humpsis
Eikö eskari-iässä kannata jo alkaa harjoittelemaan itsenäisempää elämää kun koulussa pitää jo osata niin paljon?
Miksi on pakko olla yksin? Onhan ip-kerhoja, esim.Alkuperäinen kirjoittaja humpsis:No ajan takaa sitä että ei se koulunalku olisi sitten niin kova shokki kun yhtäkkiä on pakko olla iso ja kulkea yksin ja olla kotona yksin (jos vanhemmat on töissä niinkuin meillä)
Shokki se tulee varmasti olemaan jos ei ole ollenkaan tehnyt mitään yksin kouluikään mennessä.
Meillä ainakin on ollut opettelemista yksinulkoiluun ja sääntöihin, en usko että 7v on niin iso että osaa kertalaakista niitä noudattaa jos ei ole yhtään päässyt aikaisemmin harjoittelemaan.
Jep, en usko minäkään että 7 v (tai meidän tytön tapauksessa 6 v 8 kk) osaa yhtäkkiä koulun alkaessa olla yksin kotona aamulla, lähteä kouluun, kulkea bussilla jne jos siihen mennessä ei ole ollut lainkaan yksin.Alkuperäinen kirjoittaja humpsis:No ajan takaa sitä että ei se koulunalku olisi sitten niin kova shokki kun yhtäkkiä on pakko olla iso ja kulkea yksin ja olla kotona yksin (jos vanhemmat on töissä niinkuin meillä)
Shokki se tulee varmasti olemaan jos ei ole ollenkaan tehnyt mitään yksin kouluikään mennessä.
Meillä ainakin on ollut opettelemista yksinulkoiluun ja sääntöihin, en usko että 7v on niin iso että osaa kertalaakista niitä noudattaa jos ei ole yhtään päässyt aikaisemmin harjoittelemaan.
Mutta sinne ip-kerhoonkin pitää yksin osata kulkea ja sieltä kotiin tulla.Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:Miksi on pakko olla yksin? Onhan ip-kerhoja, esim.Alkuperäinen kirjoittaja humpsis:No ajan takaa sitä että ei se koulunalku olisi sitten niin kova shokki kun yhtäkkiä on pakko olla iso ja kulkea yksin ja olla kotona yksin (jos vanhemmat on töissä niinkuin meillä)
Meidän eskarilainen ulkoili yksikseen 4-5v vanhana, mutta en anna enää ulkoilla yksin koska asutaan kerrostalossa enkä tästä voi valvoa samalla tavalla kun edellisessä kodissa.
aiemmin on ollut paljonki yksin pyynnöstään. kotona ja pihalla. tällä hetkellä ei halua olla. jospa on vaan jokin vaihe. jos ei ole ja on vielä puolen vuoden päästä yhtä arka niin sitten järjestetään niin että ei tarvitse olla yksin.Alkuperäinen kirjoittaja no:ei yhtään. meidän kuopus on vähän arka tyyppi tällä hetkellä. on alkanut pelätä pimeää ja kaikkea.
Ainakin täällä se on samalla pihalla kun nykyinen eskari ja koulukin, ja sieltä kotiin me haetaan samalla kertaa, kun kuopus haetaan samalta pihalta päiväkodistaAlkuperäinen kirjoittaja humpsis:Mutta sinne ip-kerhoonkin pitää yksin osata kulkea ja sieltä kotiin tulla.Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:Miksi on pakko olla yksin? Onhan ip-kerhoja, esim.Alkuperäinen kirjoittaja humpsis:No ajan takaa sitä että ei se koulunalku olisi sitten niin kova shokki kun yhtäkkiä on pakko olla iso ja kulkea yksin ja olla kotona yksin (jos vanhemmat on töissä niinkuin meillä)
Meidän eskarilainen ulkoili yksikseen 4-5v vanhana, mutta en anna enää ulkoilla yksin koska asutaan kerrostalossa enkä tästä voi valvoa samalla tavalla kun edellisessä kodissa.
Näin meilläkinAlkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:Minä kuljetan kouluun kaikki muksut, tuon 7.-luokkalaisenkin. Ip-toiminta on koulun tiloissa, eli ei ole mitään syytä opetella kulkemaan itsekseen. Kotin en jätä yksin ikinä, eli ainakin joku yli 10-vuotias on paikalla, jos tunnin tai niillä main ovat keskenään.
Enkä pidä tätä ylisuojelemisena, se vain on tällainen käytäntö siitä syystä, että muuhun ei ole tarvetta.
Toi ois kyllä ihanteellinen tilanne et kouluun vois viedä ja hakea.Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:Näin meilläkinAlkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:Minä kuljetan kouluun kaikki muksut, tuon 7.-luokkalaisenkin. Ip-toiminta on koulun tiloissa, eli ei ole mitään syytä opetella kulkemaan itsekseen. Kotin en jätä yksin ikinä, eli ainakin joku yli 10-vuotias on paikalla, jos tunnin tai niillä main ovat keskenään.
Enkä pidä tätä ylisuojelemisena, se vain on tällainen käytäntö siitä syystä, että muuhun ei ole tarvetta.
