Minkä kappaleen soittaisit MIEHESI hautajaisissa?

Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Sairastako? Kuollahan voi milloin vain. Tällaiseen ketjuun osallistuminen ei tarkoita sitä, että toivoisi sen miehen kuolemaa.
Samalla rahalla oot varmaan miettiny myös muistovärssyt lastesi, vanhempiesi ja ystäviesi adresseihin ja valinnut hautajaiskukat? Oletko jo myös suunnitellut miten jatkat elämääsi heidän kuolemansa jälkeen?

Kuollahan voi kuka vaan milloin vaan.
Kyllä.
Ei herranjumala. Sä olet pelottava ihminen.

No mutta kerroppa mitkä värssyt oot lapsilles valinnu ja mitä kukkia?
No, mitäs pelottavaa siinä on. Joskus on hyvä miettiäkin tätä ihmiselon rajallisuutta. Kaikki kuollaan kuitenkin...joskus. Mutta toivottavasti jokainen saisi nauttia läheisistään mahdollisimman pitkään.
Hieman eriasia miettiä kuolevaisuutta ja ihmiselämän rajallisuutta, kun suunnitella kukkalaitteita hautajaisiin.
 
Sitä
Voin kertoa että sitten kun se oikea surun hetki tulee, kaikki aiempi tuntuu kliseiseltä ja tyhjältä, ja voi hyvin olla että sen surunsa haluaa ilmaista ihan toisenlaisella tavalla.

Onneksi sitä tilannetta ei osaa edes kuvitella ennen kun se on kohdalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Sairastako? Kuollahan voi milloin vain. Tällaiseen ketjuun osallistuminen ei tarkoita sitä, että toivoisi sen miehen kuolemaa.
Samalla rahalla oot varmaan miettiny myös muistovärssyt lastesi, vanhempiesi ja ystäviesi adresseihin ja valinnut hautajaiskukat? Oletko jo myös suunnitellut miten jatkat elämääsi heidän kuolemansa jälkeen?

Kuollahan voi kuka vaan milloin vaan.
Kyllä.
Ei herranjumala. Sä olet pelottava ihminen.

No mutta kerroppa mitkä värssyt oot lapsilles valinnu ja mitä kukkia?
No, mitäs pelottavaa siinä on. Joskus on hyvä miettiäkin tätä ihmiselon rajallisuutta. Kaikki kuollaan kuitenkin...joskus. Mutta toivottavasti jokainen saisi nauttia läheisistään mahdollisimman pitkään.
Hieman eriasia miettiä kuolevaisuutta ja ihmiselämän rajallisuutta, kun suunnitella kukkalaitteita hautajaisiin.
Tiesitkö, että kun ihmiseltä kuolee rakas, läheinen ihminen ja joutuu kaiken sen suruprosessin keskellä käymään miljoonia asioita, niin helpottaahan se paljon, jos asioita on joskus jo etukäteen pähkäillyt. Ja kertoisitko minulle, että mitä eroa sillä on, tekeekö uurnan/arkun tai sen kukkapuskan värivalinnan tai muodon nyt, vaiko sitten läheisen kuoltua? Valintahan on tehtävä jokatapauksessa. Ja, tietysti joku nyt sanoo, että se vaan helpottaa jäljelle jääneen oloa, kun on paljon asioita hoidettavana. Tämäkin on yksilöllistä, ihan niinkuin vauvan nukkuminen =) .
 
Kaikkein parasta olisi, jos vielä elossa oleva kertoisi toivomuksistaan, niin lähipiiri voisi toteuttaa sitten tämän vainajan toivomukset. Ei mene turhaan arvuutteluun aikaa. Nimim. Kokemusta tästä on.
 
Tipu Topakka
Mitään hautajaisia ei tule, sillä mies haluaa itsestä tehtävän timantin. Muistotilaisuuteen en ole edes miettinyt mitään musiikkia. Toivottavasti ei ole vielä piiiitkän aikaan ajankohtainen asia :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Mitään hautajaisia ei tule, sillä mies haluaa itsestä tehtävän timantin. Muistotilaisuuteen en ole edes miettinyt mitään musiikkia. Toivottavasti ei ole vielä piiiitkän aikaan ajankohtainen asia :/
Kaunis ajatus. Onko näitä firmoja muuten jo Suomessa?
Mieheni tuntien prosessi epäonnistuisi hänen kohdallaan ja saisin läjän hiiliä kannettavaksi kotiin.
Sitten voisi soittaa sitä mieheni lempimusiikkia bluesia. Saakohan hiilet ripotella minne vain?
 
