Minkä ikäsenä kuperkeikka?

9v tyttö tekee kärrynpyöriä ja 4v tyttö yrittää kovasti kuperkeikkaa, aina ei onnistu, hyvä on yritys (kyljelleen menee yleensä vielä).

Naurettiin miehen kanssa ihan simona, kun mies tuli ulkoo lasten kanssa illalla sisälle, niin tyttö 1v3kk paineli suoraan olohuoneen ryijymatolle, iski päänsä mattoon ja yritti kuperkeikkaa, siis ilman käsiä. Kauhee kumahdus. Katteli ittekkin ihan ihmeissään, kun ei onnsitunukkaan. :LOL: :heart:

Tätä nuorinta pitää vääntää ja kääntää ja sen kanssa pitää riehua ja jumpata. Tykkää kun sitä auttaa kuperkeikkaa tekeen. (Siis käytännössä itse vaan on ja äiti tai isä kääntää.)

En vaan muista, minkä ikäsenä esikoinen oppi tai että millon yleensä opitaan... :whistle:
 
tytönjapojanmamma
Tyttöni annoin tehdä kolmevuotiaana. Mutta poikani oppi sen itse tekemään jo alle kaksivuotiaana, vaikka kovasti koitan vahtia, ettei pääse tekemään. Kerran tehny kovalla lattiallakin. suositus kun on ettei alle 3v tekisi.
 
meillä reilu 1,5 v. tyttö teki ite kuperkeikan ja ihan missä vaan ja millon vaan ja äiti oli lievästi sanottunu kauhuissaan!!!! :eek:

jumpassa sanoisin että 4-5-vuotiaista ehkä 60 prossaa osaa ite tehä kupperiskeikan...harjoittelemalla kaikki lähestulkoon oppivat sen...

Eli ei nelivuotiaan tarvitse vielä itse osata... yhdessä voi harjoitella jos lapsi haluaa...hyvällä alustalla (ei liina pehmee)...kyykystä lähtö ja leuka rintaan kiinni ja pyöreä selkä...ja joo...nyt iski ammattirooli päälle...lopetetaan lopetetaan... :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapojanmamma:
Tyttöni annoin tehdä kolmevuotiaana. Mutta poikani oppi sen itse tekemään jo alle kaksivuotiaana, vaikka kovasti koitan vahtia, ettei pääse tekemään. Kerran tehny kovalla lattiallakin. suositus kun on ettei alle 3v tekisi.
jaahas..mikäs suositus tää on???? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:
meillä reilu 1,5 v. tyttö teki ite kuperkeikan ja ihan missä vaan ja millon vaan ja äiti oli lievästi sanottunu kauhuissaan!!!! :eek:

jumpassa sanoisin että 4-5-vuotiaista ehkä 60 prossaa osaa ite tehä kupperiskeikan...harjoittelemalla kaikki lähestulkoon oppivat sen...

Eli ei nelivuotiaan tarvitse vielä itse osata... yhdessä voi harjoitella jos lapsi haluaa...hyvällä alustalla (ei liina pehmee)...kyykystä lähtö ja leuka rintaan kiinni ja pyöreä selkä...ja joo...nyt iski ammattirooli päälle...lopetetaan lopetetaan... :LOL:
nyt kun vielä mietin niin ehkä vähän liiottelin tuon 60 prossaa kanssa...riippuu siis tietty et onko uusia lapsia vai ovatko jo ennen käyneet...
 
tytönjapojanmamma
Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapojanmamma:
Tyttöni annoin tehdä kolmevuotiaana. Mutta poikani oppi sen itse tekemään jo alle kaksivuotiaana, vaikka kovasti koitan vahtia, ettei pääse tekemään. Kerran tehny kovalla lattiallakin. suositus kun on ettei alle 3v tekisi.
jaahas..mikäs suositus tää on???? :eek:
Just niitten tömähtelyjen takia. Siis, ettei selkä ja munuaiset saa kolhuja.

 
tytönjapojanmamma
Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:
No huh, en olis uskonu, että alle 2 vuotias osaa sen OIKEIN tehdä. Kiepsahtaahan kuka vaan lapsi ja minkä ikänen vaan voi miten päin vaan, mutta että ihan kuperkeikan tekis, niin oho. :eek:
Just siksi ei oikein saisikaan antaa tehdä. Mutta on tuo meidänkin poika tehnyt.

 
Tyttö oppi muistaakseni joskus 3-4v. Tai ainakin tanssitunnilla niitä tekivät tuon ikäisenä ja ihan hyvin sujui =)
Kohta 8v. poika taas ei osaa vieläkään kuperkeikkaa. On aina pelännyt pää alaspäin olemista.
 
no niin tässähän tietysti voidaan olla monta miletä mikä on kuperkeikan tekemistä...mun 1,5 v. osas tehdä kuperkeikan kuten sanoin.. mutta tarkoitan sillä että siististi matolla pyörähti ympäri ja selkä pyöreenä ja suoraan meni... nyt tyttö 3,5 v eikä vieläkään osaa tehdä kuperkeikkaa OIKEESTI... jalat ei pysy yhessä, eikä pääse takaisin kyykkyyn sieltä..yritys kyllä kova.

