minkä ikäsenä teidän vauvat ovat jättäneet yösyönnin pois?

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
Rahina
Esikoinen ehkä 6 kk, keskimmäinen ja kuopus n.1-2kk. Kuopusta kyllä välillä herättelin syömään, jos ei ollut päivällä mielestäni tarpeeksi syönyt, kun kasvoi hitaasti.
 
höpsälöörä
esikoinen oli 3kk
keskimmäinen 2kk
ja pienimmäistä PITI YÖLLÄKIN SYÖTTÄÄ 3tunnin välein VAIKKA OLISI VAUVA NUKKUNUT, niin kello soimaan äipälle ja syöttää...
 
Tyttö söi noin vuoden ikään asti pari kolme kertaa yössä. Pari viikkoa sitten siis lopetettiin yötissit kokonaan ja tyttö nukkuu nykyään kymmenen tunnin yöunia heräämättä ja joskus aamulla tulee kainaloon vielä jatkamaan unia tunniksi :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja En tajua:
Mä en oikeesti tajuu teitä pitkään yöllä ruokkijoita. Miksi?

Juu kyllä väsynyt olen itsekin, mutta mä vaan päätin että nyt riittää ja reilu 6 kk ikäiseltä loppu yö ruokailu/tissi. Nyt on 3 viikkoa menty ja vasta aamulla kuuden jälkeen saa pullon. Yöllä herää 2-5 kertaa. Laitan tutin suuhun ja jatkan unia. Mä en vaan jaksais enää valvoa ja syöttää "isoa" lasta.
Miedän kohdalla yöimetys jatkuin vuoden ikään asti, koska siitä ei ollut hirveästi mitään vaivaa. Nukahdin nopeasti uudelleen ja olin aamuisin pirteä. Nukuttiin perhepedissä ja mun unta ei hirveästi häirinnyt se, että laiton tuytölle tissin suuhun, jonka jälkeen nukahdin pian uudelleen.

Jos tuo yöimetys olisi ruennut tuntumaan kohtuuttomalta rasitukselta niin toki olisi lopetettu se aikaisemmin. Mä vaan olen aina tullut toimeen vähällä unella :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja plop:
onko nämä 2- 3kk ikäiset nukkujat korviketta syöviä. Korvikevauvat kun yleensä nukkuvat pitempiä pätkiä kuin tissittelijät johtuen korvikkeen koostumuksesta.
Meidän vauveli on ihan täysimetyksellä oleva nassikka. Mutta kuten jo aikaisemmin kirjoitin, viime yö oli ensimmäinen pitempi unipätkä, eli 6 tuntia yhtäjaksoista unta putkeen. Ja ikää siis 2kk - tasan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 1v:
Mekon nukuttiin perhepedissä eka vuosi ja yöimetys ei ollut minulle mikään ongelma. Nukahdin itse imetyksen aikana, joten ihan pirteänä pysyin imetyksestä huolimatta.
Meillä sama, paitsi että imetys loppui 10kk iässä, kun siirtyi nukkumaan omaan sänkyyn. Siitä ei sit mennytkään kuin 2kk, kun tytölle riitti tyhjän tissin imeminen. Mulla siis yöimetyksen lopetus tyrehdytti maidon tulon lähes kokonaan.

 
Esikoinen jätti 7 kk iässä, hän sai korviketta. Heräilee kyl öisin muuten vaan, täytyy käydä peittelemässä ja tuttia antamassa:) Pienempi tankkaa vielä useita kertoja yössä, mutta hän onkin vasta 5kk(imetän ja vähän maistelee jo kiinteitä).
 

Yhteistyössä