Minkä kokoisia 4 kk vauovoja teillä?

  • Viestiketjun aloittaja Aiti
  • Ensimmäinen viesti
tintti
meillä pojalla seuraava neuvola vasta parin vkon päästä, mutta iso jätkä on. Pituutta oli jo 3kk neuvolassa 64,5 ja paino lähes 8kg. Nyt pitää 68-74 vaatteita ja painoa varmaan reilusti se 8kg. Täysimetyksellä mennään.
 
no älä huolestu
Mun tyttö oli 6,5 kg nelikuisena, pituutta noin 60-61 cm, ei sitä sanottu pieneksi? Isoin se on ollut mun lapsista, ja pidin itsekin, että 6,5 kg oli aika paljon nelikuiselle (kun syntyi himpun alle 3 kg).

Sen sijaan poika 4 kk: 60,5 cm ja 5700 g. Ja pieni on.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kellään ei oo siis pientä ollut? nyt mä taidan huolestua.
Just tuohon ylle vastasinkin, eli meillä ollut vielä pienempi :). Ja nyt samainen tyttö oli 6 vee neuvolassa 20kg 116cm, ihan "normaalin" kokoinen neitokainen.
 
ap
No en minäkään pienenä pitänyt ennen kuin neuvolassa alkoi rankuttamaan, että on pieni ja pienesti kasvaa. Minä pidin ihan normaalikokoisena... (itse ollut vauvana vähän vielä pienemp ja nyt yli 170 cm pituutta)
 
minä
älä huolestu, meillä tyttö 4kk neuvolassa ollu 6115g ja 64,2cm. Ja nyt todellakin tuo poika 4kk neuvolassa 8305g (korjaan tuon edellisen virheen) ja 67,6cm. että kaikki on omanlaisiaan, joku on vaan pienempi. ja meidän tyttö on nyt 2 vee ja 4kk ja oikein reipas on
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kellään ei oo siis pientä ollut? nyt mä taidan huolestua.
Just tuohon ylle vastasinkin, eli meillä ollut vielä pienempi :). Ja nyt samainen tyttö oli 6 vee neuvolassa 20kg 116cm, ihan "normaalin" kokoinen neitokainen.
Löysin pojankin neuvolakortin ja hän oli 4kk neuvolassa kutakuinkin samankokoinen kuin ap teidän vauva. En ole hänestä ollenkaan huolissani, vaikka pikkuinen ukkeli vielä onkin.
 
ihk
niin, siis lyhytkö on pieni? kerkeehä sitä pituutta tasotella, meillä ainakin on vaan tuosta painosta muistettu mainita.. tosin paikkakunnanvaihdon jälkeen vaan enää todettu että hienostihan hän kasvaa, "vaikka yleensä pitäisi mittoja olla enemmän".
 
ap
Kiitos vastanneille. Jospa hän sitten kiinteisiin siirtymisen myötä ottas pituutta ja painoa. Turhaa huolta vaan neuvolasta taas sain vaikka hyvällähän he sanovatkin. Vauva ei vaan syö enempää vaikka kuinka tyrkyttäsin nii en kai mä väkisin voi sitä maitoa sisään tunkea...
 

Yhteistyössä