Minkälainen perhe syö ruoan kanssa leipää?

  • Viestiketjun aloittaja hoikka
  • Ensimmäinen viesti
mellan
jostakin lasten ravinto-oppaasta luin, että leipä on tärkeä osa lapsen ateriaa. Eli kaikkien lasten pitäis syödä leipää ruuan kanssa. Ja tää opas on saatu tod.näk. Lappeenrannan neuvolasta
 
Minä syön likimain joka ruuan kans viipaleen ruisleipää, ja mies syö 4-5viipaletta (suht ohuita..). Mies on ennemminki alipainoinen, mulla vähän ylimääräistä, mutta se johtuu tasan ihan muusta ku leivästä! Ja ruokaleipä on aina ruisleipä! Muutamia poikkeuksia, kuten tänään oli patonkia.

Ruisleivällä on terveellisiä vaikutuksia, koitasta ehtiä vaikka googlesta! :)
 
En oo kyllä koskaa hassumpaa juttua kuullu.Taitaa vika olla siinä,kun ollaan maalta.Mutta meillä on AINA ruokapöytään kuulunu leipä.Tuskin meistä kukaa osais syödä ruokaansa ilman leipää.

KAIKKEE SITÄ KUULEE/LUKEE KU TARPEEKSI VANHAKSI ELÄÄ. :LOL: :LOL:
 
mitä jos kotona ei syö leipää kuin aamupalalla (paitsi sunnuntaina ei kun on reilu puuroaamiainen) ja iltapalalla ja keiton kanssa (en voi kuvitella keittoa ilman leipää!) ja sitten töissä syönkin leipää. Minkäs analyysin siitä voi vetää?
 
mistäs ap ottaa tarvittavat viljat ja kuidut?
itse en syö ruualla leipää ja painoa on, mutta ei leivästä. Mies syö joka ruualla leipää ja on ihan normaalipainoinen.
vanhempani ja appivanhemmat maalta syö leipää aterialla ja kaikki ovat hoikkia.
 
Mä sain esikoista odotaessa ravintoterapeutilta ohjeen että leipää pitäisi syödä 2-3 viipaletta /ateria. Pitää verensokerin tasaisena ja nälän pitemää pois ja saa kuitua eikä meillä ole yhtään ylipainoista perheessä.
 

Yhteistyössä