Minkä ikäiset teillä EI enää käytä pyöräilykypärää?

  • Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti
Meillä
ei pihasta liiku jos ei laita kypärää ja jos satun näkemään että ajavat ilman kypärää lähtee pyörä jäähylle=/
12-vuotias on vanhin ja ainakaan vielä ei oo kärähtäny kypärättä ajosta=)
 
  • Tykkää
Reactions: tillukas
nihvaan
kuolleitten ei tartte käyttää. muut perheenjäsenet käyttää. myös kavereitten lapsille vaadin jos mä olen vahdintavastuussa. samoten rukkaan aina heidän kypärät oikeaan asentoon ja kireyteen.
 
"mamma"
Mikä tuossa kysymyksessä oli vaikea ymmärtää? Kysyin että minkä ikäiset EI käytä kypärää...EI tarkoittaa EI, mutta tietenkinhän se pitää päästä sanomaan näitä täydellisen mamman vastauksia eli kaikki käyttävät, kuolleet eivät käytä ja sitä rataa
 
"vieras"
[QUOTE="mamma";24814583]Mikä tuossa kysymyksessä oli vaikea ymmärtää? Kysyin että minkä ikäiset EI käytä kypärää...EI tarkoittaa EI, mutta tietenkinhän se pitää päästä sanomaan näitä täydellisen mamman vastauksia eli kaikki käyttävät, kuolleet eivät käytä ja sitä rataa[/QUOTE]

Ja sulle vastattiin, että ketkä EIVÄT käytä. Se vastaus ei kai miellytä jos se on, että kukaan ei ei käytä...
 
"tähtisilmä"
toistasek kaikki 47.36.12 ja 7 käyttää.

mut luulen että se päivä on lähellä kun 12v ei käytä. painotetaan että on oltava kypärä päässä pyöräillessä ja koulusta tullut viesti että valvovat pyörällä tulijoita ja lähtijöitä että kypärä on päässä.
 
"mamma"
[QUOTE="vieras";24814592]Ja sulle vastattiin, että ketkä EIVÄT käytä. Se vastaus ei kai miellytä jos se on, että kukaan ei ei käytä...[/QUOTE]

Riippuu onko nämä ei käyttäjät 3 vai 93 vuotiaita henkilöitä ;) Pitäskö se tarkentaa että käyttääkö esim. ekaluokkalainen, kolmasluokkalainen, vitosluokkalainen tai seiskaluokkalainen kypärää
 
-
[QUOTE="mamma";24814583]Mikä tuossa kysymyksessä oli vaikea ymmärtää? Kysyin että minkä ikäiset EI käytä kypärää...EI tarkoittaa EI, mutta tietenkinhän se pitää päästä sanomaan näitä täydellisen mamman vastauksia eli kaikki käyttävät, kuolleet eivät käytä ja sitä rataa[/QUOTE]

Kyllä sulle on ihan kysymykseesi (joka on muuten tosi typerä) vastattu. Ei ole sellaista ikää, että pyöräilykypärää ei käytettäisi. Vauvasta vaariin.

Että KAIKKI jotka pyöräilevät, myös käyttävät kypärää. Jos itse haluat jonkinikäisen pään riskeerata, se on sitten sun asiasi.
 
-
[QUOTE="mamma";24814606]Riippuu onko nämä ei käyttäjät 3 vai 93 vuotiaita henkilöitä ;) Pitäskö se tarkentaa että käyttääkö esim. ekaluokkalainen, kolmasluokkalainen, vitosluokkalainen tai seiskaluokkalainen kypärää[/QUOTE]

Tarkennetaan vaan, varmuuden vuoksi: kypärää käyttävät yhtä lailla 3- tai 93-vuotias, ekaluokkalainen, kolmasluokkalainen, vitosluokkalainen tai seiskaluokkalainen. Plus myös kaikki muut luokkalaiset ja ikäiset. Ok?
 
"mamma"
Kyllä sulle on ihan kysymykseesi (joka on muuten tosi typerä) vastattu. Ei ole sellaista ikää, että pyöräilykypärää ei käytettäisi. Vauvasta vaariin.

