Minkälainen harrastus olisi lapsella nolo? Mistä harrastuksesta itse pitäisit lapsellasi?

  • Viestiketjun aloittaja kerro
  • Ensimmäinen viesti
Noloako
Lapselle pitää antaa nimeksi Apina Aivo ja harrasteisiin kaikki mahdollinen pitsinnypläyksestä kansantanhuihin. Oppii äpärä olemaan kun välitunnilla huudetaan apina-aivoa leikkimään.
Ainakin siinä luonne kasvaa.
 
vierailija
höpö höpö.. jos baletti on vanhemmille liian kova kynnys, niin onhan nyt tanssilajeja vaikka kuinka ja paljon erilaisia, monet pojat tykkää tanssiharrastuksesta, mutta joillekin vanhemmille, etenkin isille se tuntuu olevan jotenkin ongelma...
Niinpä. Onhan niitä muitakin lajeja olemassa kuin baletti, esimerkiksi street. Tuttavan 14-vuotias poika harastaa balettia ja streetdancea ja kavereiden mielestä tanssi on cool harrastus. Niin ja ärsyttävää kun miehillä on jotain tanssivia poikia vastaan...
 
vierailija
Onko rajoitteita näiden suhteen?
Ite kyllä toivon haraastukselta eniten sitä, että se on sellanen, mitä lapsi ITSE oikeesti haluaa harrastaa ja mistä tykkää. On aika surullista, että vieläkin on niin paljon vanhempia, jotka ns.toteuttaa omia haaveitaan lapsen kautta.

Mulla oli lapsena tietty musiikkiharrastus josta en koskaan nauttinut. Se aloitettiin siksi kun äiti halus. 3 viimestä vuotta oli tuskaa. ei olisi voinut vähempää kiinnostaa mut oli pakko käydä.

Harrastuksen pitää olla kivaa, sellasta mihin on kiva mennä ja mistä itse nauttii. Ei sellanen mitä vanhemmat haluu tai ohjaa.
 
vierailija
Ohjattu harrastus kuten urheilu tms. ei muuten ole ainoa tapa harrastaa. Oma poikani piirtää sarjakuvia, kirjottelee novelleja yms. Ja eikö lukeminen ole hyvä harrastus? Tai askartelu? Tai lenkillä käynti. Ei noi jääkiekot, koripallot, tanssit ym. ole ainoita " oikeita " harrastuksia.
 
vierailija
No jos tuota lasta katsoo, niin jokin musiikkiin liittyvä harrastus, koska hän itse nauttii niin musiikista. Ja jokin sirkusakrobaattitemppuilu sopisi myös hänelle.

Kotona aion ohjata ulkona reippailuun ja metsäretkille, museoihin ja teatteriin, lukemaan ja askartelemaan. Toivon, että hänestä tulisi kulturelli ulkoilmaihminen. :) Mutta muuten voi sitten harrastaa mitä itse haluaa. Mahdollisuudet aion antaa, oli se sitten vaikka jonkin instrumentin soittaminen tai laskettelu. Kaikkea voidaan kokeilla.

Noloa olisi vaan se, jos lapsi ei välittäisi muusta kuin konsolipeleistä ja netissä roikkumisesta.
 
vierailija
Ei, kaikki harrastukset on todella hyviä. Tietenkin olisi hyvä olla edes joku ns hikiharrastus, koska nykylapset ei osaa enää kuperkeikkaa, ei juosta epätasaisessa alustalla jne.
 
vierailija
Mikään harrastus lapselle ei ole nolo. Nolo on tällainen viestiketju.

Noloa on lapset ja nuoret joilla ei ole harrastuksia ja jotka hengaavat ostarilla. Alkavat ryypätä ja harrastaa seksiä 11-12-vuotiaina. Siinä on vanhemmille noloutta.
 
vierailija
Hiihto olis ihan varmasti todella nolo. Joku toinen vois olla saunominen kilpaa tai hyttysten tappaminen. Tai lypsäminen. Aikanaan meidän koulussa oli 1 tyttö joka oli lypsänyt joskus ja sille vittuiltiin siitä aina.
 
minna578
Erikoinen viestiketju! Mikä harrastus voisi olla lapsella nolo, jos se lähtee lapsen omista intohimoista?!
Meidän poika pelaa tietokoneella ja oon välillä tuntenu siitä aika paljon huonommuutta ku sillä ei oikein muita harrastuksia oo. No, sit jossain vaiheessa hoksasin, että se on siinä hyvä ja mun pitää antaa sen olla! Tukea siinä, tietenkin rajoja pitää olla, aamusta iltaan ei voi pelata ja ulkonakin pitää käydä. Urheilussa se on kömpelö, mutta tietokoneella hyvä, niin annetaan lapsen olla hyvä jossakin! Olin niin onnellinen kun löysin just samanlaisia kokemuksia blogista täältä.
 
vierailijatrrr
Erikoinen viestiketju! Mikä harrastus voisi olla lapsella nolo, jos se lähtee lapsen omista intohimoista?!
Meidän poika pelaa tietokoneella ja oon välillä tuntenu siitä aika paljon huonommuutta ku sillä ei oikein muita harrastuksia oo. No, sit jossain vaiheessa hoksasin, että se on siinä hyvä ja mun pitää antaa sen olla! Tukea siinä, tietenkin rajoja pitää olla, aamusta iltaan ei voi pelata ja ulkonakin pitää käydä. Urheilussa se on kömpelö, mutta tietokoneella hyvä, niin annetaan lapsen olla hyvä jossakin! Olin niin onnellinen kun löysin just samanlaisia kokemuksia blogista täältä.
Juu tukea ja kannustaa pitää, istumaan koneella ja ostaa vähän lisää laitteita.
 

Yhteistyössä