Minkä ikänen ei pidä enää talvella haalaria?

Tulevan eskarilaisen äiti
Syksyllä eskariin menevä poika on ilmottanu, ettei halua haalaria eskariin. On kuulemma liian vauvamainen eskarilaiselle. Nyt käyttää vielä haalaria.

4 lasta,neljät haalarit
Meillä poika ekaluokalla ja kun nyt alennusmyyntien aikaan kysyin kumman haluais,oli vastaus haalari ,ehottomasti.No minä sit sanoin et jos haalarin ostan, ostan sellasen et vielä kakosellakin mahtuu ja silti poika halus. Ekaluokkalaisille paljon helpompi haalari kun ei menen niin kauan aikaa pukemisessa,niin kerkee olla välkällä kauemmin.

papukaijan ruokottomat puheet
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Surullista. :'(
Mikä on surullista?
Se, että lapset ei saa olla enää lapsia esikoulun alkaessa. Liian varhain pitää aikuistua ja varttua. :(
Mä muistan, että mulla oli joskus ekaluokalla koulussa kauan sitten haalarit, kun oli kauhee pakkanen. Niiden pukeminen ja riisuminen välitunnille mennessä ja sieltä tultaessa oli vaan aika rasittava härdelli ja siihen meni aikaa. Päiväkotilapset ulkoilee vain kerran - kaksi päivässä, mutta koululaisilla on välitunti joka tunti.
Erilliset housut ja takkiko ei muka vie enemmän aikaa? Minusta se on juuri päin vastoin. Pitää kaikki henskelitkin asetella erikseen. :headwall:
Sellaisiakin olen pitänyt koulussa!

Olin sen verran laiska, että istuin tunnit niissä kuumissa toppahousuissa! En jaksanut riisua muuta kuin takin.

fkkkf
pärjäätte siis yhdellä toppavaatteella?

MEillä vähintään 2x toppa-asu/lapsi

Nyt on ale aika, etköhän löydä halvalla takin+housut ja sit haalarin ens talvea varten

Haalari on mun mielestä järkevämpi kun lumessa peuhataan, sitten ku leikit vähenee ja tilalle tulee "koulun kiertäminen kävellen" on takki ja housut suositummat ;)

pörris
Mikä on surullista?
Se, että lapset ei saa olla enää lapsia esikoulun alkaessa. Liian varhain pitää aikuistua ja varttua. :(
Mä muistan, että mulla oli joskus ekaluokalla koulussa kauan sitten haalarit, kun oli kauhee pakkanen. Niiden pukeminen ja riisuminen välitunnille mennessä ja sieltä tultaessa oli vaan aika rasittava härdelli ja siihen meni aikaa. Päiväkotilapset ulkoilee vain kerran - kaksi päivässä, mutta koululaisilla on välitunti joka tunti.
Erilliset housut ja takkiko ei muka vie enemmän aikaa? Minusta se on juuri päin vastoin. Pitää kaikki henskelitkin asetella erikseen. :headwall:

Olin sen verran laiska, että istuin tunnit niissä kuumissa toppahousuissa! En jaksanut riisua muuta kuin takin.
ja opettajatko eivät sanoneet että ulkovaatteet pitää riisua kun on sisällä...
Ihme ja kumma

vieras
Meidän nyt tokaluokkalainen poika on nimenomaan itse halunnut haalarin vielä ekalle ja tokalle. Alkuopetuksessa työskentelevänä opettajana ymmärrän sen hyvin: välitunnit ovat lyhyitä eikä niitä haluta käyttää pukemiseen ja riisumiseen. Haalari on huomattavasti nopeampi vaihtoehto. Toinen syy haalarin järkevyyteen on se, että usein lapset, joilla on kaksiosainen asu, joko riisuvat ulkohousut tunnin ajaksi, mutta pujahtavat sit ulos pelkissä farkuissa TAI istuvat koko koulupäivän sukkahousut/pitkät kalsarit + farkut + toppahousut jalassaan. Uloshan pääsee nopeasti, jos housut on jo valmiiksi päällä. Haalarinkäyttäjän puolestaan on "pakko" riisua myös housuosuus ja pukea se ulosmennessään päälle.

Lapsuusloppu
mulla on ollu haalari vielä varmaan kuudennella, mut se olikin joskus 80-luvulla..ja sit pidin sitä tallilla niin kauan kun mahtu..herranjestas oon ollu lapsellinen!! Ja mun miehellä on haalari vieläkin.. Mut miehethän ei koskaan kasva aikuisiksi...

kinuski
Meillä esikoinen ei eskarissa enää suostunut pitämään, vaikka siellä kyllä suurimmalla osalla vielä haalari oli. Nyt on tokaluokkalainen, ja olis vieläkin kyllä kätevä tuo haalari edes omalla pihalla, mutta ei.

kinuski
Meillä esikoinen ei eskarissa enää suostunut pitämään, vaikka siellä kyllä suurimmalla osalla vielä haalari oli. Nyt on tokaluokkalainen, ja olis vieläkin kyllä kätevä tuo haalari edes omalla pihalla, mutta ei.

alkuope, vieras
Jatkoa edelliseen. Meillä on koululaiselle myös kaksiosainen asu, mutta itse haluaa käyttää mielummin haalaria. Eskaritalvena puhuimme muutaman äidin kanssa (joiden lapset menossa samalle luokalle koulussa) näistä haalariasioista. Jokaisen lapsi toivoi saavansa käyttää haalaria ja siihen myös päädyimme. Ajattelimme myös, että jos luokan lapsista valtaosa käyttää haalaria, sitä pidetään lasten keskuudessa aivan luontevana eikä synny tarvetta kiusata ketään siitä syystä. Omassa luokassani en ole ikinä törmännyt siihen, että jotakin oppilasta olisi kiusattu haalarinkäytön vuoksi.

papukaijan ruokottomat puheet
Alkuperäinen kirjoittaja pörris:
Mikä on surullista?

ja opettajatko eivät sanoneet että ulkovaatteet pitää riisua kun on sisällä...
Ihme ja kumma
Eipä sanonut... Joku vähän nipompi opettaja olisi ihan varmasti ottanut puheeksi, mutta mulla taisi olla suurpiirteisempi.

Yhteistyössä