Minkä kokoisia vaatteita teidän 1- vuotiaat käyttävät?

  • Viestiketjun aloittaja mie ihe
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mämmäm:
meidän tyttö nyt 10 kk käyttää 80 cm vaatteita joten voi hyvinkin olla että 1-vuotiaana pitää olla jo 86 cm :whistle:
Meil alotti poju käyttämään 80cm vaatteita tuossa 9kk iässä, mut ne menikin sit viel vuotta myöhemminkin :D Oli vaan silloin aikas junttura ja varsinkin paidat aikas kapeita, ni piti ostaa isompia vaikka poju ei oli itse lähellekään 80cm:ä Nyt 2v2,5kk ikäisenä käyttää 92-98 kokoisia riippuen vaatteesta.

 
Poika täyttää ens viikolla 2 v. ja vasta nyt alkaa 86 bodyt olee pieniä. Neuvolassa ei olla vielä käyty mut varmaan pituutta on sunnilleen 85-86 ja painoa kotivaanmukaan 11kg.

Vuoden ikäsenä käytti 74 vaatteita. Syntyessään oli 48m. :heart:
 
Enimmäkseen 86cm vaatteet on käytössä. Muutamia 80cm eikä niitä paljon ookaan. 90cm on myös muutamat, mut vähän isoja vielä. Käytetään silti joskus, jos sattuu oleen iso osa vaatteista pesussa. mä kun mielelläni puen yhteensopiviin vaatteisiin.

74-80 kokosia on kans muutama ja ne on ihan siinä ja siinä minkä aikaa menee. Niitten tilalle varmaan joutuu ostaan isompia aika pian, kun ovat yökkäreitä... Kittanoissa ei o kiva nukkua.

Poika täytti juhannuspäivänä vuoden. Ollaan molemmat vanhemmat keskimäärästä lyhyempiä, joten poikakaan ei oletettavasti kovin pitkäks tuu kasvamaan. Tällä hetkellä mittaa 75cm ja painoa vajaa 13kg.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä käyttää jo 8kk tyttö 80 ja 86cm vaatteita! onkin melkein 12kg ja 74cm, eli aikas iso.. kauheaa vauhtia ne kasvaa!
ompahan plösö lapsi :O
Ei välttämättä. Mun poika ei ainakaan o mikään paksu mitoistaan huolimatta. On vaan sellanen jäntevä jytkylä, vahvan olonen. Lapsiakin on ruumiinrakenteeltaan niin monenlaisia.
 
Meidän kuopus (poika) oli 1-vuotisneuvolassa 78,7cm pitkä ja painoi 10,5kg. Käytettiin 80cm vaatteita, nyt reilu kuukausi myöhemmin jotkut vaatteet ovat jo 86cm.

Aiemmista pojista en jaksa muistella, aika samoissa ovat kaikki menneet.
 

Yhteistyössä