Minkä ikäsille ootte laittanu korvikset?

  • Viestiketjun aloittaja Fkfkxif
  • Ensimmäinen viesti
Fkfkxif
Siinähän se oli,se kysymys :)

Minkä ikänen on teidän mielestä liian pieni/nuori?
Enkä halua tästä mitään tappelua että saako vauvalle laittaa korvikset, meidän kohdalla ei ole kyse vauvasta!
 
"Milla"
Eli joku 7v. voisi olla hyvä raja, ei ennen sitä. :)

7-vuotias osaa jo varmasti huolehtia niistä korva reijistä, ainakin kun muistuttaa että nyt pitää puhdistuttaa jne.
 
meillä
Meillä sai 4-vuotis synttäreiksi. Nyt on kuusivotias eikä mitään ongelmia ole ollut. Ja itse halusi niitä pitkään. Olin varma, että lähtee koruliikkeestä pois yksi korvis korvassa, koska tekee niin kipeetä, mutta ilme ei värähtänytkään kun ne laitettiin. Halusi ne niin kovasti. Ja kyllä itse huolehtii, jos korvikset on löysällä tms.
 
"Milla"
Tuolla minua aina pienenä peloteltiin ja uskalduin sen takia vasta sitten teini-iässä ne ottamaan. Olisin halunnut jo aikasemmin, kun kavereillakin oli...

Eihän se tunnu kun itikan piston verran. :)

Itekkin olin sitten silleen että eikö tämä enemmän sattunutkaan!?
 
Mulla on ollut se periaate, että sitten kun osaa itse pyytää, niin laitetaan.
Käytännössä esikoinen sai korut 5-vuotiaana ja toka 2-vuotiaana sillä samalla reissulla, koska oli mukana ja koska hyvinkin selvästi osasi tahtonsa ilmaista.

Kolmannelle käytiin reilu pari viikkoa sitten laittamassa, on nyt 4,5v.

Neljäs on nyt 2,5v., mutta koska ei ollu tsillä reissulla mukana, ei ainakaan vielä ole osannut itselleen vaatia. Sitten laitetaan, kun niitä pyytää.
 
Äiti kolmelle tytölle
Esikoinen otti asian puheeksi ja halusi korvikset kun esikouluvuoden keväällä. Eli reilu 6 vuotiaana. Samalla kertaa halusi myös pienempi sisko itselleen korvakorut. Oli silloin 3v. :)

Kuopus ei ole vielä halunnut. Täyttää keväällä 3 vuotta. Ottakoon sitten kun tahtoo. Sama minulle vaikka ei ottaisi ollenkaan :D
 
FreezeCat harmaana
Meillä saivat kahdeksan- ja viisivuotiaina. Esikoinen otti itse asian puheeksi ja samalla sitten pikkuvelikin lämpeni ajatukselle - hyvin hoitivat ja huolehtivat alun puhdistamiset ja pyörittämiset.

Katellaan nyt, milloin tyttö havahtuu puhumaan korviksista (nyt yli 3,5 v.)
 
Mä annoin esikoisen laittaa 9 vuotiaana. Hyvä ikä oli laittaa, osaa jo itse puhdistaa ja hoitaa. Pari vuotta se jo niitä kärkkyi kun kaikilla kavereillakin oli. Alle kouluikäiseille en ehkä kuitenkaan laitattaisi.
 
"harmaa"
meillä laitatettiin 6vuotiaana.
Tosin likka oli niitä jo 3vanhasta asti kinunnut ja täällä eivät edes meinanneet ensin laittaa missään alle kuoluikäiselle kun kuulemma alle 7v ei muka ymmärrä :D
No sitten yhdessä liikkeessä likka kinusi ja kinusi ja lopulta myyjä suostui ja näytti sen koneen jolla ne laitetaan ja totesi että kyllä likka silloin viimeistään ottaa jalat alleen ja suostuu vuoden odottamaan,
vaan mitä meidän lkka tekee, tunkee korvaansa siihen likemmän ja toteaa että joko täti laittoi ne ?
Eipä siinä auttanut kun tädin laittaa ja ilman puudutteita mentiin eikä lmekään värähtänyt likalla ja paikallaankin oli.
Joten ei ne kaikki 6v ole ihan aivottomia ;)
 

Yhteistyössä