Minkä ikäiset teillä saa käydä jääkaapilla itsekseen, pitää kyniä sun muita omassa huoneesaan jolloin...

  • Viestiketjun aloittaja Ikää kyselen
  • Ensimmäinen viesti
äitee
Mulla 2- ja 4-vuotiaat, en anna kyniä kun silloin kun piirrän mukana tai vahdin. Jääkaapilla eivät saa käydä itsekseen. On suht tiukka hyvä kuri. Lapset noudattavat sääntöjä, ei mitään ongelmia.
 
eipä
ole ikinä edes käynyt mielessä ajatella tuollaista..pojilla on aina ollut omat kynät. jääkaapilla ovat käyneet esim. maitoa juomassakin. meillä lapset 7,6,4 ja 1vee.
 
ooii
Alkuperäinen kirjoittaja eipä:
ole ikinä edes käynyt mielessä ajatella tuollaista..pojilla on aina ollut omat kynät. jääkaapilla ovat käyneet esim. maitoa juomassakin. meillä lapset 7,6,4 ja 1vee.

Voin kuvitella kuinka sotkuista teil on, ei pienet lapset osaa mitään ottaa kaatamatta ja sotkematta. :p
 
vieras
Meillä kynät sun muut on lasten ulottuvilla. Eipä ne niillä pahemmin ole tuhoja tehneet. Tietävät että paperille piirretään. Jääkaapille eivät ole itse menneet, en kyllä ole tajunnut kieltääkään. Lapset 2,4 ja 7v.
 
vierailija
Jääkaapilla saa meillä käydä 4- ja 6-vuotiaat, kunhan sopivat ensiksi, että mitä ottavat. Esim voitelevat voileivän, kaatavat maitoa lasiin tai kuorivat omenan (isompi). Kynät ovat nyt heillä lastenhuoneessa ja pöydällä pitävät niitä. Sinne ei ole tullut seiniin mitään piirustuksia, mutta keittiöön ovat kokeilleet vähän lyijykynää, itse kun merkkaan heidän pituutensa lyijykynällä keittiönkaapinoven sisäpuolelle, niin sinne on nuketkin nyt mitattu.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja ooii:
Alkuperäinen kirjoittaja eipä:
ole ikinä edes käynyt mielessä ajatella tuollaista..pojilla on aina ollut omat kynät. jääkaapilla ovat käyneet esim. maitoa juomassakin. meillä lapset 7,6,4 ja 1vee.

Voin kuvitella kuinka sotkuista teil on, ei pienet lapset osaa mitään ottaa kaatamatta ja sotkematta. :p
No tuskin se 1 v nyt siellä jääkaapilla sentään käy...
Nelivuotias osaa kyllä (ainakin meillä) olla jo sotkematta.

 
1v11kk
Kynät on olleet aina saatavilla, ainoastaan mustekynät ja tussit (aikuisten kynät) on pidetty poissa ulottuvilta kun sotki itsensä niiden kanssa. Jääkaapille ei yllä, eikä saa ovea auki itse, mutta yhdessä valitaan välipalaa niin että lapsi saa itse ottaa. Ei meillä ole oikeastaan mitään nostettu ylemmäksi tais pois lapsen takia. Hyvin on kiellot tepsineet, eikä seinillä ole piirustuksia eikä tavaroita rikkoutunut. Joulun jälkeen löysin kännykästäni suklaatahroja ja lautapelistä puuttui eilen yksi nappula kun lapsi oli sitä aamulla tutkinut, mutta kännykkä oli kyllä omalla paikallaan ja pelinappulat sitä yhtä lukuunottamatta kerätty omaan laatikkoonsa.
 
näin o
Meillä saa 5v. ja 3v. ottaa itse jääkaapista esim jogurttia jos olen antanut siihen luvan. Kynät meillä olleet nyt lasten saatuvilla eikä olla piirretty mihinkään. Mutta silloin kun olivat korkeammalla niin kappas vaan sieltä oli haettu salaa kynä ja käyty raapustamassa seinään :(
 
Kynät on kaikkien käytettävissä koska haluavat, nuorimman (3v) pitää kysyä lupa, muut kysyvät omatoimisesti ennen piirustamista. Jääkaapilla ei ole omatoimisesti tarvetta käydä ruoka-ajan ulkopuolella, muuten 7v saattaa avustaa esim. pöydän kattamisessa ja käy jääkaapilla.
 
Kyllä pari vuotiaskin on saanut itse valita jääkaapista mitä haluaa leivän päälle tai minkä jogurtin haluaa jne. Mutta ruoka-ajat on jokaisella joten toivottavaa on ettei siellä jokainen käy aina kun vähänkin sille tuntuu.
Värikynät meillä on aina esillä ja niitä saa käyttää ihan kaiken ikäiset. Onhan niitä seinien ja huonekalujen värjäämistäkin tapahtunut mutta siitä sitten kielletty ja opastettu käyttämään kyniä paperiin tai värityskirjaan. Aika hyvin kuitenkin onnistunut myös kynien palautus takas paikalleen.
 
selväpeli
Meillä saa käydä jääkaapilla kun haluaa. Ruokaa on ilmeisesti tarpeeksi tarjolla kun ei sieltä haeta kuin juotavaa. Kynät on omassa huoneessa ja niillä piirretään paperiin. Kerran väritti yhden leikkiauton ja kynät oli viikon takavarikossa ;)
 

Yhteistyössä