Minkä ikäisiä teidän tuttipullot ovat?

  • Viestiketjun aloittaja Musticca
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Nykyään pullojen mukana on yleensä lappu jossa käsketään vaihtaa pullotutti muistaakseni kuukauden välein ja pullo puolen vuoden välein, hygieniasyistä.

Vauva on 5,5kk ja vanhimmat pullot on ollut syntymästä asti, mutta niitä ei ole juurikaan käytetty ennen viimeisintä 1,5 kuukautta.
 
Auts! Me ollaan tuttujen kans kierrätetty joten ainaki vuosia on ikä...Osa ostettu nuorimman syntyessä eli 9kk. Mistä tuollainen tieto tupsahtanut? Tuttien vaihtoväin tiennyt ja ihan ok mutta että muovikin kärsisi jotenkin...Eiks sitten kaikki muoviastiat pitäisi uusia vai ;)
 
"vieras"
Ainulta tuli viestiä että "tuttipullojen suositeltava käyttöikä on 6-8
kuukautta turvallisuus ja hygieniasyistä" :/
Totta kai valmistaja suosittelee ostamaan uusia mahdollisimman usein ;) Naarmuinen pullo ei ole välttämättä kovin hygieeninen. Omaa päätä saa toki käyttää, mä en ole heittämässä noita puoli vuotta sitten ostettuja pulloja pois nyt tai kahden kuuakuden päästä, koska ovat olleet niin satunnaisessa käytössä, että eivät juuri ole päässeet kulumaan.
 
"vieras"
Auts! Me ollaan tuttujen kans kierrätetty joten ainaki vuosia on ikä...Osa ostettu nuorimman syntyessä eli 9kk. Mistä tuollainen tieto tupsahtanut? Tuttien vaihtoväin tiennyt ja ihan ok mutta että muovikin kärsisi jotenkin...Eiks sitten kaikki muoviastiat pitäisi uusia vai ;)
Esimerkiksi ne muoviset leikkuulaudat pitäisi uusia kun niihin tulee naarmuja. Eivät ole kamalan hygieenisia enää siinä vaiheessa. Mä olen laittanut muuhun käyttöön myös esimerkiksi naarmuisia muovikulhoja, joissa tehdäön yleensä taikinaa jne :)
 
[QUOTE="vieras";23896314]Esimerkiksi ne muoviset leikkuulaudat pitäisi uusia kun niihin tulee naarmuja. Eivät ole kamalan hygieenisia enää siinä vaiheessa. Mä olen laittanut muuhun käyttöön myös esimerkiksi naarmuisia muovikulhoja, joissa tehdäön yleensä taikinaa jne :)[/QUOTE]

Joo sen jotenki oivaltaa siis leikkuulaudan ( tosin aika haperoa ovat nekin nykyään)ja ns. kotitalouskäytön mutta tuttipullo vain maitojutuissa ja keitetäänkin...No lasipulloja ei myydä, että siinäkin olis bisnesidea ;)
 
Musticca
Monet ravintolathan vievät isot muoviset leikkuulaudat höylättäviksi :) Kyllä nuo meidän vanhimmat retro-pullot ovat jo tosi naarmuisia ja sameita :( Mutta tuli tosiaan itsellekin yllätyksenä tuo tuttipullojen käyttöikä, miten sitä onkin voinut olla niin "ajattelematon" :/
 
"vieras"
Joo sen jotenki oivaltaa siis leikkuulaudan ( tosin aika haperoa ovat nekin nykyään)ja ns. kotitalouskäytön mutta tuttipullo vain maitojutuissa ja keitetäänkin...No lasipulloja ei myydä, että siinäkin olis bisnesidea ;)
Itseasiassa lasipulloja myydään kyllä, mutta ei ihan joka kaupassa :) Mä olen ajatellut että pesemisessä voi tulla pikkuhiljaa jotain naarmua ja kulumaa jota ei välttämättä paljaalla silmällä edes huomaa, ja sinne kuitenkin mahtuu menemään pöpöjä. En silti ole vaihtamassa noita pulloja noin usein, jos en näe mitään kulumaa, vauva kuitenkin söi jo kiinteitä pulloruokintaan siirryttäessä ja lähmii lattialta niin paljon pöpöjä että en usko että noi pullot enää siinä vaiheessa merkkaa mitään.
 
Tyhmä kysymys, mutta mistä tuttipulloihin tulee naarmuja?
Mietin yks päivä samaa että mistä niitä naarmuja on tullut tuohon Unikko pulloon, kun alkaa näyttää vähän rumalta vaikkei isompia/näkyvämpiä naarmuja olekaan. Mutta eiköhän se vastaus löydy laukusta mikä on paljon täynnä tavaraa.

Pullot meillä ovat 6kk vanhoja, tosin yhtä on vain käytetty satunnaisesti (mutta joka päivä se varmuuden vuoksi kulkee laukussa) ja pari on käyttämättöminä.
 
[QUOTE="vieras";23896463]Itseasiassa lasipulloja myydään kyllä, mutta ei ihan joka kaupassa :) Mä olen ajatellut että pesemisessä voi tulla pikkuhiljaa jotain naarmua ja kulumaa jota ei välttämättä paljaalla silmällä edes huomaa, ja sinne kuitenkin mahtuu menemään pöpöjä. En silti ole vaihtamassa noita pulloja noin usein, jos en näe mitään kulumaa, vauva kuitenkin söi jo kiinteitä pulloruokintaan siirryttäessä ja lähmii lattialta niin paljon pöpöjä että en usko että noi pullot enää siinä vaiheessa merkkaa mitään.[/QUOTE]

Niin eipä ole tullut edes kaupoista katseltua...Synnärillä kun oli lasiset, ja silloin kävi mielessä jos hankkis, mut se jäi ja pöpöt täälläkin jo suussa kun ryömii tuo pieni ihminen ;)
 

Yhteistyössä