- Olet kaikki

Olet ilma, jota hengitän
Olet kaikki, mitä ymmärrän
Tähdet taivaalla muita varten on
Silmäs mulle suovat auringon

Olet maa ja hellä lämpö sen
Kevään tullen alla jalkojen
Sulta saan kuin palavan

Mä voiman voittamattoman
Olet kaikkeni sä silloinkin
Vaikka maailman mä voittaisin
Mitä jää jos menet pois
Tyhjyyttä pelkkää vain mulla ois

Sulta saan kuin palavan

Mä voiman voittamattoman
Olet kaikkeni sä silloinkin
Vaikka maailman mä voittaisin
Mitään ei minulla ois maailmassain, maailmassain
Kaikki oot sä vain, sä vain
 
Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Sairastako? Kuollahan voi milloin vain. Tällaiseen ketjuun osallistuminen ei tarkoita sitä, että toivoisi sen miehen kuolemaa.
Samalla rahalla oot varmaan miettiny myös muistovärssyt lastesi, vanhempiesi ja ystäviesi adresseihin ja valinnut hautajaiskukat? Oletko jo myös suunnitellut miten jatkat elämääsi heidän kuolemansa jälkeen?

Kuollahan voi kuka vaan milloin vaan.
Kyllä.
Ei herranjumala. Sä olet pelottava ihminen.

No mutta kerroppa mitkä värssyt oot lapsilles valinnu ja mitä kukkia?
No, mitäs pelottavaa siinä on. Joskus on hyvä miettiäkin tätä ihmiselon rajallisuutta. Kaikki kuollaan kuitenkin...joskus. Mutta toivottavasti jokainen saisi nauttia läheisistään mahdollisimman pitkään.
Hieman eriasia miettiä kuolevaisuutta ja ihmiselämän rajallisuutta, kun suunnitella kukkalaitteita hautajaisiin.
Tiesitkö, että kun ihmiseltä kuolee rakas, läheinen ihminen ja joutuu kaiken sen suruprosessin keskellä käymään miljoonia asioita, niin helpottaahan se paljon, jos asioita on joskus jo etukäteen pähkäillyt. Ja kertoisitko minulle, että mitä eroa sillä on, tekeekö uurnan/arkun tai sen kukkapuskan värivalinnan tai muodon nyt, vaiko sitten läheisen kuoltua? Valintahan on tehtävä jokatapauksessa. Ja, tietysti joku nyt sanoo, että se vaan helpottaa jäljelle jääneen oloa, kun on paljon asioita hoidettavana. Tämäkin on yksilöllistä, ihan niinkuin vauvan nukkuminen =) .
Kovasti lähdet siitä olettamasta, että tässä ketjussakin mainitut puoliso ja lapset kuolevat ennen sinua, jos kerran tiedät joka tapauksessa hautakukkia valitsevasi?

Jos jonkun henkilön eläessä aletaan hautakukkia valita, niin eikö nyt loogisinta ole kysyä siltä elossa olevalta mieheltä että mitä tämä haluaa hautajaisiinsa musiikiksi, eikä keskittyä haaveilemaan suruharsoista ja liikuttavasta leskestä ja vedenkestävästä ripsarista.

Ja kiitos kysymästä, olen järjestellyt usemmankin läheiseni hautajaisia, heistä moni oli elinaikanaan miettinyt millaiset hautajaiset haluaa.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Mitään hautajaisia ei tule, sillä mies haluaa itsestä tehtävän timantin. Muistotilaisuuteen en ole edes miettinyt mitään musiikkia. Toivottavasti ei ole vielä piiiitkän aikaan ajankohtainen asia :/
Meillä ei äijä lämmennyt ajatukselle... Ei halua katsella intiimilävärissä, kuinka porukkaa ramppaa edestakaisin.. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Mitään hautajaisia ei tule, sillä mies haluaa itsestä tehtävän timantin. Muistotilaisuuteen en ole edes miettinyt mitään musiikkia. Toivottavasti ei ole vielä piiiitkän aikaan ajankohtainen asia :/
Kaunis ajatus. Onko näitä firmoja muuten jo Suomessa?
Mieheni tuntien prosessi epäonnistuisi hänen kohdallaan ja saisin läjän hiiliä kannettavaksi kotiin.
Sitten voisi soittaa sitä mieheni lempimusiikkia bluesia. Saakohan hiilet ripotella minne vain?
Ihan ajantasasta tietoo en tiedä, mutta epäilen että on edelleen vain Sveitsissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Sairastako? Kuollahan voi milloin vain. Tällaiseen ketjuun osallistuminen ei tarkoita sitä, että toivoisi sen miehen kuolemaa.
Samalla rahalla oot varmaan miettiny myös muistovärssyt lastesi, vanhempiesi ja ystäviesi adresseihin ja valinnut hautajaiskukat? Oletko jo myös suunnitellut miten jatkat elämääsi heidän kuolemansa jälkeen?

