suklaata
100g taloussuklaata
2 dl vispikermaa
2 munanvalkuaista

Suklaat sulatetaan mikrossa miedolla lämmöllä, kerma vaahdotetaan, samoin valkuaiset. Suklaa kaadetaan kerman joukkoon, sekoitetaan, ja joukkoon lisätään valkuaisvaahto varovasti nostellen. Kaadetaan tarjoiluastiaan, ja päälle ripotellaan suklaarouhetta

Yhteistyössä