Minkäikäisenä eka hammas aikaisintaan?

Meillä poju 3,5 kk. Kuolannut varmaan jo kuukauden ja nyt viikon verran tullut kakkaa melkein joka vaipassa. Siis pelkät pierutkin tulee yleensä varrellisena. Eilen illalla vähän kiukkunen, normaalisti siis tosi kiltti ei siis turhista itkeskele. En meinannut saada yöunille ja kun katsoin suuhun niin siellä näyttäs olevan valkoinen piste (minkä nyt näin, kun poju tunki kieltä koko ajan eteen). On myös pitemmän aikaa yrittänyt laittaa kaikki mahdolliset jutut suuhun ja pureskella niitä. Voiko näin aikaste tulla hampaita?????


tMimais ja Vilho 3,5kk :eek: :eek:
 
Mä oon kuullu, ett jollain olis ollu jo syntyessä hammas..liekö totta. Mut siis eipähän tuo ikää kato.
Se on vähä niinku muuki vauvan kehitys, ett yksilöllisyys korostuu:)

Meil on neiti 6,5kk ja on kuolannu,imeny huultaan, laittanu kaiken suuhunsa ja välillä kitissy, ett oon ihan varma ett on tulollaan hampuja. No tää tosin alko jo just 3kk iässä, ett nyt oon lopettanu odottelun:)

Jos suussa näkyy jo (ehkä) hampaan kärki, ni eiköhän se putkaha alta aikayksikön ulos kokonaa. Voi ku mäki niin toivoisin, ett hampaat tulis aikasin ja kerralla. mitä vanhempi vaavi, sitä vaikeempaa on. Näin oon kuullu. Toivotaan, ett teil olis hammas tulossa ja ehkäpä pian toinen viereen:)
 
satup79
Voi olla myös milia eli talimassaa. Näitä oli meidän pojalla kun luulin hampaiden tulevan.. Nämä kuulemma hyvin yleisiä, eivätkä haittaa.. Häviävät ajan kanssa.
Meidän eka hammas tuli 5kk nyt 7kk ja suussa 6hammasta
 
Meidän pojalla eka hammas tuli vasta n. 10 kk:n ikäisenä. Ei kyllä kuolannut, mutta kaikkea piti purra ja imeä. Eipä vielä juuri muita hampaita näy.
Olin jo huolissanut, kun ei yhtään ruvenneut tulemaan.
Hammashoitaja tosin sanoi, että parempi mitä myöhempään hampaat tulevat.
 
Meidän tyttärellämme oli syntyessä alhaalla kaksi hammasta jo valmiina, ja siellä ovat pysyneet eli on maitohampaat, lääkäri kun arveli niiden olevan nahkahampaat. Joten voi syntyessä olla jo hampaat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunga:
Mä oon kuullu, ett jollain olis ollu jo syntyessä hammas..liekö totta. Mut siis eipähän tuo ikää kato.
Se on vähä niinku muuki vauvan kehitys, ett yksilöllisyys korostuu:)

Meil on neiti 6,5kk ja on kuolannu,imeny huultaan, laittanu kaiken suuhunsa ja välillä kitissy, ett oon ihan varma ett on tulollaan hampuja. No tää tosin alko jo just 3kk iässä, ett nyt oon lopettanu odottelun:)

Jos suussa näkyy jo (ehkä) hampaan kärki, ni eiköhän se putkaha alta aikayksikön ulos kokonaa. Voi ku mäki niin toivoisin, ett hampaat tulis aikasin ja kerralla. mitä vanhempi vaavi, sitä vaikeempaa on. Näin oon kuullu. Toivotaan, ett teil olis hammas tulossa ja ehkäpä pian toinen viereen:)
Vastasyntyneellä voi olla neonataalihampaat, jotka tosin ylensä poistetaan =)

 
Itselläni on tulleet ekat hampaat 3 kk iässä. Pojalla 6 kk iässä, mutta hampaat näkyivät ikenen läpi tosi kauan jo ennen sitä sekä aiheuttivat kuolausta ja kitinää. Eli niitä ensimmäisiä tehtiin huolella ja hartaasti, loput ovat tulleet vähemmällä vaivalla.
 
