Minkäikäisenä olette siirtäneet lapsen nokka kohti menosuuntaa?

Meidän neiti ei ole kun 1v ja nyt on useamman kerran jo tullut oksennus autossa. Olettaisin että tulee paha olo kun on "väärinpäin". Tuntuu hiukan pahalta ajautus että nyt jo kääntäisin, mutta ei kai sitten ole vaihtoehtoja. Onko kukaan muu kääntänyt vielä näin aikaisin? Vai voisinko jotenkin helpottaa hänen oloaan muulla tavoin?
 
vieras
Meidän 1v10kk on vielä selkä menosuuntaan ja hyvin mennyt. Mutta ystäväni käänsi sen jälkeen kun siirtyivät kaukalosta pois (noin vuoden ikäisenä) kun lapsi voi pahoin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän 1v10kk on vielä selkä menosuuntaan ja hyvin mennyt. Mutta ystäväni käänsi sen jälkeen kun siirtyivät kaukalosta pois (noin vuoden ikäisenä) kun lapsi voi pahoin.
Onkohan tuo pahoinvointi sitten yleinenkin vaiva? en nyt ainakaan osaa kuvitella että mistä muusta syystä oksentaisi, ja useita kertoja vielä.
 
2,5v oli kakkonen kun käännettiin, esikoinen oli melkein 3v. Ei vaan kertakaikkiaan mahtuneet jalat enää penkille.

Hiukan ot, nyt mietimme jo uuden istuimen ostoa (nyt Britax Two way elite, ja pää retkottaa nukkuessa pahasti), kakkonen on vieläkin alle 3v, mutta turvavyöistuinta funtsin silti. Niissähän on painorajana 15kg, ja se meillä on jo ylitetty (nyt painoa 16,5kg, pituutta n. 98-100 cm). Täytynee käydä liikkeissä kyselemässä olisiko tuollainen istuin jo mahdollinen...
 
vieras
3v. Matkapahoinvoinnista kärsivä lapsi voi pahoin, matkustaa hän sitten kasvot tai selkä menosuuntaan. Meillä yksi lapsista voi aina matkalla pahoin, hänelle on aina varalla pieni oksuastia. Oloa helpottaa kun päästää välillä raikasta ilmaa sisään pitämällä ikkunoita auki.
 
Meilläkin voi pahoin ja sotki jokakerta vaatteet+istuinta. Käännettiin vähän yli 1v ja siihen loppui ökääminen+matkaränkkä. Enää ei oksenna, muttei suostu olemaan selkä menosuuntaan muuallakaan. Itse olen samanlainen että silleen päin tulee pahaolo, tulee kyl pahalla tiellä toisinkinpäin.
 
Onhan niitä sellasiakin istuimia, jotka on turvallisia herkälle niskalle myös kasvot menosuuntaan. Itekin sellasesta haaveilen, kun poika voi pitemmillä matkoilla pahoin. Vielä ei mies o lämmennyt, mut kiva ois päästä kääntämään kasvot menosuuntaan. Ikää 2v4kk ja edelleen selkä menosuuntaan. Onneks lyhyet matkat (esim. kauppareissut) menee ilman pahoinvointia ja pitempiä reissuja on aika harvoin.

Tässä se istuin:
http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=593&gclid=CPaMw9-Hy50CFUeK3god80orrw

*Muoks* Meillä vältetään sotkut sillä, että mä oon pojan kanssa takana ja kippo kädessä... Siihen sitte koppaan, jos puklu tulee. Ei kiva sekään, koska eihän se sitä huonovointisuutta poista. :(
 

Yhteistyössä