Minkä sanan käyttö sinua puistattaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neiti Apila
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ärsyttää nää meidän neiti sitä ja meidän neiti tätä jutut. miksi pitää sanoa neiti miksei nimellä tai tytär/ tyttö? en minäkään lapsistani puhu neiteinä, herroina tai prinsseinä tai prinsessoina. toi neiti kuulostaa niin yökön ällöltä kun puhutaan omasta tyttärestä tai naapurin tyttärestä. =X

vittu. kuullostaa ihan järkyttävältä kun se on kaikenikäisten arkisanastossa.

myös minun, olen kovasti koittanu vähentää. niin pahalta se kuulostaa kun toisen suusta kuulee.

Alkuperäinen kirjoittaja mua:
ärsyttää nää meidän neiti sitä ja meidän neiti tätä jutut. miksi pitää sanoa neiti miksei nimellä tai tytär/ tyttö? en minäkään lapsistani puhu neiteinä, herroina tai prinsseinä tai prinsessoina. toi neiti kuulostaa niin yökön ällöltä kun puhutaan omasta tyttärestä tai naapurin tyttärestä. =X

Tähän pitää lisätä likka. Likka sitä likka tätä.

Ja tästä OT, miksi puhutaan muuten "meillä opetellaan täällä konttaamaan". Ai koko perhe opettelee vai? "Meillä tehdään hampaita." Ai, eikö teillä ennen ollut, aikuisilla ihmisillä..

Ja nämä "tää/nää menee nyt tekemään jotain" jne...

Likka on mm Tampereen seudulla erittäin yleisesti tytöstä käytettävä sana, murteen kiroja sit kai. :) Mä olin isälle aina likka. Mä tykkään tosta sanasta. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja no:
vittu. kuullostaa ihan järkyttävältä kun se on kaikenikäisten arkisanastossa.

myös minun, olen kovasti koittanu vähentää. niin pahalta se kuulostaa kun toisen suusta kuulee.

Peesi. Ongelma itelläkin tän sanan kanssa, kovasti olen yrittänyt puhettani siistiä kun toi on niin kamalan kuulonen sana.

Alkuperäinen kirjoittaja CorpseBride:

Likka on mm Tampereen seudulla erittäin yleisesti tytöstä käytettävä sana, murteen kiroja sit kai. :) Mä olin isälle aina likka. Mä tykkään tosta sanasta. :ashamed:

Joo me ollaan kanssa Treen kupeesta ja aina on käytetty sanaa likka.

Alkuperäinen kirjoittaja CorpseBride:

Likoista puhutaan myös ainakin Etelä-Pohjanmaalla

Alkuperäinen kirjoittaja höö:
...kun käytetään sanaa "ketä" vaikka suomen kielessä pitää sanoa kylläkin "kuka"...esimerkiksi:"ketä leikkii mun kanssa"? SIIS PITÄÄ OLLA KUKA tai ketkä.

samoin |O Sit ärsyttää myös sana edukas *kylmät väreet* ja etupylly :x

mamma tai äippä..siis äidistä puhuttaessa. musta ne on jotenkin niin löysiä ilmaisuja et hrrr...
ja toi edellä mainittu ranut tai astetta pahempi ranulaiset..kääk :o

ja lisään viel kaikkein pahimman.. PUPUILU??? Siis eikä.. :headwall: :headwall: