minkälaisia tai mitä LELUJA teidän 2-vuotiailla on??

  • Viestiketjun aloittaja sole
  • Ensimmäinen viesti
Jo vuoden verran meillä on ollu kova sana leikkiastiat. Nyt pitäis jostain ettiä hellakin, tuo ruuanlaitto tuntuu kiinnostavan. Ja yleensäkin kaikki matkimisjutut, esim. omat siivousvälineet oli aika kova juttu. ;) Myös mielikuvitusleikit alkaa sujua, eli tuommoset isommat muovieläimet on käytössä ja tietysti Duplot. Brion junarataakin jaksetaan jo rakentaa ihan antaumuksella.
 
Meillä tyttö täyttää perjantaina 2 vuotta ja leikkii eniten legoilla, nukeilla ja palapeleillä, lisäks tykkää tosi paljon kirjoista eli joko itse tutkii niitä tai kuuntelee kun luetaan. Palapeleistä suurin on semmonen, jossa on 25 palaa ja tyttö tekee sen itse, myös pienemmistä tykkää. Parkkitalo ja autot on kans semmosia, joilla leikkii mielellään....sitten on erikseen kaikki tuollaiset oikeat jutut, mistä tykkää eli esimerkiks hällä on käytössään mummin vanha kamera, jolla kuvaa kaikkea ja leikkihellalla laittaa kattilassa tai uunissa ruokaa ja syöttää niitä mulle tai nukeille.

Tässä nyt joitakin esimerkkejä!
 
jaaha mistä aloittaisi no
pikku väki, nuken vaunut ja yleensä nukkevauvan hoito on in, keittiösetti ja astiat, pipsa possun talo, legot, sormivärit, vesivärit, muovailuvahat,piirustusvälineet, eläimet, kirjat. tai ihan mainosposti laittaa laukkuun ja ajaa pyörällä sisällä höpöttelee omiaan,piirtelee välillä postiin tai tuo äidille kirjeitä. mitähän vielä niin retkelle menee,tai uimarannalle astiat + eväitä mukana

ulkona hiekkalaatikko ja leikkimökki ne parhaat tai leikkipuistossa energiaa puretaan mitä tuntuu piisaavan.

ei aina kaikkein kalleinta ja hienoa tarvia lapsella olla,mielikuvitusta kehiin astioiksi käy vaikka jugu- tai viilipurkit, vanhoja laukkuja,hattuja,huivejä,pöytäliinoja niistä lapsi leikin keksii

Itsellä on tuota romua kerääntynyt jo työnpuolestakin liikaa.....
 
=) Nuppipalapeli, nukenrattaat tai -vaunut, nukke tai pehmoeläin, vauvanhoito tarvikkeet, tukevat lääkärinvehkeet, piirustus ja maalaus ja muovailu välineitä, kunnon lastensakset aikuisen kanssa, oikeita soittimia esim. rytmimunat, xylofoni jne., tukevat leikkityökalut, leikki imuri tai kahvinkeitin tai pora, muistipeliäkin harjoiteltiin reilu 2-v. .......siinäpä jotain esimerkkejä. :xmas:
 
Tyttö tulee kesällä 2v häntä kiinostaa oikea imuri ja saakin sillä joka päivä imuroida eteistä :) . Leikki imurikin on mutta oikea on paljon parempi ja samalla siivoaa hiekkoja eteisestä. Toinen lemppari on nukke ja rattaat. Niitä työntelisi kokoajan. Astiat kiinnostaa aika ajoin dublot ja autot myös joskus. Junarataa on kivampi rikkoa veljen tekeleet kun rakentaa omaa...

Ai niin vielä tykkää palapallosta. Selaisesta mihin pallon sisään laitetaan eri muotoisia paloja reijistä.

Näillä leikitään meillä tällähetkellä. Lisäksi tykkää tosi paljon olla ulkona eikä enää haluaisi istua rattaissa vaan kävellä itse.
 

Yhteistyössä