Että KAIKKI jotka pyöräilevät, myös käyttävät kypärää. Jos itse haluat jonkinikäisen pään riskeerata, se on sitten sun asiasi.
Ja meinaat että kun olet kylillä ja näet siellä ihmisiä ajelemassa vauvasta vaariin niin suurimmalla osalla on kypärät?? Taitaa se kumminkin olla aika vähäistä enää siinä vaiheessa tuon kypärän käyttö kun mennään vaikka yläasteelle vai oletko erimieltä asiasta?
 
kelpaako?
joo eli meillä kypärää EI JÄTÄ KÄYTTÄMÄTTÄ (eli käyttää) 5v, 6v, 27v ja 34v henkilöt, samoin heidän isovanhemmat ja KAIKKI heidän kaverit jotka tahtoo olla meidän pihassa tai ulkoilemassa meidän kanssa. kypärättömät saavat mennä halvaantumaan omien vanhempiensa tykö.
 
"vieras"
no meillä alakoululaiset käyttää mut ysiluokkalainen ja amislainen ei pistä kypärää enää päähän, vaik yrittäis miten. Mun on aika vaikee pistää melkeen parimetrisen kollin päähän kypärää ku en oo ku puoltoista metriä pitkä ;) mut eipä ne kyllä pyörällä ajelekkaan yleensä, kävellen tai kaverin kyydissä autolla tai mopolla ja siinä on kyl kypärä päässä :)
 
-
[QUOTE="mamma";24814621]Ja meinaat että kun olet kylillä ja näet siellä ihmisiä ajelemassa vauvasta vaariin niin suurimmalla osalla on kypärät?? Taitaa se kumminkin olla aika vähäistä enää siinä vaiheessa tuon kypärän käyttö kun mennään vaikka yläasteelle vai oletko erimieltä asiasta?[/QUOTE]

No en osaa tuohon sanoa, kun en koskaan ole "kylillä". Asun Helsingin keskustassa, ja kyllä täällä kaikki käyttävät pyöräilykypärää. Myös yläkoululaiset ja aikuiset. Siksi tuntui niin kummalta tuo kysymys. Mutta kai maalla on sitten toiset tavat tässä(kin) asiassa.
 
"näin täällä"
Asutaan koulun vieressä ja näyttää siltä että 9-10v eivät enää käytä kypärää pyöräillessä :(
Tulevat kouluun joko täysin ilman kypärää tai sittern kypärä suojaa ohjaustankoa tai reppua .
 
kelpaako?
ja toki kaupungilla näkee paljon kypärättömiä (vastaan nyt vaikka et multa kysynytkään), heitä pidän idiootteina, tai jos ovat lapsia jotka ei ymmärrä, niin ajattelen että onpa sillä idiootit vanhemmat.

kerrankin näin yhden kypärättömän nuoren tytön maassa kaatuneena.. pahan näköinen, suusta valui vaahtoa, päästä verta. kasvis siitä tuli :-/
 
"mamma"
joo eli meillä kypärää EI JÄTÄ KÄYTTÄMÄTTÄ (eli käyttää) 5v, 6v, 27v ja 34v henkilöt, samoin heidän isovanhemmat ja KAIKKI heidän kaverit jotka tahtoo olla meidän pihassa tai ulkoilemassa meidän kanssa. kypärättömät saavat mennä halvaantumaan omien vanhempiensa tykö.
EI kelpaa, kun en kysynyt että minkäikäinen KÄYTTÄÄ vaan sitä että minkäikäinen EI käytä :D
 
"vieras"
ite kyllä pistän aina kypärän ja ´lapsilta lähtee pyörät jos kypärä ei oo päässä. Myös koululla vahtivat, sekä opettajat että muut oppilaat :) mut mitä oon yläasteikäsiä nähny nii kellään ei oo kypärää, mikä on kyllä tyhmää! Mut omille teineille oon yrittäny puhua, et mieluummin kattelen kypäräpäistä nuorta ku tielle levinneitä aivoja jos pahasti käy...
 
EH
11v. poika käyttää usein, mutta luulen että "unohtuu" välillä kun ei ole näkemässä. Ala-asteella pitää kouluun pyöräillessä olla kypärä, muuten saa koulumatkoille pyöräkiellon. Skeittaillessa taitaa lähes aina käyttää kyllä. 15v. tyttö ei nyt käytä kypärää, ehkä asia muuttuu myöhemmin.
 

Yhteistyössä