Minkä kappaleen soittaisit MIEHESI hautajaisissa?

ruusu
en oo ajatellut mitään lauluja mutta joskus jos mies ei vastaa puhelimeen tai viipyy myöhään jossain niin on saattanut tulla mieleen että kauheaa jos oliskin kuollut ja mitä sitten tapahtuis,,,

lähinnä kuinka selvittäis ilman sitä, missä asuttais (jossain vanhemmilla, ei...) jne...
 
Tipu Topakka
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Mitään hautajaisia ei tule, sillä mies haluaa itsestä tehtävän timantin. Muistotilaisuuteen en ole edes miettinyt mitään musiikkia. Toivottavasti ei ole vielä piiiitkän aikaan ajankohtainen asia :/
Kaunis ajatus. Onko näitä firmoja muuten jo Suomessa?
Mieheni tuntien prosessi epäonnistuisi hänen kohdallaan ja saisin läjän hiiliä kannettavaksi kotiin.
Sitten voisi soittaa sitä mieheni lempimusiikkia bluesia. Saakohan hiilet ripotella minne vain?
On myös Suomessa http://www.muistotimantti.fi/
 
Jotain rauhallista, pirteää klassista. Jotain semmosta, joka olis hänen kunniakseen.

Paitsi ei hautajaisissa, vaan muistotilaisuudessa. Hautajaisia tuskin olis, nakkaisin vaan tuhkat jonneki, mereen luultavasti.
 
Vierasmä
Enpä ole miettinyt, mutta nyt ku aloin miettiä, niin tuli ihan eka mieleen, että miehelle vois olla mielusta Juha Watt Vainion tuotanto hautajaisissaan. Kappaletta en näin äkkiä osaa päättää.
Mutta, tosin en ees tiiä, miten polttohautajaisia vietetään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Miks miettisin tollasia??Mitä tossa on ideana??Etkö oo nähny tarpeeksi kuolemaa vai mikä mättää ?

Aiotaan kuolla vasta yli 80v.Ja jos jotain sattuu ennen sitä,niin musa valitaan sen hetkisen mukaan.
Mun mielestä kuolemaa voi ajatella. Se on ihan luonnollinen asia. Koskaan ei tiedä elonsa määrää ja kyllä mä mieluusti ilmaisen omat mielipiteeni, kuopasta sitä on myöhäistä hihkua et olisin mieluummin ottanut sen polttohautauksen ja ne tuhkatkin olis voinu riputella sinne uurnalehtoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei herranjumala kaikkee tekin mietitte. Vai toivotko et tulis pian miehesi hautajaiset???
En. Mutta joskus se kuolee. Niinku minäki. Sen verran ollaan asiasta keskusteltu, että tiietään mitä ruumiille tehdään ja hiven muistotilaisuudesta.
Ei kuolemaa tartte ajatella pahana asiana, tai lopullisena. :)
Joskus sitä voi olla ihan iloinen jonku vainajan puolesta, kun viimein pääsi pois. Varsinki vanhusten kohalla näin.

Iteki joskus mietin, että kun pääsis jo pois. Mutta en mä sit kuitenkaan taho, miehen ja läheisten takia. Omasta puolestani voisin mennä. :)
 
Meinasin tulla vastaamaan just toi Kaija koon Jos sua ei ois ollut, minkä näemmä ap´kin oli sanonut.
Itse asiassa sen laulan sunat kirjoitin korttiin minkä vein ystäväni kuolinpaikalle heti kun sain tiedon hänen kuolemasta :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Miks miettisin tollasia??Mitä tossa on ideana??Etkö oo nähny tarpeeksi kuolemaa vai mikä mättää ?

Aiotaan kuolla vasta yli 80v.Ja jos jotain sattuu ennen sitä,niin musa valitaan sen hetkisen mukaan.
Mun mielestä kuolemaa voi ajatella. Se on ihan luonnollinen asia. Koskaan ei tiedä elonsa määrää ja kyllä mä mieluusti ilmaisen omat mielipiteeni, kuopasta sitä on myöhäistä hihkua et olisin mieluummin ottanut sen polttohautauksen ja ne tuhkatkin olis voinu riputella sinne uurnalehtoon.
Kyllä sitä ajatella voi.Mutta mä oon ainakin nähnyt niin paljo etten halua ekana miettiä oman mieheni hautajaisia.Tiedän luultavammin sen ajankohdan toiveet sitten.Tahdon ajatelle vain ja ainoostaan iloisia ajatuksia elämästä.ei jaksa aina ajatella vain surullisia kuolemaan liittyviä asioita.

