Minkäikäisen antaisitte juoda kahvia???

• Viestiketjun aloittaja kyselee hän
  • Ensimmäinen viesti
Reea
On meillä ihan pienetkin saaneet maistaa kahvia pari hörppyä silloin kun ovat halunneet, mutta että minkä ikäiselle antaisin oikein luvan kupillisen juoda...en tiedä, en ainakaan alakouluikäisen. Ei minusta lapsi tarvitse kahvia, eikä kofeiini lapselle varmasti hyväksi ole.

vieras..
Meilläkin saaneet maistella jo pienenä jos halunneet. Ite en juo kahvia ja varmaan osittain sen takia ei nuo teinitkään sitten juo säännöllisesti. Lähinnä kylässä tai jos on vieraita juovat. Joskus saattavat juoda muutenkin mutta todella harvoin.
Meillä on kummankin puolen suvussa todella paljon ongelmia muutenkin palleatyrän ja mahaportin kanssa. Niin vähän yrittänyt noiden lasten mahoja sitten säästää. ei se kahvi ainakaan hyväksi ole vaikka en tiedä onko sen välttämisestä niin hyötyäkään.

joku meistä
Mummu opetti mulle kahvinjuonnin. Tai "meidän perheessä", mukaan lukien isovanhemmat, oli tapana keittää parin tunnin välein kahvit ja pienenä lapsena sitä itsekin halusi pienen kahvihetken. Mehuhan ei tullut kuulloonkaan! Olin tuolloin 4-5 -vuotias.

No mummu meni ja osti mulle sievän pienen kahvikupin. Se oli -80 -luvun puolta väliä. Nykymitoissa tuo kuppi on ihan pikkasen isompi, kuin espressokuppi. Normaalista kahvikupistakin olisin toki voinut juoda, mutta kun se piti kaataa piripintaan kahvia, niinkuin muillekin!

Eli aloittajalle: osta pieni espressokuppi lapselle. Siihen ei paljoa kahvia mene. Ja muista pitää lapsen kahvihetki vaikkapa päivällä tai viimeistään iltapäivällä, niin ei mene yöunet.

Vierass
Antaisin 13-vuotiaan juoda kerran tai kaksi päivässä kupillisen. Itse olen juonut kahvia jo ihan pienestä saakka päivittäin. Omista lapsista yksi alkoi juoda noin 16-vuotiaana. Kaksi muuta lasta (lähes aikusia) ei vielä juo lainkaan.

"Hanna"
Itse olen 13 vuotiaana juonut aamukahvit, koulussa kotsanluokassa kerran koulupäivän aikana, koulun jälkeen ja vielä illemmalla. Viikonloppuisin kahvia meni enemmän.
Mun kahvinjuontiura on alkanut 3 vuotiaana.

Oma, syksyllä ekaluokalle menevä tyttö, pyytää mua välillä keittämään itselleen kupin kahvia. Juo muumimukillisen.
Kuopus, 1v3kk, on maistanut lusikallisen kahvia aina silloin tällöin.

Yhteistyössä