minkä ikäsenä teidän vauvat ovat jättäneet yösyönnin pois?

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
En tajua
Mä en oikeesti tajuu teitä pitkään yöllä ruokkijoita. Miksi?

Juu kyllä väsynyt olen itsekin, mutta mä vaan päätin että nyt riittää ja reilu 6 kk ikäiseltä loppu yö ruokailu/tissi. Nyt on 3 viikkoa menty ja vasta aamulla kuuden jälkeen saa pullon. Yöllä herää 2-5 kertaa. Laitan tutin suuhun ja jatkan unia. Mä en vaan jaksais enää valvoa ja syöttää "isoa" lasta.
 
Illalla luin välillä kadehtien ketjua läpi. Yöllä oma 2kk. poika juhlisti äidin mieltä nukkumalla kuusi tuntia putkeen entisen kolmen tunnin sijaan. Lisää kannustavia ja positiivisia mielikuvia antavia ketjuja! =)
 
Ei muuten sitten niin pienintäkään muistikuvaa :eek: Muistan vain se, että 2 ikävuoteen saakka heräili yöllä...syönnit veikkaan että jätettiin pois noin 8kk iässä tai näin ainakin joskus olen muistaakseni suunnitellut?!
 
Pääsääntöisesti 1-4kk iässä, yksi tai kaksi on muistaakseni syönyt yöllä n. puolen vuoden ikään.
Nyt kuopus on 4kk ikäinen, ja hän jätti yösyönnin pois pari kk sitten... jos ei lasketa mukaan satunnaisia yösyömiskertoja silloin tällöin.
 
vieras
meillä löppui yö syöminen n.2 kk ikäisesnä mutta nyt reilu 6kk ni nää syötöt on "tully" takas =( Vaikka kuin yritän olla antamatta maitoa niin poika pitää sellasen konsertin että se pullo on pakko hakee että muut saa nukkua..toivottavast tää nyt on vaan joku ohimenevä vaihe..Tätä on nyt ketänyt 3:sen viikkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sirutin:
Illalla luin välillä kadehtien ketjua läpi. Yöllä oma 2kk. poika juhlisti äidin mieltä nukkumalla kuusi tuntia putkeen entisen kolmen tunnin sijaan. Lisää kannustavia ja positiivisia mielikuvia antavia ketjuja! =)
meilläki oli poika ihana ja nukkui jopa 7 tuntia putkeen entisten 2-3h unien sijasta. Meillä kohta 4kk ikäiden.

Esikoinen sen sijään alkoi nukkua jo 2kk iässä 8h tuntia putkella.
 
vieras
Nämä vertailut on aina hiukan harhaanjohtaviakin. Meillä lapset ovat ryhtyneet nukkumaan täysiä öitä 10-11 kk iässä. Toinen helpommin ja toinen tiukemmalla avustuksella. Mulle täysi yö on 10-12 tuntia. Vanhempi nukkui jo parin kuukauden iässä 6 tunnin unia yhteen menoon, mutta valvotti aina kasvupyrähdysten ja sairastamisen aikaan. Nuoremmalla ei rytmi juuri muuttunut. 3-4 tunnin välein herättiin oli sitten korvatulehdus tai kasvua tai mitä vaan. Tasaista, kunnes siirtyi kerralla nukkumaan 12 tuntia tuossa 11 kk iässä.
 
äippä
öö 1v 6kk iässä jätin pois mutta ekan yönsä nukkui heräämättä 1v 10kk iässä #haukotus#toivottavasti tää toka luopuis itestään aiemmin,vaikka on meillä yksi kokonaan nukuttu yö takana jo, sen jälkeen on kyl herännyt taas koko ajan öisin
 
aslö
Esikoinen rupes nukkuun 12 tunnin yöunia 6 kk iässä ja kuopus 2 kk iässä. Helpolla olen päässyt. Vaikkakin esikoinen heräsi tohon 6 kk ikään asti jopa tunnin välein koko yön... :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
1v4kk :whistle: silloin pidettiin unikoulu
Hih onhan täällä muitakin pitkätissejä... Mä en meinannut uskaltaa edes tunnusaa, että nyt meidän 1 v 5 kk oon laittanu niin tiukan yöpaidan ettei enää pääse tissille. Tähän saakka on käynyt hörppäämässä joskus aamuyöstä kun vieressä nukkuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Ohoh, jopas teidän vauvat on jättäny aikaisin yösyönnit. Meillä poika 1 v 1 kk syö edelleen 3-8 kertaa yössä..

Kai pitäs pikkuhiljaa vierottaa, en vaan jaksa.. väsyneenä on niin helppo vaan lykätä tissi suuhun.. päivisin ei tissi kelpaa enää ollenkaan, vain öisin! Jospa tuo pikkuhiljaa alkais hylkiä tissiä myös öisin..?
meillä myös herra kohta puoltoista v ja yhä yöt itkee tissiä,enkä ole vielä jaksanut sitä paria yötä itkettää,josko lopettais itse .....nälkähän ei varmaan ole vaan tapa toi tisseily enää !

 
v
Mun lapsi lopetti yösyönnit 8 kk ikäisenä. Eräänä yönä vain päätti ettei tarvi ja sen jälkeen on nukkunut 12 tunnin yöunia. Puolen vuoden ikään asti heräsi kerran yössä syömään aamuyöstä mitä en pitänyt ollenkaan pahana, mutta sen jälkeen mies alkoi tehdä reissutöitä ja oli öitä pois mihin vauva sitten reagoi heräilemällä kolme kertaa yössä syömään. Olin ajatellut että kunhan mies palaa kotiin lopetetaan yösyönnit, kun en yksin väsyneenä jaksanut yöllä taistella vastaan. Lapsi oli kai päättänyt samoin, kun loppetti yösyönnit samana yönä kuin isä tuli kotiin.
 
vieras
2-3kk iässä nukkui yöt syömättä. Nyt ikää 7kk ja tissuttelee 5-10 yössä tai osan yöstä nukkuu tissi suussa..
Hiihtolomalla olisi tarkoitus pitää unikoulua, kun mies voi aamulla herätä lasten kanssa.
 
Vepasto
Esikoinen taisi olla n. 7kk, kuopus 1v 8 kk. Molemmat sai öisin tissiä, pulloja ei ole kummankaan kanssa ollut öisin.

Kuopus ei kuitenkaan vieläkään nuku öisin heräämättä. :/
 

Yhteistyössä