Minkä verran hiilihydraatteja

  • Viestiketjun aloittaja hydraatti
  • Ensimmäinen viesti
Ketoosi

Jos hiilihydraattia nautitaan alle 50 g/vrk, elimistö menee ketoosiin. Ketoosissa rasvoista muodostuu glukoosia ja ketoaineita. Minimihiilihydraattimäärä aivojen toiminnan kannalta on 130 g/vrk.[10]. Aivot ja sydänlihas kykenevät kuitenkin käyttämään ketoaineita ravinnokseen. VHH, joka sisältää hiilihydraatteja alle tämän määrän, tyhjentää ensin glykogeenivarastot ja sen jälkeen valmistaa tarvitsemansa energian muuttamalla rasvaa glukoneogeneesin kautta glukoosiksi (kahdesta glyserolimoolista muodostuu yksi glukoosimooli). Siirtyminen ketoosiin voi aiheuttaa pääkipua, huimausta, pahoinvointia ja väsymystä; itse ketoosi kuitenkin usein tuntuu pirteältä olotilalta. Ketoosin sivuvaikutuksena saattaa olla asetonilta tuoksuva hengitys ja hiki. Ketoosi ei kuulu kaikkiin vähähiilihydraattisiin ruokavalioihin.


KOpsattu wikipediasta, eli en vanno että täysin totta ja oikein :saint:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei oo mitenkään mahdollista.

Mulla n. 20g ja menin ketoosiin.
Idiootti, opettele lukemaan.
Hohhoijaa, jollain on taas hyvä päivä menossa. Lähde vaikka lenkille jos noin kiristää.
Kukahan tässä tuli pätemään vastauksesta lukematta itse kysymystä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei oo mitenkään mahdollista.

Mulla n. 20g ja menin ketoosiin.
Idiootti, opettele lukemaan.
Hohhoijaa, jollain on taas hyvä päivä menossa. Lähde vaikka lenkille jos noin kiristää.
Kukahan tässä tuli pätemään vastauksesta lukematta itse kysymystä?
Mä en ole haukkunut sua idiootiksi. Ja sitä paitsi tiedän kyllä mitä ap tarkoitti, vaikka kysymys olikin vähän hassusti muotoiltu. On se kumma, kun heti pitää niskaan hyökkiä haukkumaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ole haukkunut sua idiootiksi. Ja sitä paitsi tiedän kyllä mitä ap tarkoitti, vaikka kysymys olikin vähän hassusti muotoiltu. On se kumma, kun heti pitää niskaan hyökkiä haukkumaan.
Ei, et haukkunut. Enkä minäkään haukkunut, totesin vaan tosiasian. Minä vastasin kysymykseen, sinä tulit kiistämään vastauksen oikeellisuuden.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ole haukkunut sua idiootiksi. Ja sitä paitsi tiedän kyllä mitä ap tarkoitti, vaikka kysymys olikin vähän hassusti muotoiltu. On se kumma, kun heti pitää niskaan hyökkiä haukkumaan.
Ei, et haukkunut. Enkä minäkään haukkunut, totesin vaan tosiasian. Minä vastasin kysymykseen, sinä tulit kiistämään vastauksen oikeellisuuden.
Nyt on kyllä pakko kysyä, että esitätkö noin yksinkertaista?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt on kyllä pakko kysyä, että esitätkö noin yksinkertaista?
Mikä saa sinut kysymään tuollaista?
Vastauksesi. Etkö tosiaan ymmärrä mitä ap haki takaa?
Kun tässä ruudullani näkyy vain kirjoitettua tekstiä, minun on pakko tehdä tulkintani siitä. Ja koska en omaa meedion kykyjä, toisin kuin sinä oman tulkintasi mukaan, vastaan yleensä esitettyyn kysymykseen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt on kyllä pakko kysyä, että esitätkö noin yksinkertaista?
Mikä saa sinut kysymään tuollaista?
Vastauksesi. Etkö tosiaan ymmärrä mitä ap haki takaa?
Kun tässä ruudullani näkyy vain kirjoitettua tekstiä, minun on pakko tehdä tulkintani siitä. Ja koska en omaa meedion kykyjä, toisin kuin sinä oman tulkintasi mukaan, vastaan yleensä esitettyyn kysymykseen.
Jeps. Eli en tainnut minä se idiootti ollakaan :)
 

Yhteistyössä