Minkä mittaiset koulumatkat teidän lapsilla on ja miten kulkevat?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Vähän alle 3 km ja bussilla menee meidän ekaluokkalainen.
tälläin offtopic.. menettekö koululaisen mukana bussiin vai kulkeeko hän itse? jos siis ekaluokkalainen?
Pari kertaa harjoiteltiin yhdessä, sitten kulkee itse tietenkin.

Nyt on tosin muutettu ja 3-luokkalainen menee taksilla kun matkaa 4km.

tälläin offtopic.. menettekö koululaisen mukana bussiin vai kulkeeko hän itse? jos siis ekaluokkalainen?
Huomenna en enää mene bussiin mukaan, kaksi ekaa päivää menin.

Mutta huomenna menen vielä koulun pysäkille vastaan ja saatan pihaan asti. Perjantaina menee ihan kokonaan itse.

Noin kilometri, kävellen (koululta suositus että eskarit ja ekaluokkalaiset eivät pyöräile ). Tyttö hiukan ottaa päähän kun on mun kanssa kulkenut tuota samaa matkaa pyörällä jo pari vuotta.

Niin ja ekalla aloitti tänään.

utelias

Mutta huomenna menen vielä koulun pysäkille vastaan ja saatan pihaan asti. Perjantaina menee ihan kokonaan itse.
Asutko pääkaupunki seudulla, tai yleisesti alueella jolla bussimatkustajia ei ole niin paljoa, että on melkein yksityisauto?

milla harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ei sais pyöräillä?
No miksiköhän? Vaarallista.
Meillä ei omassa nuoruudessa saaneet 1-2 ja ne ketkä asuivat alle 1km päässä koulusta mennä lainkaan pyörällä kouluun, koska pyörätelineitä ei riittänyt. Jokaiselle oppilaalle nimettiin vielä oma teline.

Muistan olleeni hyvin katkera kun kaverit saivat tulla pyörällä kouluun, mutta mun täytyi kävellä koska koulu oli kotitien toisessa päässä jonne oli matkaa 400m.

2 lk. ja pyöräilee/kävelee. Matkaa 1,5 km. Lähempänä asuvat 1-2 luokkalaiset ei saa pyöräillä, mutta täältä meiltä tulevat saavat lähinnä matkan takia ja kun täältä tullessa ei ole tien ylityksiä. On yksi alikulkutunneli ison tien ali.

??
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:

Asutko pääkaupunki seudulla, tai yleisesti alueella jolla bussimatkustajia ei ole niin paljoa, että on melkein yksityisauto?
me ei asuta pk-seudulla, vaan syrjemmässä, jossa lähikouluun on 4 km.

Yhteistyössä