Minkä ikäitä vauvaa voi mielestäsi vielä imettää öisin?

"hömppö"
Heittäkäähän paskaa niskaan, meiltä löytyy 1,5v. yötissuttelija. Eipä tuo mua haittaa mitenkään, kun vieressä taapero nukkuu, joten en oikeastaan ees herää. 2v. on meillä takaraja.
Eihän siinä paskaa tarvi heittää niskaan jos se ei sua haittaa, että heräät öisin :)

Ei muakaan ois haitannu jos oisin heränny 1 tai 2 kertaa mutta käytännössä se oli semmosta, etten välttämättä ehtiny edes nukahtaa edelliseltä syötöltä kun toinen jo heräs uudestaan. Ja kun on pakko jaksaa hoitaa näitä muitakin lapsia niin tulin siihen tulokseen, että täytyy lopettaa imetys koska pelkkä yöimetyksen lopetus ei onnistunu.
 
Esikoista imetin vajaa 1v n. kerran yössä. Olin aloittanut (osa-aika)työt kun tyttö oli vajaa 10kk ja sen takia imetin aina vain kun halusi tissiä.

Kuopus nyt vähän vajaa 10kk. Imetän 0-1 kertaa yössä. Viime aikoina alkanut olemaan jo melkein aamu (klo5-6) kun on tissiä halunnut. Unet on siitä jatkunut sitten vielä klo 8-9. Näin siis vielä toistaiseksi mennään. Olen ajatellut lopettaa imetyksen vähän reilu 1-vuotiaana joten eiköhän ne yöimetykset lopu viimeistään silloin.
 
Kiitos vastauksista!

Otsikko oli vähän huono, kun en oikeastaan välittäisi edes lopettaa vielä yösyöttöjä, mutta en jaksa enää herätä 10 kertaa yössä. Ehkä ainut ratkaisu on lopettaa imetys yöllä kokonaan. kiitos hyvistä neuvoista, silittely ja hyssyttely ei toimi, ehkä tosiaan jos mies tyynnyttelisi sylissä. ..en muistanut sanoa, että vauva nukkuu vieressä.

On se vaan jännä että lapset on niin erilaisia. Tämä on toisaalta mulle "ihan oikein" kun kolmen ekan kanssa olin tietävinäni paremmin ja toitotin lapsentahtisuudesta ja että lapsi tietää milloin tarvitsee rintaa.. No, mä kyllä tarvitsen myös mielenterveyteni..

???? Tietääkö kukaan, että onko jotain haittaa vauvalle, kun se ei ikinä nuku yli tuntia yhteen menoon? Eikö sen pitäisi itsekin saada pidempi pätkä unta välillä?
 

Yhteistyössä