Minkälainen perhe syö ruoan kanssa leipää?

  • Viestiketjun aloittaja hoikka
  • Ensimmäinen viesti
hmm
Ihan normaali esikaupungissa asuva perhe, jonka lapsista kasvoi huippu-urheilijoita. ;) Normaalipainoisia kaikki (paitsi yksi, joka on mittapuilla alipainoinen, mutta johtuu siitä, että urheilee niin paljon)
 
Leipä kuuluu suomalaiseen ruokapöytään. Kouluruokailussakin on leipää tarjolla. Leipä ei lihota, jos sitä ruoan kanssa syö. Se lihottaa, jos sitä mässää iltapalaksi rasvaisten juustojen ym. kera. Leipä on tosi hyvää ja itse voisin syödä sitä vaikka ruislimpullisen päivässä, mutta kohtuus kaikessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onhan se vähän vanhanaikainen tapa. Meillä lähinnä keiton tai salaatin kanssa on leipää.
Miten niin vanhanaikainen? Minusta suomalainen tapa. Miksi aina kaikkea suomalaista pidetään huonona ja ajatellaan, että muualla kaikki on parempaa. Myös siis ruoka ym.


 
Meillä ollaan maalaisia ja minä olen lievästi ylipainoinen, mies ei liho vaikka mitä söisi ja lapset ovat erinomaisen sopusuhtaisia, mieluummin hiukan alapainoisia, mutta normaalin rajoissa tähän asti.

Leipää syödään joka aterialla ja mikään muu ei tulisi mieleenkään. Leipä täydentää ateriat, siitä saa vaivattomasti monen kaipaamaa kuitua ja lisäksi varaamalla leivän päälle kurkkusiivuja, tomaattia ja salaatinlehtiä saan joka ruokailulla salakuljetettua niiden tunnetusti nirsojen esiteinien ruokavalioon kasviksia.

Lisäksi leipä on se osa ateriasta, jolla lapset kompensoivat sen, että ihan jokainen ruoka ei osu makuhermoon mutta siitä ei tarvitse maankaatonumeroa tehdä. Keskimmäinen tekee hernaripäivinä vinon pinon leipiä pienen keittoannoksensa lisäksi ja talonpojanmunakkaasta kananmunaa eroon närppiessään esikoinen syö tarjottimellisen voileipiä ihan siinä sivussa.

Piika-äiti
 

Yhteistyössä