Minkä kokoiset talvisaappaat 1-v:lle?

• Viestiketjun aloittaja kuomainen
  • Ensimmäinen viesti
kuomainen
Meidän tyttö on käyttänyt viime kesän 19 koon ensiaskelkenkiä (vaikkei tosin kävele vielä, mut ulkona peuhatessa) - Adidaksen lenkkarit. Nyt harjoittelee kävelemään, ja talvisaappaita tässä olen katsellut. Kuomat aion ostaa, mutta mikä koko, jos tahtoo että villasukka mahtuisi alle, mut pitäisi olla tukevat jos kohta oppii tallustamaan? 21 olen ajatellut, pitäisikö mennä ihan kenkäkauppaan sovittelemaan...?

Entäpä sitten täällä sisällä, taaperokärryllä mennään, pitäiskö olla ensiaskelkengät jalassa täällä ollessa?

Meidän Linneal oli 21 koon talvisaappaat 1 v kun oli. Ellenillä oli 19 koon. Laurilla 23 koon. Joten tuossapa noita. Ellen oli pikkuinen. Niinkun vieläkin luokkansa lyhyin. (98) JA NYT PITUUTTA VAIN 130. Ja kengänkoko nyt on 33-34.

Rosa
Kannattaa ehdottomasti mennä kenkäkauppaan ja sovittaa, Sillä tavalla se varmasti oikea koko löytyy ( ja kannattaa pyytää myyjää avuksi ). Sisällä en ainakaan minä pitäisi kenkiä, olen jostain lukenut että kävelemään opettelevan lapsen olisi nimen omaan hyvä olla mahdollisimman paljon ilman kenkiä, eikä niin kun luulisi: Kengät "tukemassa" jalkaa.

...............
Ethän sä voi miltään palstalat kysyä minkä kokoiset kengät sun lapsi tarvii tai minkä kokoiset muilla on ollut. Sehän on ihan kiinni sun lapsen jalasta! Laitat lapsen seisomaan mittaat jalan pituuden ja lisäät siihen liikkumavaran/ kasvuvaran ja siinä on sulle kengän sisäpohjan mitta tai menet kenkäkauppaan ja luotat myyjän ammattitaitoon. Ensiaskeltalvikenkiä todellakin on ja Kuomat ei ole paras mahdollinen kävelemään opettelevalle.

Hei, Vikingin Goretex-kengät on aikas hyvä, tulevat nilkkaa paljon paremmin kuin Kuomat. Mä tossa just sovittelin viime talvena alesta ostamiani kokoa 22 ja onhan niissä vielä kärjessä 2cm tyhjää tilaa, mut eipä ne heti ookaan käyttöön menossa ja tuleehan sinne sit vielä villasukka. Niin tällä hetkellä siis käytössä kengät kokoa 19 ja neiti on 1v5kk... :whistle:

kkk
Kunnon talvi goreihin ei suositella laitettavaksi villasukkaa. kenkä on "rakennettu" niin ettei villasukkaa tarvita, samoin esim. Kavat. Laittamalla villasukan väliin voi kenkä olla kylmempi kuin ilman sukkaa.

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja kkk:
Kunnon talvi goreihin ei suositella laitettavaksi villasukkaa. kenkä on "rakennettu" niin ettei villasukkaa tarvita, samoin esim. Kavat. Laittamalla villasukan väliin voi kenkä olla kylmempi kuin ilman sukkaa.
tää on ihan höpö höpöä :D

Yhteistyössä