Minkä myynnistä poistuneen tuotteen haluaisit takaisin kauppoihin?

  • Viestiketjun aloittaja Muistellaan vanhoja
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minäkin muistan tuon Jenga-mehujään lapsuudesta, oli tosi hyvää, oli kahta eri makua, päärynää ja muistaakseni persikkaa tai appelsiinia ja olivat muodoiltaan sellaisia kierrepötköjä, siitä varmaan nimi jenga. Itse söin aina sitä päärynää.

Toinen minkä haluaisin takaisin oli 90-luvulla kaupoissa myytävä hyla polkka-kermajäätelö, sellainen litran paketti vaniljakermajäätelöä jossa oli sekoitettuna vaaleanpunaista polkkakarkkikastiketta ja vaaleanpunaisia pieniä polkkakarkin paloja.
 
* Pastirol Omppu, Laku ja Seko -karkkiaskit
* Minttu Ahaa -suklaan
* Metsätähti-jogurtin
* Turkin pippuri -tangon
* Salmiakkiaakkoset-pussin, jossa oli kolmea eri makua
* Estrellan Triangeli-sipsit
* Fanny -vanukkaat
* Minttu Jacky -vanukkaan
* Entisen Ärrä limujään, sen vadelman ja lakritsin makuisen, uusi Ärrä Limujää on paljon huonompi
* Joke-mehujäät
* Polkkajäätelön
* Sittis-limsan
 
[QUOTE="vieras";26864342]Fanny vanukkaat on nykyään Valion vanilja,- ja suklaakastikkeita. Puolen litran purkeissa, siellä missä maito-osastolla on vaniljakastikkeet.[/QUOTE]

Ovatko aivan samoja tuotteita? Siis täysin samanmakuisia kuin mitä Fannyt oli? Se suklaa-Fanny oli ihanaa.
 
"vieras"
Näitä kannattaisi etsiä halpakaupoista Tokmannilta ja Tarjoustalosta.

Siellä on ollut ainakin Lions ja kitkattia, hopeatoffeeta, rolloja ja irtokarkkina ostin joku kuukausi sitten musta-punaisia lepakoita, en tiiä oliko samoja kun joku täällä kaipasi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26865742]Näitä kannattaisi etsiä halpakaupoista Tokmannilta ja Tarjoustalosta.

Siellä on ollut ainakin Lions ja kitkattia, hopeatoffeeta, rolloja ja irtokarkkina ostin joku kuukausi sitten musta-punaisia lepakoita, en tiiä oliko samoja kun joku täällä kaipasi.[/QUOTE]

Hopeatoffeesta se ohut ja kapea "levy".
 
-Lohkeileva Silkkitie -jogurtti
-Arlan ekoja tuotteita Suomessa oli sitruunakermajogurtti, tää oli ihan törkeen hyvää!
-Pirkka rommileivoskeksit (joku jo tais mainita). Näitä tuli just ikävä...
-Jätskit autonmuotoisessa kipossa
-Disneyhahmot sinappipurkeissa: näitä laseja vois alkaa taas keräämään
-Ruususuklaa
-Kickersit :p Näistä pitää oikeesti kerätä jo addressi! Joka toinen haikailee näiden ihan parhaitten sipsien perään!
-Regina -lehti. Just luin että tän julkaisu lopetetaan. Tuli haikea fiilis :( Ei enää ryhtireginaa...
 
-Crème Bonjourin valkosipuli-yrtti salaattikuutiojuusto (sellainen pyöreä, pehmeä, suussasulava pala. Ei lillunut missään nesteessä tms). Ei ainakaan täällä päin ole kaupoissa ollut muutamaan kuukauteen. :(
-Otto Virtanen -lonkero (ei ole tätäkään näkynyt piiiitkiin aikoihin)
-Sellainen muovisesta pullosta syötävä sitruunanmakuinen mehujää, en muista nimeä?
-Irtokarkkihyllyn mustat salmiakkikrokotiilit, aivan ylihyviä !
-Fantan Metsämarja -limu

Nuo nyt tulee ensimmäisenä mieleen. Muistan kyllä voivotelleeni monta kertaa, että miksi ei saa enää tuota eikä tuota, eikä tuotakaan, mutta ei voi tähän hätään kaikkia muistaa :)
 
Minä myös haluaisin löytää noiden mun vagabondin sandaalien tilalle uudet samanlaiset (nuo ostettiin kun olin kasilla ja hajosi tänä kesänä, olen 30v :) )
Lisäksi kaipaa pyramidi-pillimehuja, milkkistä ja tuutti jäätelöä jossa oli pilvi etiketissä (joidenkin kisojen tunnus)
Tuo tuutti oli Tsemppi-tuutti, kuvassa oli yleisurheilun EM-kilpailujen maskotti Helsingin Henki. Tuli myyntiin 1994 ja oli niin suosittu että jäi myyntiin pidemmäksi aikaa, taisi olla myynnissä vielä ainakin 1996.
 