Me voitaisiin, mutta emme halua: halutaan opettaa lapsi kulkemaan itse kouluun turvallisesti, sen sijaan että kuljettaisimme aina ovelta ovelle.Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Toi ois kyllä ihanteellinen tilanne et kouluun vois viedä ja hakea.
musta toi on aika surullista jotenkin että pitää ihan yksin selvitä. jotenkin olisi parempi tilanne jos esim. olisi suunnilleen saman ikäinen sisarus ja he yhdesä lähtisivät reippaasti kouluun...Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Toi ois kyllä ihanteellinen tilanne et kouluun vois viedä ja hakea.Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:Näin meilläkinAlkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:Minä kuljetan kouluun kaikki muksut, tuon 7.-luokkalaisenkin. Ip-toiminta on koulun tiloissa, eli ei ole mitään syytä opetella kulkemaan itsekseen. Kotin en jätä yksin ikinä, eli ainakin joku yli 10-vuotias on paikalla, jos tunnin tai niillä main ovat keskenään.
Meillä ei ole ketään kotona silloin kun tyttö ens syksynä menee kouluun joten me ollaan koko eskari aika opeteltu niin et tyttö herää herätyskelloon ja suorittaa itse aamupesut tekee itse aamupalan ja petaa sängyn ja seuraa myös kellosta koska pitää lähteä. Mä sit makkarista salaa kuuntelen et miten sujuu ja jos alkaa näyttää siltä et ei suju ja myöhastyy kohta niin käyn vähän opastamassa... no ihan hyvin alkaa sujua tosin maitotölkki meinaa aamulla jäädä aina pöytään
Sama tavoite meillä, mutta tytön ei todellakaan tarvitse suoriutua matkasta ja aamutoimista yksin vielä ekalla luokalla ainakaan. Kyllä ne lapset ehtii oppia, kouluikä ei tarkoita sitä, että kaikki pitää osata tehdä itse.Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Me voitaisiin, mutta emme halua: halutaan opettaa lapsi kulkemaan itse kouluun turvallisesti, sen sijaan että kuljettaisimme aina ovelta ovelle.Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Toi ois kyllä ihanteellinen tilanne et kouluun vois viedä ja hakea.
Alussa saatamme tottakai, ensin bussilla perille asti ja sitten bussipysäkille, lopulta tyttö saa oppia kulkemaan ihan itse.
Koulumatkalle kyllä on kavereita sit mukaan samalta suunnaltaAlkuperäinen kirjoittaja hm:musta toi on aika surullista jotenkin että pitää ihan yksin selvitä. jotenkin olisi parempi tilanne jos esim. olisi suunnilleen saman ikäinen sisarus ja he yhdesä lähtisivät reippaasti kouluun...Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Toi ois kyllä ihanteellinen tilanne et kouluun vois viedä ja hakea.Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:Näin meilläkinAlkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:Minä kuljetan kouluun kaikki muksut, tuon 7.-luokkalaisenkin. Ip-toiminta on koulun tiloissa, eli ei ole mitään syytä opetella kulkemaan itsekseen. Kotin en jätä yksin ikinä, eli ainakin joku yli 10-vuotias on paikalla, jos tunnin tai niillä main ovat keskenään.
Meillä ei ole ketään kotona silloin kun tyttö ens syksynä menee kouluun joten me ollaan koko eskari aika opeteltu niin et tyttö herää herätyskelloon ja suorittaa itse aamupesut tekee itse aamupalan ja petaa sängyn ja seuraa myös kellosta koska pitää lähteä. Mä sit makkarista salaa kuuntelen et miten sujuu ja jos alkaa näyttää siltä et ei suju ja myöhastyy kohta niin käyn vähän opastamassa... no ihan hyvin alkaa sujua tosin maitotölkki meinaa aamulla jäädä aina pöytään
eihän tuon ikäistä saa lain mukaan ees jättää yksin!!!!!Alkuperäinen kirjoittaja humpsis:Mutta sinne ip-kerhoonkin pitää yksin osata kulkea ja sieltä kotiin tulla.Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:Miksi on pakko olla yksin? Onhan ip-kerhoja, esim.Alkuperäinen kirjoittaja humpsis:No ajan takaa sitä että ei se koulunalku olisi sitten niin kova shokki kun yhtäkkiä on pakko olla iso ja kulkea yksin ja olla kotona yksin (jos vanhemmat on töissä niinkuin meillä)
Meillä kans mies kotona kaksiviikkoa koulun alussa mut epäilen että ei saa saatta kuin korkeintaan ekana päivänä Matka on onneksi noin puoli kilometriä mut muutama tienylitys on.Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Me voitaisiin, mutta emme halua: halutaan opettaa lapsi kulkemaan itse kouluun turvallisesti, sen sijaan että kuljettaisimme aina ovelta ovelle.Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Toi ois kyllä ihanteellinen tilanne et kouluun vois viedä ja hakea.
Alussa saatamme tottakai, ensin bussilla perille asti ja sitten bussipysäkille, lopulta tyttö saa oppia kulkemaan ihan itse.