Minkä kokoinen esikoisenne on ollu syntyessään?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Mamma85
Arvioitiin nelikikloista.Tyttö syntyi rv 41+2 ja painoi 4160g.Synnytys oli pitkä ja todella raskas minulle.Kesti yhteensä 21h.Lopulta autettiin imukupilla maailmaan kun ei muuten tullut.Toipuminen kesti myös kauan.ALuksi katetroitiin koska en "osannut" pissata,en päässyt viikkoon sängystä ylös ilman hoitajan apua.Mutta kaikki synnytykset ovat erilaisia ja olen kuullut myös tarinoita että lapsi syntynyt ihan hyvin eikä äiti revennyt vaikka lapsi yli 4kg.
Minäkin olen nuo jo unohtanut vaikka tyttö juuri täytti 1vee ja vauvakuume kova.
 
3265g syntyi viikolla 39 ja synnytys oli vaikein näistä mun kolmesta synnytyksestä ja ponnistus vaihe kesti vähän yli puol tuntia. Toipuminen ei kestänyt kovin kauaa; kolmantena päivänä sairaalassa istuin ihan normaalisti jo...
 
pohjantähdenalla
Rv 37 syntyi esikoinen. Painoa 2680g ja 46cm pitkä. Synnytys oli ihan ok,vaikka tosin kätilö olisi voinut kertoa tarkemmin missä mennään,kun en itse sitä tiennyt koska sai ponnistaa ja koska ei,mutta helppo kaiken kaikkiaan. Synnytys kesti 6h 30min.
 
vieras
4,4kg ja 55cm. Oli vaikea ja kesti kauan. Älä murehdi, etukäteen ei voi tietää miten synnytys sujuu, kaikki voi mennä tosi hyvin tai sitten ei, oli vauva minkä painonen tahansa. Täytyy vain ottaa vastaan se mitä tulee.
 
Mulla oli painoarvio jonkun 3kg ja poika oli 3690g ja 51cm :D Oli loppupeleissä helppo ja kesti 4h =) Toipuminen kesti fyysisesti sen kaks päivää kun ei kärsinyt isua :whistle: Muuten ei jäänyt mitään pahaa muistoa synnytyksestä :)
 
Mulla esikoinen painoi 4,1kg ja kuopus 4,7kg (vaikkei sitä kysyttykään). Molemmat synnytykset olleet suht nopeita, helppoja ja ulos ovat tulleet kun saippuapalat. Ei se koko aina sitä sano onko tulossa helppo vai vaikeahko synnytys...

Ja kummallakin kerralla repesin jonkun parin-kolmen tikin verran.
 
tasan 3000g ja synnytys oli nopea. alkoi lapsiveden menolla ja heti kovat supistelut ja reilun 4 tunnin päästä oli tyttö sylissä =) synnytys oli muuten aika helppo, mut ponnistusvaiheessa supistukset tuli liian heikoiksi enkä saanut ponnistettua vauvaa ulos. imukuppi otettiin avuksi ja sillon kyllä kirkasin kun sattu niin hemmetisti. paikat repesi välilihan leikkauksesta huolimatta pahasti ja oli sitten arpikudoksen kanssa ongelmaa. joten mulla kesti noin vuosi parantua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja anski77:
tasan 3000g ja synnytys oli nopea. alkoi lapsiveden menolla ja heti kovat supistelut ja reilun 4 tunnin päästä oli tyttö sylissä =) synnytys oli muuten aika helppo, mut ponnistusvaiheessa supistukset tuli liian heikoiksi enkä saanut ponnistettua vauvaa ulos. imukuppi otettiin avuksi ja sillon kyllä kirkasin kun sattu niin hemmetisti. paikat repesi välilihan leikkauksesta huolimatta pahasti ja oli sitten arpikudoksen kanssa ongelmaa. joten mulla kesti noin vuosi parantua.
lisään vielä, että painoarvio oli 3100g eli tosi lähelle meni.
 
Tyttö syntyi viikolla 38 ja painoi 2680 gr ja oli noin 49-59 cm pitkä. (Mä en muista :eek: )
Synnytys oli aika raju, lapsivedet oli menny paripäivää aiemmin ja sit käynnistettiin ja pungettiin vauva ulos reilussa 4 tunnissa oksitosiinin avulla.
Mulla helpoin on ollu kaikkein isoimman lapsen synnytys (3450 gr) jossa ei käytetty epiduraalia ja oksitosiiniakin vaan ihan vähän vaan juuri ennen ponnistusta. Eli kaikkein luomuin oli helpoin.
Kaikista mä olen ollu pystyssä ja istunu tunti synnytyksen jälkeen.
 
2xäiti
rv 39+5 3150g ja 49cm. suunniteltu sektio. toivuin parissa viikossa.
toinen tulli rv 39+2 3050g 47cm ja kiireellinen sektio. Ei oikein vain paikat avautunut ja istukka olikin liian matalalla loppujen lopuksi joten sit kärvistelyn jälkeen leikkasivat :) Toivuin viikossa tästä.
 
54cm 3990g, ja synnytys kesti reilu 4t ilman kipulääkkeitä ja oli helppo! Seuraava olikin minusta kamala, myös ilman kivunlievitystä kesto 2t josta kammokin jäi (3850g 52cm) mutta kolmas (3750g 50cm) taas helppo, ja sain epiduraalinkin kesto vajaa 2t
 
vieras
3485g ja 49,5cm oli ainokaiseni. synnytys kesti 4 tuntia, josta ponnistus 7minuuttia. toipumiseen meni parisen päivää. mä pääsin kaikin puolin helpolla sekä synnytyksestä että raskaudesta ja lapsikin alkoi nukkua pari kuisena ehjiä öitä (7tuntia).
mulla painoasrvio lapsesta oli kolme ja puol kiloo.
 
poitsuli
esikoinen 2735g ja 47cm synnytys kesti 7h20min en ollu kipee tai mitää....suoraa salist olisin voinu lähtee kotii =) tästä leikattii eppari ja sain epiduraalin+ilokaasu!
kuopus 3320g ja 50cm synnytys kesti 1h45 ja sama et suoraa salist olisin voinu lähtee kotii =) tästä ei muuta ku ilokaasu ei kerenny ku sairaalas olin vajaa tunni enne ku synty!!
 
Poika syntyi rv 42+1 (ei käynnistetty), painoa 4050 g ja pituutta löytyi 53 cm. Synnytys kesti 14 tuntia, josta ponnitusvaihe 1 tunti. En revennyt kun tehtiin eppari. Synnytys oli koht. vaikea, sillä mulla on häntäluu joustamaton ja paikat vähän raja-arvoilla (kapeat). Alatiesynnytys joka tapauksessa. Vauva laskeutui vasta synnärillä ja tästä johtuen sydänäänet laski rajusti. Ei alkanut hengittämään heti vaan vietiin happikaappiin, lisäksi oli vasen käsi vähän veltohko. Vauva parantui hyvin samoin minä epparista huolimatta. Pystyin istumaan jo seuraavana päivänä. Väsymys oli se kovempi juttu.
 

Yhteistyössä