Minkä rotuinen koira on

• Viestiketjun aloittaja joku
  • Ensimmäinen viesti
embo
Ehdottamasti toy-tai kääpiövillakoira.Itellä ollu molemmat yhtäaikaa,nyt toinen vielä elossa.Ihana rotu kun ei lähde karva ja on kuivahuulinen koirarotu.Pesu ja trimmaus kerran kuussa,mutta teen sen mielummin kun imuroin joka päivä karvaa lattialta.Ihanan pieni niin pienetkin lapset pystyy taluttaan lenkillä.

Mulla on sellanen kuva asiasta, että isommat koirat on yleensä luonteeltaan lempeämpiä. Mulla ainakin koirakirjassa lukee erikseen rodun kohdalla, onko kyseessä erityisesti lapsiperheeseen sopiva rotu.

Serkullani on ollut 2 kääpiövillakoiraa, juuri allergian takia, mutta molemmat ovat ollet todella ärhäköitä.. en ottaisi.

Tapakasvatus tai sen puute vaikuttaa ihan minkä vaan rodun sopivuuteen/sopimattomuuteen. Lapsiperheeseen kun koiraa hankkii, niin kannattaa rajata pois rodut, jotka menee helposti rikki (perhoskoirat esim.) ja jos ei ole aikaa harrastaa niin vilkkaat ja toimintaa tarvitsevat rodut. Kasvattajat neuvovat mielellään, ja kertovat, onko kyseinen rotu juuri teille sopiva. Ei muuta kuin koirarotukirjoja plaraamaan!

Meillä on Walesinspringerspanieli, hyvä perhekoira, mutta siinä on yks sellainen piirre, joka välillä ärsyttää aivan suunnattomasti, nimittäin se on minuun aivan valtavan leimautunut, kulkee lähes joka paikkaan. Bernhardilaistakin uskallan suositella, meillä oli sellainen kun esikko ihan pieni, tosi kiltisti makasi lattialla ja vahti pientä, mut se on ISO. Äidilläni on keskikokoinen villakoira ja se on tosi ärtsy lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
hyvä lapsiperheeseen?
Mulla on profiilissa meidän hauva :heart: on kääpiövillakoiran ja bichon frisén sekoitus. AIVAN IHANA lasten kanssa!!! Ihan mahdoton touhuaja, lasten kans leikkii mitä ihmeellisempiä leikkejä. Välillä ku on paikallaan ja lapset menee häsäämään, murahtaa merkiksi lapsille, että nyt riittää. Ikinä ei oo yrittänytkään puraista tms, mutta tuon merkin on antanut, jonka jälkeen olen lapsille selittänyt ettei silloin pidä koiraan mennä koskemaan. Lapset meillä 3 ja 5 vuotiaat...

Kada
Bokseri, mutta oliskohan narttu rauhallisempi? Meidän uros rakastaa lapsia mutta on vielä liian riehakas, pari vuotta lisää niin on varmasti täydellinen lasten kaveri.

Tosin, boksua ei kyllä sitten lapset ulkoiluta, voimaa löytyy kuin pienessä kylässä.

Ranskis
Ranskanbulldoggi. Kiltti, todella lapsirakas, tykkää könytä ja ottaa paijailuja vastaan loputtomiin. Helppohoitoinen turkki, ei lähde karvaa. Pieni, kulkee mukana helposti. Pieni suuri koira. Ei hauku. Ei säry kovemmistakaan otteista.

Yhteistyössä