Minkälainen harrastus olisi lapsella nolo? Mistä harrastuksesta itse pitäisit lapsellasi?

  • Viestiketjun aloittaja kerro
  • Ensimmäinen viesti
tanssipoika
Mulla siro motorisesti lahjakas poika, jolla "rytmi veressä". Olen jo pitkään miettinyt, että tanssi (paritanssi tai baletti) varmasti sopisi hänelle hyvin harrastukseksi. Mutta se kyllä taitaa olla aika nolo harrastus pojalle...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tanssipoika:
Mulla siro motorisesti lahjakas poika, jolla "rytmi veressä". Olen jo pitkään miettinyt, että tanssi (paritanssi tai baletti) varmasti sopisi hänelle hyvin harrastukseksi. Mutta se kyllä taitaa olla aika nolo harrastus pojalle...
höpö höpö.. jos baletti on vanhemmille liian kova kynnys, niin onhan nyt tanssilajeja vaikka kuinka ja paljon erilaisia, monet pojat tykkää tanssiharrastuksesta, mutta joillekin vanhemmille, etenkin isille se tuntuu olevan jotenkin ongelma...
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Jos mulla ois poika, toivoisin hänen harrastavan kuorolaulua ja runojen rustaamista. Jostain syystä tytärteni suhteen minulla ei ole toivomuksia.
Miks toivoisit?
Poikahan olisi ladattu jo sellaisilla nimillä, että hän kyllä tietäisi millaisia paineita äitimamma on häneen kasannut. :LOL:

Voisko olla mahtavampaa kuin istua kirkossa eturivissä ja kertoa kaikille, että "Tuolla on meidän Johann-Ludwig!"

http://www.youtube.com/watch?v=lf_cE3jMRiM
 
..
En tiedä mikä olisi noloa. Ehkä joku pitsin nypläys pojalla?! En todellakaan tiedä. Ehkä nykyaikana ei enää ole niin sukupuolisidonnaisia harrastuksia.

Itse toivoisin että lapset löytäisivät tien joko koripallon tai voimistelun pariin. Ja yksi toive olisi, että löytäisivät yhteisen rytmin kilpatanssin osalta, ikänsä puolesta olisivat loistava pari (ikäeroa siis vähän reilu vuosi).

Mies haluaisi että lapset oppisivat laskettelun tai lautailun salat.

Oikeasti sillä ei ole mitään väliä, jotain urheiluun liittyvää toivoisin, jotta elämäntavat olisivat sen puolesta terveelliset. Ja olemme miehen kanssa molemmat musiikin saralla (laulussa lähinnä) aika lahjakkaita, joten ehkä jotain musiiikkiin liittyvää myös?

Mutta kuten täälläkin on jo sanottu, lapset päättävät ja heitä siinä tuetaan. Vanhemmat voivat toki alkuun ohjata eri lajien pariin, sieltä saa lapset sitten etsiä oman mielenkiinnon kohteensa :)
 
tanssipoika
Alkuperäinen kirjoittaja roosanäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja tanssipoika:
Mulla siro motorisesti lahjakas poika, jolla "rytmi veressä". Olen jo pitkään miettinyt, että tanssi (paritanssi tai baletti) varmasti sopisi hänelle hyvin harrastukseksi. Mutta se kyllä taitaa olla aika nolo harrastus pojalle...
höpö höpö.. jos baletti on vanhemmille liian kova kynnys, niin onhan nyt tanssilajeja vaikka kuinka ja paljon erilaisia, monet pojat tykkää tanssiharrastuksesta, mutta joillekin vanhemmille, etenkin isille se tuntuu olevan jotenkin ongelma...
Niin, tai siis itse tosiaan voisin olla jo poikaa tunneille laittamassa, mutta tiedän, että lapsen isä ei sitä hyväksyisi. Jos sitten isompana itse semmoisen harrastuksen keksii, saanee kyllä harrastaa... Mutta luulenpa, että isompana taas pojalle on aikamoiset sosiaaliset paineet olla alottamatta sellaista harrastusta. Että kinkkinen juttu...
 
Non compos mentis
Kuopuksen tanssiryhmässä on yksi poika. Hän ei kyllä ole saanut mitään negatiivista kuulla siitä. Kuopuksen koululla toimii kolme erilaista tanssiryhmää (baletti, kilpatanssi ja luova tanssi) ja kaikissa niistä on myös poikia. Myös rytmisen voimistelun ryhmässä on poikia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Voisko olla mahtavampaa kuin istua kirkossa eturivissä ja kertoa kaikille, että "Tuolla on meidän Johann-Ludwig!"

http://www.youtube.com/watch?v=lf_cE3jMRiM
Siinäpä oli poikakuoro ja laulutaitoa! Melkein voisi puhua huikeasta ansatsista, kun ei tiedä oikeaa sanaa tähän. Hieno ote laulamiseen kertakaikkiaan.

Ihmettelin että en kuitenkaan tunnistanut "biisiä". Oli ehkä nopeampi ja poikamaisempi tempo kuin tavanomaisesti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja meiju:
murkkupoika tanhuamassa
Ja mitähän noloa siinä? Tunsin (ja hetken seukkasinkin kanssaan) 19 vuotiaana samanikäisen pojan joka oli harrastanut tanhua vuosia. Käytiin yhdessä lavatansseissa ja hänellä oli sielläkin paljon tuttuja ja kavereita. Tietyissa piireissä tanssivat pojat on erittäin haluttua seuraa :p
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de Lis:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Voisko olla mahtavampaa kuin istua kirkossa eturivissä ja kertoa kaikille, että "Tuolla on meidän Johann-Ludwig!"

http://www.youtube.com/watch?v=lf_cE3jMRiM
Siinäpä oli poikakuoro ja laulutaitoa! Melkein voisi puhua huikeasta ansatsista, kun ei tiedä oikeaa sanaa tähän. Hieno ote laulamiseen kertakaikkiaan.

Ihmettelin että en kuitenkaan tunnistanut "biisiä". Oli ehkä nopeampi ja poikamaisempi tempo kuin tavanomaisesti.
J.S. Bachin Matteus-passiosta tuo pätkä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja meiju:
murkkupoika tanhuamassa
Ja mitähän noloa siinä? Tunsin (ja hetken seukkasinkin kanssaan) 19 vuotiaana samanikäisen pojan joka oli harrastanut tanhua vuosia. Käytiin yhdessä lavatansseissa ja hänellä oli sielläkin paljon tuttuja ja kavereita. Tietyissa piireissä tanssivat pojat on erittäin haluttua seuraa :p
Heh, tunnetaanko me sama jussi?
 
Mindy
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Kuopuksen tanssiryhmässä on yksi poika. Hän ei kyllä ole saanut mitään negatiivista kuulla siitä. Kuopuksen koululla toimii kolme erilaista tanssiryhmää (baletti, kilpatanssi ja luova tanssi) ja kaikissa niistä on myös poikia. Myös rytmisen voimistelun ryhmässä on poikia.
Ja siinä tanssikoulussa jossa mun tyttöni käy niin on hip hop kursseja yms ja ne nyt käy ihan yhtälailla pojille kuin tytöillekin ja on tosi hienoa katsottavaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja meiju:
murkkupoika tanhuamassa
Ja mitähän noloa siinä? Tunsin (ja hetken seukkasinkin kanssaan) 19 vuotiaana samanikäisen pojan joka oli harrastanut tanhua vuosia. Käytiin yhdessä lavatansseissa ja hänellä oli sielläkin paljon tuttuja ja kavereita. Tietyissa piireissä tanssivat pojat on erittäin haluttua seuraa :p
Heh, tunnetaanko me sama jussi?
Mistä tää sun tuntema jussi on kotoisin? :)
 
Huom
Poikkihuilun soitto ja baletti pojalla. Ei ne oikeasti ole mitenkään noloja, mutta niillä kiusasin homofoobikko veljeäni, että pistän kummipoikansa harrastamaan ko. lajeja. Veli kun on enemmän ns. miehisten harrastusten, kuten motocrossin jne kannattajia.

Minusta esimerkiksi kuorolaulu ja tanssi olisivat pojalle oikein hyviä harrastuksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja meiju:
murkkupoika tanhuamassa
Ja mitähän noloa siinä? Tunsin (ja hetken seukkasinkin kanssaan) 19 vuotiaana samanikäisen pojan joka oli harrastanut tanhua vuosia. Käytiin yhdessä lavatansseissa ja hänellä oli sielläkin paljon tuttuja ja kavereita. Tietyissa piireissä tanssivat pojat on erittäin haluttua seuraa :p
Heh, tunnetaanko me sama jussi?
Mistä tää sun tuntema jussi on kotoisin? :)
Hausjärveltä =)

 

Yhteistyössä