Kuin kauan teillä on näitä ensimmäisiä hampaita tehnyt? Meillä on ollut illat ja yöt itkuisia jo kohta kolme viikkoa. Viikko on annettu kipulääkettä ja se auttaa mut kuin kauan sitäkään voi antaa joka ilta?? Suussa on joku kipeä kun raivolla nyrkkiä suuhun tunkee. Mut siis mitään ei vielä näy.. Päivät on kyllä oikein aurinkoinen mut illalla alkaa huuto..

muoks* sori kun jatkan vanhaa ketjua mut ei viiti aina aloittaa uutta samasta aiheesta =)
 
Mun esikolle ekat hampaat tuli 3kk iässä, ja keskimmäiselle 4kk. Ja lasten isällä oli hammas suussa syntyessään, eikä sitä poisteltu.
Nyt kuopus 6vkoa, saa nähdä koska hän ekan hampaansa saa.

Hampaita tehty meillä aina n.1-2 vkoa, joskus nopeammin, joskus mennyt tuo parikin viikkoa.
 
Meillä tehtiin ekoja hampaita myös monta viikkoa, siis noin 6vko muistaakseni.. Aina kun en viitsinyt särkylääkettä antaa niin meillä jyystettiin iltaisin (jyystetään kyllä edelleenkin kun on vissiin lisää tulossa) kylmää omenalohkoa, kylmää kurkkua tmv. sitten vasta sai unen päästä kiinni. Viilentävät purulelut ei meijän tytölle kelvanneet yhtä hyvin ku syötävät =)

Niin, meillä käytettiin jossain vaiheessa ennen noita ekoja hampaita nestemäistä Panadolia joka toinen ilta pari viikkoa.. sitten en enää "uskaltanut".
 
Juu toi kuolaaminen ei merkkaa hampaiden tuloo. meidän esikoinen rupes kuolaamaan kans joskus 3kk iässä mut eka hammas tuli vasta 11kk iässä!! ja nyt vasta tulee viimeset kaks hammasta ja tyttö täyttää kuukauden päästä 3vuotta!!! :xmas:
 
:wave: tyssillemme tuli alaetu hampaat yhtä aikaa noin 4kk:n iässä ja yläetu hampaat parin kuukauden perästä. ekoja hampaita tehtiin isolla kiukulla parisen viikkoa(voi sitä huudon ja kiukun määrää =) ) nämä ylä hampaat huomattavasti helpommat.hieman kiukkuinen vain. nyt tyssi 8,5kk ja ilmeisesti kulma hampaita tulossa, merkit viittaa siihen suuntaan =) viellä monta hammasta ja kiukku puuskaa jäljellä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunga:
Mä oon kuullu, ett jollain olis ollu jo syntyessä hammas..liekö totta. Mut siis eipähän tuo ikää kato.
Se on vähä niinku muuki vauvan kehitys, ett yksilöllisyys korostuu:)

Meil on neiti 6,5kk ja on kuolannu,imeny huultaan, laittanu kaiken suuhunsa ja välillä kitissy, ett oon ihan varma ett on tulollaan hampuja. No tää tosin alko jo just 3kk iässä, ett nyt oon lopettanu odottelun:)

Jos suussa näkyy jo (ehkä) hampaan kärki, ni eiköhän se putkaha alta aikayksikön ulos kokonaa. Voi ku mäki niin toivoisin, ett hampaat tulis aikasin ja kerralla. mitä vanhempi vaavi, sitä vaikeempaa on. Näin oon kuullu. Toivotaan, ett teil olis hammas tulossa ja ehkäpä pian toinen viereen:)
Vastasyntyneellä voi olla neonataalihampaat, jotka tosin ylensä poistetaan =)
veljentytöllä oli hammas suussa syntyessään. Poistettiin ja sit kasvo uudestaan =) toki sekin poistettiin.
 
Meidän pojalle tuli eka hammas vähän vajaa 4 kk:n iässä ja siitä muutaman viikon pääsät viereen ilmestyi toinen. Nyt on kolmatta hammasta pukkaamassa ylös. Ja poika nyt 5 ja puoli kuukautta. Mulle itselle eka hammas tuli 3kk:n iässä.
 

Yhteistyössä