Mäkin vastaan omasta puolestani.
Mulla suurin vaikutus on järkevä vuorokausirytmi, joka heijastuu tietysti ihan kaikkeen =) .
Ilman C:tä mä en nuku koskaan, mutta en ole koskaan hereilläkään. Makaan koomassa 20 tuntia/vrk mutta kuulen kun koira kääntää kylkeä yöllä -ja se koira nukkuu terassilla. Tämän vuorokausirytmi-ilmiön mä olen nähny ihan yksittäisinä luomu-päivinä. Nyt meni viikonloppu aika jees, vaikka olin ilman lääkitystä. Illalla ei kyllä uni tullu, mutta yöllä nukuin aika hyvin.
Suurimmat vaikutukset äkkiseltään siis vaikuttais tulevan tuota kautta, että herää aamulla ihan oikeasti ja sit kun on ihan oikeasti ollu hereillä, nukkuukin yöllä ihan oikeasti. Mä en elä enää sumussa ja horroksessa.
Toki elämä tuntuu monella tavalla selkeämmältä, mutta on aika vaikea sanoa, mikä siihen vaikuttaa eniten; lääkitys vai tieto siitä, mistä uskomaton kykyni tehdä yksinkertaisista asioista vaikeita ja vaikeista yksinkertaisia johtuu. Mun mielestä mun mielenterveysongelmat hävis ADHD-diagnoosin myötä, kun nyt mä ymmärrän itseäni ja osaan kuunnella eri tavalla itseäni eri tilanteissa. Osaan karttaa tilanteita, jotka johtaa turhautumiseen josta voi seurata mitä vaan, itsetuhoa, masennusta, uupumusta, raivari...mikä vaan yleinen kaaostila.
Nyt mulla on diagnoosi ja säännöllinen lääkitys mutta mä en ole ikinä ollu näin terve. Mä voin tehdä mitä haluan ja joskus jopa tiedän mitä haluan =)