Ja voihan kuperkeikan teossa toki käydä vahinkoja ja pienillä yleisin se että putoaa sängyltä ym sitä tehdessään. Itse ainakin meni jokunen viikko sitä lapselle kertoessa että kuperkeikan saa tehdä vain aikuisen kanssa ja jumppamatolla.

Ja kun osaa oikein lasta auttaa ja opastaa, niin kyllä pienikin voi thdä kuperkeikkoja ihan turvallisesti. Isommilla useimmin meinaa vahinkoja sattua jos eivät pidä selkää pyöreänä. Pienillä selkä mene pyöreäksi automaattisesti.

Kuperkeikkaa voi pienen kanssa harjoitella hyvin myös aikuisen olkapään yli.

Istu lattialle täysistuntaa.Lapsi seisomaan selän taakse ja molemmat kädet sinun toisen olkapään yli. Siitä autat lapsen tekemään kuperkeikan jalkojesi päälle. Saat hyvin huolehdittua selän pyöreydestä.

Ja mäkin tiedän yhden telinevoimistelijan joka halvaantui tehdessään kuperkeikkaa, mut en kyllä silti kiellä omaa lastani sitä tekemästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Kohta 8v. poika taas ei osaa vieläkään kuperkeikkaa. On aina pelännyt pää alaspäin olemista.

Niin mäkin. Ja musta oli ihan pepusta kun koulussa oli pakko: mä en osannut, pelkäsin opetella ja siksi liikuntatunnit oli ihan hirveää tuskaa!! :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Kohta 8v. poika taas ei osaa vieläkään kuperkeikkaa. On aina pelännyt pää alaspäin olemista.

Niin mäkin. Ja musta oli ihan pepusta kun koulussa oli pakko: mä en osannut, pelkäsin opetella ja siksi liikuntatunnit oli ihan hirveää tuskaa!! :'(
kaikille se ei tosiaan ole mieleistä ja itse en ainakaan ole pakottanut, jos olen heti ekasta kokeilukerrasta huomannut, että oikeasti lapsi on paniikissa eikä tykkää. Tylsiä nämä huonot liikuntatuntikokemukset....niitä kyllä taitaa olla aika monellakin... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapojanmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:
No huh, en olis uskonu, että alle 2 vuotias osaa sen OIKEIN tehdä. Kiepsahtaahan kuka vaan lapsi ja minkä ikänen vaan voi miten päin vaan, mutta että ihan kuperkeikan tekis, niin oho. :eek:
Just siksi ei oikein saisikaan antaa tehdä. Mutta on tuo meidänkin poika tehnyt.
No, antaa ja antaa. Kyllä meidän lapset niin paljon puuhaa ja kieppuu ja pyörähtelee, että ei siinä voi kolmen muksun vieressä olla ja vahtia joka liikettä. Kyllä ne kuperkeikkaakin tekee tai muuta... Ja ainahan välillä tömähtää tai kolahtaa joku paikka, ei se nyt niin vakavaa ole. Lapset tulee kuitenkin lattiaan niin rennosti ja pehmeesti. =) :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja hertta:
Voi kauheaa kun tieto lisää tuskaa. Että kuoerkeikan tekemisestäkin voi halvaantua.
Meillä on opittu 2-vuotiaana.
no voin lisätä tuskaasi..myös juostessa voi halvaantua... eli sanomani: lasten tulee antaa liikkua eikä saa liikaa suojella, kyllä niitä vahinkoja voi käydä (ja usein käykin) ihan yhtä paljon vaikka kotiportaissa!!!! eli siitä vaan tekemään kupperiskeikkoja taas!! =)
 
vieras
siskontyttö on tehny ihan oikee oppisesti niitä jo varmaan enne 2 vuoden ja ikää on toukokuussa siis täyttää 4v. Omani joka täyttää maaliskuussa 3v ei osaaa tehdä. On muutenkin tommoisissa varovaisempi. Yrittää tehdä kyllä perässä mut menee miten menee. Mutta toi et se ois jotenki kiellettyä tietyltä iältä on ihan pelkkää potaskaa! Piste!
 
vieras
No eipä tarvi kaikkien lasten kohdalla ihmetellä joskus jos ei osaa tehdä tommoisia tai jotain muuta kun jollain äitillä on oikeen iät milloin saa tehdä mitäkin?! Minkäs ikäisenä saa ajaa polkupyörällä? Meil ainakin nyt kun oppi hiukan alle 2v 1/2 vuotiaana?!
 

Yhteistyössä