Minkä ikänen ei pidä enää talvella haalaria?

vieras
Haalari on hyvä vielä ekaluokkalaisellekin. Pienet ei malta riisua toppahousuja ja istuvat tunnilla toppikset jalassa.. Leikeissä haalari on paras vielä 5,5 vuotiaalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Surullista. :'(
Mikä on surullista?
Se, että lapset ei saa olla enää lapsia esikoulun alkaessa. Liian varhain pitää aikuistua ja varttua. :(
Kyllä ne lapset ovat lapsia, vaikka niillä ovat toppahousut jalassa. Kyllä sellaisillakin vaatteilla voi leikkiä... Tämän perusteella mun lapseni on lapsuus loppunut jo parivuotiaana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Mietin vaan kannattaako tolle esikolle ostaa ens talveks enää haalaria. On siis ens talvena 5,5v. Onkohan tuon ikäsille haalarit pienten juttu et pitääkö olla jo toppahousut ja takki.
Hei!
Meillä vanhin jätti haalarit nurkkaan,ekalla luokalla
keskimmäinen joka on nyt eskarissa pitää vielä,saa nähdä
pitääkö enää kesämn jälkeen.Mutta tosiaan ,riippuu varmaan
paljon lapsesta,ja onhan alle kouluikäsellä käytännöllisemptuo haalarti. :)
 
papukaijan ruokottomat puheet
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Surullista. :'(
Mikä on surullista?
Se, että lapset ei saa olla enää lapsia esikoulun alkaessa. Liian varhain pitää aikuistua ja varttua. :(
Mä muistan, että mulla oli joskus ekaluokalla koulussa kauan sitten haalarit, kun oli kauhee pakkanen. Niiden pukeminen ja riisuminen välitunnille mennessä ja sieltä tultaessa oli vaan aika rasittava härdelli ja siihen meni aikaa. Päiväkotilapset ulkoilee vain kerran - kaksi päivässä, mutta koululaisilla on välitunti joka tunti.
 
tulevan eskarilaisen äiti
Itekin mietin ostanko eskariin menevälle haalarin vai kaksiosasen. Varmaan sen kaksi osasen ja kotona sitte ollaan haalarissa. Mietin vaan miten se ulos ehtii kun välitunti kestää 15 min ja siinä pitäs ehtiä pukea ja olla ulkona.
 
Tyranni
Ostin juuri pojalle ensitalveksi haalarit. On siis ekaluokkalainen syksyllä. Lieneekö enemmän tyttöjen juttu tuo, että aletaan haalareista narista. Tuntuu siltä että pojat ovat itse huomanneet että haalareilla pääsee nopeammin ulos ja lumi ei löydy selästä. Kaiken huipuksi ostin vielä kypärälakin. On samalla kaula, pää ja korvat suojattu yhdellä kiskaisulla. Sitten en enää osta haalareita kun poika itse on sitä mieltä.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Surullista. :'(
Mikä on surullista?
Se, että lapset ei saa olla enää lapsia esikoulun alkaessa. Liian varhain pitää aikuistua ja varttua. :(
Mä muistan, että mulla oli joskus ekaluokalla koulussa kauan sitten haalarit, kun oli kauhee pakkanen. Niiden pukeminen ja riisuminen välitunnille mennessä ja sieltä tultaessa oli vaan aika rasittava härdelli ja siihen meni aikaa. Päiväkotilapset ulkoilee vain kerran - kaksi päivässä, mutta koululaisilla on välitunti joka tunti.
Erilliset housut ja takkiko ei muka vie enemmän aikaa? Minusta se on juuri päin vastoin. Pitää kaikki henskelitkin asetella erikseen. :headwall:
 
Joo tämä menee melkein samaan sarjaan sillä jutulla, että "lapsen lelut pois kun menee kouluun tai lapsi ei enää leiki kun on koululainen" no meillä alle 10 vuotiaat on suunnilleen käyttäneet haalaria vapaa-ajalla ja koulussa housut-takki-yhdistelmää. Käyttäväthän jotkut aikuisetkin ihan haalaria, miksei siis lapset?
 
Meidän eskari-tyttö haluaa haalaria pitää, mutta 4v poika haluaa takin+housut.
Heille on molemmat vaihtoehdot olemassa. Tyttö kokee nopeammaksi vaihtoehdoksi tuon haalarin ja poika taas mallaa tarha-kaveria... :D
 
Meiltä lapsilla on molemmat käytössä..
11 vkin ois eilen pistäny ulos haalarin, mutta viimetalvesta olikin kasvanu haalaristaan ulos, eikä uutta oo ostettu, joten housut ja takki oli sit ainoo vaihtoehto :D
 

Yhteistyössä