Ja sitten kun mies josku sattuu kuolemaan,niin ne on lapset jotka saa toivoa/tahtoa miten järjestetään..en minä.Enemmän ne lapset menettää kuitenkin.
 
Jep
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu19:
Miks miettisin tollasia??Mitä tossa on ideana??Etkö oo nähny tarpeeksi kuolemaa vai mikä mättää ?

Aiotaan kuolla vasta yli 80v.Ja jos jotain sattuu ennen sitä,niin musa valitaan sen hetkisen mukaan.
Mun mielestä kuolemaa voi ajatella. Se on ihan luonnollinen asia. Koskaan ei tiedä elonsa määrää ja kyllä mä mieluusti ilmaisen omat mielipiteeni, kuopasta sitä on myöhäistä hihkua et olisin mieluummin ottanut sen polttohautauksen ja ne tuhkatkin olis voinu riputella sinne uurnalehtoon.
Miksi sun pitää ilmaista OMAT mielipiteesi MIEHEN hautajaisista, kun mies kerran on vielä elossa?

Kysykää miehiltänne mitä he haluais soitettavaksi hautajaisissaan, niin ei tarvi miettiä.
 
Joo
Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärryksensydän:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
No en kyllä halua suunnitella mieheni hautajaisia, kiitos vaan.

Älä vaan mene kertomaan miehelle että oonpas jo kappaleetkin sitten valinnu sun hautajaisiis, ihanan liikuttavia, älä välitä, kyllä mä sitten urheana leskenä jatkan eteenpäin!
Millainen suhde sulla ja miehelläs on, jollette pysty keskenänne keskustelemaan siitä mahdollisuudesta, että toiselle jotain tapahtuisi?

Mun mies on paljon poissa kotoa ja kyllä hänen kanssaan ollaan keskusteltu siitä, että jos jotain tapahtuisi, miten kumpikin selviäisimme. Esim. minulle tulisi opettelemista asunnon kunnossapitoon liittyvissä asioissa, auto ja tietokonejutut ja miehelle haastavinta olisi arki lasten kanssa, kun sitä niin harvoin pääsee elämään.
Ja molemmat ollaan sillä linjalla, että lasten elämästä on tehtävä hyvä eikä saa alkaa esim. juomaan jos toinen lähtee elämästä pois. Eli pyydettävä apua hätätilassa vaikka seurakunnalta, että saa oman elämän hallintaan ja arjen sujumaan.

Se, että kuoleman miettiminen on jonkun mielestä sairasta, on mun mielestä sairasta! Täältä voi joutua lähtemään milloin vaan ja kuka vaan ja jos elää siinä luulossa että elää ikuisesti, on aika hukassa, jos joutuukin noita asioita ajattelemaan!
Se on hiukan eri asia keskustella miehensä kanssa molempien poismenosta ja mahdollisista järjestelyistä sen jälkeen, testamentista jne., kun ITSEKSEEN suunnitella miehensä hautajaisia. Jos miehen vielä eläessä pitää pohtia kukkien sävyä tai kappaleita, niin se on kyllä sen miehen asia päättää.
 
JONSERED Karhunkantaja
Selvennöksenä mainittakoon, että meillä on äijän kanssa asia puhuttu puhki. Montun paikka pihassa on katsottu kummallekin ja suunnitelmat tehty: ei mitään jaarituksia tai rituaaleja. Jos joku haluaa, sopii pitää bileet.
 
siiri
Alkuperäinen kirjoittaja Huithapeli:
Itse esittänyt toiveen,että Queenin So must go on.
Se on kyllä show must go on:D tosta tulee vähän eri vaikutelma...

En todellakaan mieti tällaisia etukäteen, me kun meinataan elää pitkään ja täysillä. tosin en kyllä ymmärrä sitäkään että suunnitellaan häitä, että tällanen puku ja tällanen sormus, vaikkei ois päivää päätetty tai edes miestä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Selvennöksenä mainittakoon, että meillä on äijän kanssa asia puhuttu puhki. Montun paikka pihassa on katsottu kummallekin ja suunnitelmat tehty: ei mitään jaarituksia tai rituaaleja. Jos joku haluaa, sopii pitää bileet.
ASori mutta ketään ei voi haudata omalle pihalle...
 

Yhteistyössä