Minkä kokoisessa asunnossa äiti ja kaksi lasta?

  • Viestiketjun aloittaja yh
  • Ensimmäinen viesti
yh äiti
Yritin hakea siis kolmiota kaupungin asunnoilta, mutta sanoivat että alle 60m2 kaksio pitäisi riittää. Voi apua miten me sellaiseen kahden koirankin kanssa mahdutaan vaikka toinen lapsista onkin vasta alle vuoden..
 
Sehän riippuu paljon asunnon pohjaratkaisusta. Mun äidillä on esimerkiks semmonen asunto, jossa itse voisin kuvitella hyvinkin asuvani kahden lapsen kanssa, jos olisin siis yh. Mutta itse tietty sit nukkuisin olohuoneessa ja lapset jakaisivat makuuhuoneen. Mutta kyllä mielestäni hyvinkin tuollaiseen asuntoon voi mahtua, jos tosiaan pohjaratkaisu on hyvä. Meillä on 6 henkinen perhe, ja asutaan 86 neliössä ja hyvin mahdutaan, vaikka asunto ei tosiaan hirmu iso olekaan, mutta järkevä pohjaratkaisu. Ennen oli ahtaamapaa vaikka neliöitä oli 15 enemmän ja yksi asukas vähemmän. :)

(En nyt ihan osannut vastata kysymykseen kokemuksen kautta, kunhan vaan jaoin mielipiteeni... )
 
Alkuperäinen kirjoittaja yh äiti;25119623:
Yritin hakea siis kolmiota kaupungin asunnoilta, mutta sanoivat että alle 60m2 kaksio pitäisi riittää. Voi apua miten me sellaiseen kahden koirankin kanssa mahdutaan vaikka toinen lapsista onkin vasta alle vuoden..
Tapahtuiko tämä Helsingissä? Böndella tarjosivat ihan oma-aloitteisesti kolmiota. Uskon kyllä, että kaksiossakin pystyisi elämään jos tarve vaatisi ja pohjaratkaisu olisi hyvä.
 
"Mimmu"
No huhhuh - pysy tiukkana ja vaadi sitä kolmiota jos ittellä talous vain riittää. Me tytön kanssa kaksin asutaan kaksiossa, 57,5m2 - meille just sopiva. Välillä on 1-2 koiraakin jaloissa.
 
"Jeba"
Tuttuni asuu kolmiossa 80m2 kolmen ala-asteikäisen lapsen ja 19v poikansa kanssa ja kaksi kissaa siihen vielä kaupan päälle.

Jos he mahtuvat kolmioon noin ison lauman kanssa, niin kyllä teidän pitäisi ihan hienosti mahtua hiemaan pienempään.
 
Yhäri
Me (minä+taapero) muutimme kaksiosta kolmioon, kun tila ei vaan riittänyt. Nytkin 70m2 kolmiossa säilytystilaongelmia, kun asunnon pohjaratkaisu huono ja ei ole vaatehuonetta. Lienee tottumiskysymyskin, itse olen aina asunut yksinkin kaksiossa.
 
yh
Asunto on aika perus 80-luvun kaksio, suht tilava keittiö, pitkä eteinen, 2 saman kokoista huonetta. Ei mitään tupakeittiötä tms. Pakko kai tuo on ottaa jos muuta eivät suostu antamaan, mutta aika pieneltä kyllä tuntuu! Säilytystilaa on tosi vähän, olisi edes vaatehuone :/
 

Yhteistyössä