minkälaisia mielitekoja raskaana ollessa?

Heips!

Eli ihan uteliaisuutani kyselen, että minkälaisia mielitekoja teillä on ollut esim. ruokien suhteen raskausaikana.
Tai onko tiettyjä hajuja joita täytynee olla kokoajan haistelemassa (tutullani oli) :p
 
Mulla oli hirveä himo nektariineihin :LOL: Ihan tohkeissani sitten maistatutin muillakin että "maistappas ku ihanan mehukas" ja muut sano vaan että hyi maistuu ihan puulle :LOL: Ja minusta kun se oli niin ihanaa :LOL: Enpä oo nyt kokeillu miltä tätä nykyä maistuis =) Ja vesimeloni oli toinen herkku jota saatoin syyä kilo tolkulla =)
 
pse
Näkkäri ilman mitään päällysteitä. Se oli aivan herkkua eka raskaudessa! Saattoi puoli pakettia reilua mennä päivässä helpostikin.=)
Nyt tuntuu olevan porkkanat suuressa huudossa kuin myös karkit.. Sitä karkkien syömistä vaan on PAKKO yrittää pitää kurissa. Mutta kun koko ajan tekis mieli! :p
 
Mulla oli himot säilykepersikoihin, ja ne piti olla jääkaappikylmiä, nam.

Sitten myöhemmin raskausaikana saatoin illalla myöhään alkaa vielä keittämään makaronia. Eikä mitään muuta kuin ketsuppia mukaan ja siitä sitten lautasellinen makoisiin paloihin. Hyi. =)
 

Esikoiselta kaikki suolainen olisi maistunut ja kakkoselta suklaata meni aivan tajuttomat määrät. Onneksi paino oli laskusuunnassa, niin sain luvan kanssa vedellä herkkuja! Samoiten jäätelö kera kääretortun oli aivan huippua!!

 
annili
Ekassa odotuksessa mulle tuli alku puoliskolla ihan mieletön himo saarioisen valmis jauhelihapitsoihin. Siis voi että ja yös nyt jälkikäteen. Mies katteli ihmeissään kun kaupassa varasin niitä joka paivälle yhden. Suklaata meinasikin sitten lopussa mennä reilun laisesti...
 
Ekassa raskaudessa (joka tosin kesti vain muutaman viikon) intohimonani oli kanarisotto ja säilykepersikat! Saatoin rueta illalla yhdeksän aikaan väsäämään risottoa...

Toisen raskauden alussa himona oli pillimehut! Litran purkista ei mehu maistunut samalle. Muut joi olutta, minä kannoin kaupasta selkä vääränä pillimehuja! :LOL:

Toisen raskauden alussa intohimoksi tuli myös Children Of Bodomin kuuntelu... Ennen vihasin ko. bändiä, eikä mieheni saanut kuunnella sitä, kun olin kotona. Eräänä päivänä mieheni katsoi haavi auki, kun ajoin autolla, Bodom soi auton rammarissa ja minä naputtelin auton rattia Bodomin tahtiin! Että semmosia! Toisen raskauden lopussa söin illat satsumoita.

-Piipero ja Alexi 9vk-
 
Munasokerivaahto :LOL: Tosi terveellistä tuo raaka kananmuna, mutta kun makeanhimo yllätti illalla, siitä vain muna ja ruokalusikallinen sokeria ja vatkain hurisemaan. Aina on tuo kääretorttutaikina maistunut, mutten ole tainnut sitä odotusajan jälkeen alkaa erikseen valmistamaan ilman jauhoja ja nostatusaineita.
 
eka raskaus oli sellanen etten kestänyt mitään hajuja en pystynyt menemään jääkaapille kun
menin oksentamaan, jos koirakin käväsi siinä huoneessa niin oksensin ja hammastahnakin laitto mut oksentamaan, en pystynyt edes ruokaa tekemään kun oksensin.
toisen kohalla söin suolakurkuu ja karkeja, mut ei hajut käyneet oksettamaan paitsi tupakan haju.
ja vahva deutorantin vahva haju...
 
Olen ikäni inhonnut piimää, en ole kerrassaan voinut sitä sietää. Riviviikot 6 ja 7 kiskoin kuitenkin piimää niin antaumuksella, että aviomies ei ollut uskoa silmiään. Tällä hetkellä (rv9) en voisi kuvitellakaan taas piimää juovani. Oksettaa ajatuskin.

Tällä hetkellä ei erityisiä mielitekoja. Yritän vain keksiä edes jotain, mitä voi oksentamatta syödä...
 
Sanna 85
Odotan esikoista ja olen nyt rv 38+5.Haluaisin jo synnyttämään!Kyllähän niitä mielitekoja on ollut vaikka mitä,mutta tuoreita kesän mansikoita on tehnyt raskauden alusta asti ihan älyttömästi mieli ja niitä kun ei oikein saa vielä tähän aikaan mistään! :(onnex on ollut edes pakkasessa mansikoita!
Sitten on ollut esim. twister mehujää,marjarahka ja hedelmäsalaatti. =)
 
Ninde80
Molempien lasten odotuksessa intohimo on ollu syödö pitsaa ja jäätelöä samaan aikaan. Sinappi himo iski myös vaikka sitä ennen en siitä tykännyt. samoin homejuusto..
 
alkuraskaudessa kalaa (en ole voinut sietää tähänastisen elämäni aikana...) ja tölkkipersikoita, sitten noin 14 viikosta eteenpäin piimää ja mansikkarahkaa...
liha on tökkinyt koko raskausajan (kohta 29 viikkoa) ja suklaata en oo voinu syödä vaikka ennen söin päivittäin...
 

Yhteistyössä