Minkä ikäiset yksin uimaan?

  • Viestiketjun aloittaja fieras
  • Ensimmäinen viesti
fieras
Tuosta yhdestä ketjusta tuli mieleen ja muutenkin, nyt lämpimillä jouduttiin asiaan törmäämään.
Meillä esikoinen 9v. Osaa jo uida (eli sen virallisen määritelmän mukaan 200m, on uimataitoinen). Mutta edelleen kulkee vain meidän vanhempien kanssa uimassa niin rannalla kuin hallissa.
Tyttären kaveri kävi nyt vkl pyytämässä tyttöä uimaan rannalle, käsitin, että tytön vanhempien kanssa. Onneksi jututin tarkemmin, koska tytöt olisivat olleet menossa keskenään. Lähdin sitten heitä käyttämään ja samalla tietenkin otin pienemmät mukaan. Vein sitten tytön kaverin kotiin ja kerroin siellä, että oltiin nyt porukalla jne. Johon tytön äiti oli ihan ihmeissään, että "minä en kyllä viiti lähteä sinne rannalle tollottaan kun ne ui, mutta sullahan on nuo pienemmät niin sun on varmaan pakko". Eli siis olenko minä nyt jotenki ylihuolehtiva, kun en päästäisi 9vuotiaita keskenään? Kauhea sepustus :) mutta siis minkä ikäiset sitä uskaltaa päästää ilman valvontaa?
 
"vieras vaan"
En päästä yhdeksänvuotiasta vielä, en todellakaan! Osaa kyllä uida ja on tosi rauhallinen ja varovainen mutta silti. Ainakin meidän uimarannalla on meno välillä aika hurjaa enkä uskalla edes ajatella mitä saisivat päähänsä ilman valvontaa.

Tänään se kyllä taas nähtiin kuinka eri tavalla vanhemmat lapsiaan vahtivat. Itse kyttäsin koko ajan alakoululaisiani, kun taas osa taaperoista kahlasi rantavedessä aika heikolla valvonnalla.
 

Yhteistyössä