Kuollahan voi kuka vaan milloin vaan.
Kyllä.
Ei herranjumala. Sä olet pelottava ihminen.

No mutta kerroppa mitkä värssyt oot lapsilles valinnu ja mitä kukkia?
No, mitäs pelottavaa siinä on. Joskus on hyvä miettiäkin tätä ihmiselon rajallisuutta. Kaikki kuollaan kuitenkin...joskus. Mutta toivottavasti jokainen saisi nauttia läheisistään mahdollisimman pitkään.
Hieman eriasia miettiä kuolevaisuutta ja ihmiselämän rajallisuutta, kun suunnitella kukkalaitteita hautajaisiin.
Tiesitkö, että kun ihmiseltä kuolee rakas, läheinen ihminen ja joutuu kaiken sen suruprosessin keskellä käymään miljoonia asioita, niin helpottaahan se paljon, jos asioita on joskus jo etukäteen pähkäillyt. Ja kertoisitko minulle, että mitä eroa sillä on, tekeekö uurnan/arkun tai sen kukkapuskan värivalinnan tai muodon nyt, vaiko sitten läheisen kuoltua? Valintahan on tehtävä jokatapauksessa. Ja, tietysti joku nyt sanoo, että se vaan helpottaa jäljelle jääneen oloa, kun on paljon asioita hoidettavana. Tämäkin on yksilöllistä, ihan niinkuin vauvan nukkuminen =) .
Kovasti lähdet siitä olettamasta, että tässä ketjussakin mainitut puoliso ja lapset kuolevat ennen sinua, jos kerran tiedät joka tapauksessa hautakukkia valitsevasi?

Jos jonkun henkilön eläessä aletaan hautakukkia valita, niin eikö nyt loogisinta ole kysyä siltä elossa olevalta mieheltä että mitä tämä haluaa hautajaisiinsa musiikiksi, eikä keskittyä haaveilemaan suruharsoista ja liikuttavasta leskestä ja vedenkestävästä ripsarista.

Ja kiitos kysymästä, olen järjestellyt usemmankin läheiseni hautajaisia, heistä moni oli elinaikanaan miettinyt millaiset hautajaiset haluaa.
Ollos hyvä vaan. Mistä oletat, että minä olen jo hautajais-suunnitelmia tehnyt? Ja, en, en ajattele, että lapseni tai puolisoni kuolisivat ennen minua. Minullahan siihen ei onneksi ole osaa, eikä arpaa. Ja, kyllä, kun alan suunnitelmaa tekemään, kysyn kyllä mieheni mielipidettä.

P.s En käytä vedenkestävää ripsaria, ja yleensäkään hautajaisiin en laita ripsaria...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
No en kyllä halua suunnitella mieheni hautajaisia, kiitos vaan.

Älä vaan mene kertomaan miehelle että oonpas jo kappaleetkin sitten valinnu sun hautajaisiis, ihanan liikuttavia, älä välitä, kyllä mä sitten urheana leskenä jatkan eteenpäin!
Millainen suhde sulla ja miehelläs on, jollette pysty keskenänne keskustelemaan siitä mahdollisuudesta, että toiselle jotain tapahtuisi?

Mun mies on paljon poissa kotoa ja kyllä hänen kanssaan ollaan keskusteltu siitä, että jos jotain tapahtuisi, miten kumpikin selviäisimme. Esim. minulle tulisi opettelemista asunnon kunnossapitoon liittyvissä asioissa, auto ja tietokonejutut ja miehelle haastavinta olisi arki lasten kanssa, kun sitä niin harvoin pääsee elämään.
Ja molemmat ollaan sillä linjalla, että lasten elämästä on tehtävä hyvä eikä saa alkaa esim. juomaan jos toinen lähtee elämästä pois. Eli pyydettävä apua hätätilassa vaikka seurakunnalta, että saa oman elämän hallintaan ja arjen sujumaan.

Se, että kuoleman miettiminen on jonkun mielestä sairasta, on mun mielestä sairasta! Täältä voi joutua lähtemään milloin vaan ja kuka vaan ja jos elää siinä luulossa että elää ikuisesti, on aika hukassa, jos joutuukin noita asioita ajattelemaan!
 
Jaa'a, jotain varmaan etsisin Black Sabbathilta tai Ozzylta, kun ne miehen suosikkeja ovat...

Mun äitini ja isäni muuten yhdessä suunnittelivat ja teetättivät uurnat itselleen, ja siellä ne komeilee olkkarin hyllyn päällä. Olisivat tehneet itse, mutta mallista tuli liian mutkikas kotipuusepälle :whistle:
 

Yhteistyössä