Minkä verran teidän eskari-ikäiset on ja liikkuu yksinään?

• Viestiketjun aloittaja humpsis
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Sama tavoite meillä, mutta tytön ei todellakaan tarvitse suoriutua matkasta ja aamutoimista yksin vielä ekalla luokalla ainakaan. Kyllä ne lapset ehtii oppia, kouluikä ei tarkoita sitä, että kaikki pitää osata tehdä itse.
Meillä on kyllä (ainakin näillä näkymin) isä kotona aina, kun lapsi lähtee kouluun (nukkuva isä, mutta käytettävissä jos jotain tulee). Minäkin olen kotona aamuisin melkein aina kun tyttö lähtee kouluun, harjoittelujaksot poissulkien. Ja koska mun koulu on tytön koulun lähellä, tullaan varmaan menemään samalla bussillakin joskus kun molemmat menee kahdeksaksi tai yhdeksäksi. Mutta tavoitteena olisi se, että lapsi osaa lähteä tarvittaessa itse ja kulkea bussilla yksin. Pysäkki on ihan lähellä kuitenkin, ja reitti on tuttu jo nyt.

Peuhu
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja humpsis:
eihän tuon ikäistä saa lain mukaan ees jättää yksin!!!!!
ja millasia vuoroja sulla ja miehelläs on jos kerran ette pääse hakemaan laste edes 4-5 maissa iltapäivästä???
Mikä se sellainen laki on ,laitatko linkin?

Aika harvassa työssä enää pääsee neljän viiden aikaan kotiin:(

ja millasia vuoroja sulla ja miehelläs on jos kerran ette pääse hakemaan laste edes 4-5 maissa iltapäivästä???
Missä lainkohdassa niin sanotaan? Kautta aikojen koululaiset ovat joutuneet olemaan yksin aamulla tai iltapäivällä.

Meillä on ainakin niin, että miehen työvuorot vaihtelee kello 9-04 välillä. Mulla voi olla luentoja joskus kello 18 saakka ja harjoittelujaksolla voi olla iltavuoroja. Ei siis olla aina kotona 16-17 maissa. Isovanhemmat hoitaa iltapäivisin jos on sellaista tarvetta.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Missä lainkohdassa niin sanotaan? Kautta aikojen koululaiset ovat joutuneet olemaan yksin aamulla tai iltapäivällä.

Meillä on ainakin niin, että miehen työvuorot vaihtelee kello 9-04 välillä. Mulla voi olla luentoja joskus kello 18 saakka ja harjoittelujaksolla voi olla iltavuoroja. Ei siis olla aina kotona 16-17 maissa. Isovanhemmat hoitaa iltapäivisin jos on sellaista tarvetta.
en tiiä mitään lainkohtaa, mut joka puolellahan sitä on puhetta et alle 10? vuotiasta ei saa jättää yksin tj....

mut tätä mä en ymmärrä et työ on vanhemmille tärkeämpi kuin lapsi, et ei voi työvuoroja muokata niin et joku pääsee lapsen hakemaan, mut kukin tyylillään.

en tiiä mitään lainkohtaa, mut joka puolellahan sitä on puhetta et alle 10? vuotiasta ei saa jättää yksin tj....

mut tätä mä en ymmärrä et työ on vanhemmille tärkeämpi kuin lapsi, et ei voi työvuoroja muokata niin et joku pääsee lapsen hakemaan, mut kukin tyylillään.
Ei kaikkien työvuorot ole mitenkään muokattavissa. Voisi meikäläisenkin mahdollisuudet olla aika heikot, jos opiskelijana alkaisin mussuttamaan että "minä en sitten voi tulla aamuvuoroon koska haluan olla kotona kun lapsi lähtee kouluun, enkä voi tulla iltavuoroonkaan koska haluan olla kotona kun lapsi tulee koulusta"...Tai jos mies alkaisi mussuttamaan, ettei tee iltavuoroa enää.

Missä joka puolella on puhetta siitä, että alle 10 v lasta ei saa jättää yksin? Suurin osa alle 10-vuotiaista on yksin joskus.

Peuhu
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Onhan ihmisen pakko tehdä töitä elääkseen. Ei niitä työvuoroja noin vaan pääse muokkaamaan työpaikassa voi olla 20 muutakin jolla on pieniä kouluikäisiä lapsia.

Mä en ole koskaan kuullut tuollaista et alle 10 vuotiasta ei saa jättää yksin kotiin mut esim. kun lapsi täyttää 10 ei ole enää vanhemmilla oikeutta jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta.

Yhteistyössä