"eräs"
Toi RUUSUSUKLAA on tosi kaivattu... Niin moni mun tuttava on joulun aikaan kaivannut sitä... Meinaan et meille annettiin toivoa muutama joulu sitten ku sitä sai konvehtina, ennen sitä sai ihan suklaalevynä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26865237:
Joku olikin jo maininnut kaktuslonkeron. Ja nuo date-dödöt muistan minäkin.

Muistaako kukaan oliko se Classicin vain Magnumin jäätelöpuikkko, jossa oli kuorrutuksessa kaksi kerrosta suklaata ja niiden kerrosten välissä kinuskia/toffeeta?

Entä muistaako kukaan salsa-pähkinöitä? Niistä tykkäsin enemmän kuin näistä chili-pähkinöistä, mutta jostain syystä ne yhtäkkiä katosivat.
Toi jäätelö oli muistaakseni nimeltään magnum double caramel ja itsekin sitä kaipasin kunnes tänä vuonna löysin jostain kaupasta. Olikohan joku muinaisjäänne vai ovatko tulleet takaisin. Hyvää oli kuitenkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
- Minttu Jacky-vanukas
- Minttu Dumlet
- suklaapopcornit
- salmiakkimerenneidot (nykyiset ovat ihan erimakuisia)
- Valion Polkka-jäätelö
- Puffet Piparkakku-jäätelö
- GB Sandwich-jäätelöt, erityisesti piparkakun makuinen
- Xylitol Royal-suklaa
- Pastirol-karkit
- alkuperäinen Grandiosa Mexicana-pizza (nykyisessä pohja on ihan erilainen kuin aiemmin)
- Minttu Ahaa-suklaa
- Minttu Toffo
- Tupla-suklaamuna
- valkoinen lentokoneen mallinen suklaajoulukalenteri, oli 1990-luvun alussa ainakin R-kioskilla myynnissä
- alkuperäinen Marianne-tuutti, nykyinen on liian makea
- Minttu Domino-jäätelö
- Valion Banaani-suklaa -jäätelö
- Valion Pingviini banaanikinuskituutit, näitä sai ainakin vuonna 2009
- Digestive-suklaapatukat, olivat punaisessa pakkauksessa, myynnissä ainakin 1998 McVitiesin muistakin kekseistä oli suklaapatukoita mutta eivät olleet yhtä hyviä kuin nuo Digestivet
- Minttu Susette-vanukas
- Brunbergin Minttu Suukot
 
Viimeksi muokattu:
Stratos-suklaa täälläkin! Se nousee tällaisissa ketjuissa aina monen kaipaamaksi, joten ihme ettei mikään ketju ala tuoda sitä taas Suomeen. Viimeksi olen sitä Tokmannilta ostanut, mutta siitä on jo useampi vuosi.

Valion Polka-jäätelö on toinen, mitä kaipaan. Mikään muu paketissa myytävä minttujäätelö ei yllä samaan. Etenkin Ingmanin minttu oli ihan pyhäinhäväistys.

Niin ja tarrakalenterit jouluksi. Smurffi-tarroja oli liimattuna joka puolella kun olin noin 5v :) Ensimmäisen poikaystäväni postiluukussakin oli smurffi-tarra muistona lapsuudesta kun tapasimme.
 
Viimeksi muokattu:
Sittis oli tosiaan hyvää. Eniten kaipaan San Diego -sipsejä, namskis.

Pirkalla oli äärettömän hyvä jäätelösuklaapatukka (tyyliin nykyinen Mars) ja kaipailen myös omenashampoota aikuisille.

Kaktuslonkerotkin oli nami. Ostin vasta Venäjältä sellaista jotain kaktusmixeriä ja maistui tutulle. Pitää kohta juoda pois ettei vanhene. Kaktusteetäkin on tullut nyt lipitettyä.

Katohan kun joku ehti just ennen mainita mun sipsit :D.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on ne kunnon entisajan merkkarit se mitä kaipaan kovasti. Ja sitten se ihana asterix jäätelö jossa oli punainen muovinen asterix hahmo tikussa.
Samoin oli ihana jäätelöpuikko oisko ollu midi nimeltään siinä oli kirsikkaa se oli ihanaa.
 
tartsika
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26865148:
Joo nämä!!! Ja en tiedä onko täällä mainittu jo Lion- ja KitKat-patukat (onko niitä jossain vielä). Ja Mövenpickin Macadamia Dulce -jäätelö.
Kitkatteja myydään lidlissä, sellaisia pusseja jossa on monta minikokoista kitkat-patukkaa :)

Mä kaipaan fazerin kahvisuklaalevyä, ja mango-ananas-passionlimsaa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: säpäle

Yhteistyössä