Minkälaisen kakun tekisin?

• Viestiketjun aloittaja mönkijä
  • Ensimmäinen viesti
mönkijä
Meillä tulosa sukujuhlat ja lupasin tehdä kakun tai kakut sinne. Väkeä n.70-100 henkeä.
Ja täsä mietin et kannattaaako tehdä yks iso vai kaks pienempää?
Kaks ihan erillaista kakkua?

Tekisinkö jotain ''lapsellisempaa'' vai jotain aikuismaista tavallista.
Minulla on muutama erillainen kakkuvuoka mm. raktrori,kukka,nalle.

Antakaa vinkkejä ja kivoja kuviakin saa linkittää.

juu
kyllä mun mielestä kannattaa tehä useampi kakku. jos siellä on lapsivieraiden lukumäärä selvillä ni voithan tehä heille vaikka ihan oman esim. kukan muotosen kakun ja aikuisille oma. ei mitään kuningatarkakkuja mitä joku ehdotti, hyi :x :D

mönkijä
Alkuperäinen kirjoittaja Michella:
ollu yli 40 ni aina on tehty vähintään kaksi isoa kakkua, et mielummin vähän liikaa sitä kakkua ku liian vähän, varsinkin jos vieraat tykkää kakuista...
En tiedä tykkääkö mut lapsia on puolet vieraista ja tarjottavaa on tulossa paljon muutakin.

mönkijä
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
kyllä mun mielestä kannattaa tehä useampi kakku. jos siellä on lapsivieraiden lukumäärä selvillä ni voithan tehä heille vaikka ihan oman esim. kukan muotosen kakun ja aikuisille oma. ei mitään kuningatarkakkuja mitä joku ehdotti, hyi :x :D
Mikä on kuningatarkakku? Ai kunningatarhilloa väliin?

Vai tekisinkö Pritakakkuja vai ihan tavis täytekakkuja vai carlotteja?

minttu
kakun menekki riippuu paljon siitäkin, mitä kaikkea muuta on tarjolla. Vai onko kakku ainoa syötävä?
Joka tapauksessa yksi kakku ei riitä 70 hengelle, jos tarkoitetaan sellaista pyörää ns. normikakkua. Itsekin tekisin useamman kakun. Kätevää voisi tosiaan olla tehdä vaikka kaksi sellaista pellin kokoista kakkua. Kolme torttupohjaa per kakku. Väliin vaikka joku marjamousse.

Heeehhh, meillä riittää n. 30 hengen kakku ehkä n.7:lle..... ja jos erilaisia kakkuja tehdään, niin kaikkienhan pitää syödä molempia..... eli 2 kakkua riittää edelleen n.7:lle...... ehkä teen liian maistuvia :p

mönkijä
Alkuperäinen kirjoittaja pikkumyy74:
Heeehhh, meillä riittää n. 30 hengen kakku ehkä n.7:lle..... ja jos erilaisia kakkuja tehdään, niin kaikkienhan pitää syödä molempia..... eli 2 kakkua riittää edelleen n.7:lle...... ehkä teen liian maistuvia :p
:D No minkälaisia sä teet?

Mä tykkään käyttää kakunvälissä ja täytteissä valkosuklaata ja rahkaa.

-
Alkuperäinen kirjoittaja Michella:
ollu yli 40 ni aina on tehty vähintään kaksi isoa kakkua, et mielummin vähän liikaa sitä kakkua ku liian vähän, varsinkin jos vieraat tykkää kakuista...
kaks kakkua ei kyllä ainakaan riitä, vaikka olisivat isojakin

Alkuperäinen kirjoittaja mönkijä:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkumyy74:
:D No minkälaisia sä teet?

Mä tykkään käyttää kakunvälissä ja täytteissä valkosuklaata ja rahkaa.
Teen sellaisia, mitä milloinkin tilataan.... mutta eniten porukat tykkää ihan marja-kerma virityksistä tai sitten kinuskista.... hilloja en tykkää käyttää, vaan marjoja... ja kinuskin väliin laitan päärynää.

Yhteistyössä