Minkä ikäisenä vauva kaksin isän kanssa reissuun?

"Sadie"
Hah! Miksei sitte ihan jokainen "ihan perheen kesken" mieti lapselle sopivaa vaatetusta, nimeä, kuivaksi opettelua yms yms mitä täältä palstalta kysellään päivästä toiseen?? Mikä tekee tästä aiheesta sellaisen ettei siitä voisi täällä keskustella, kysellä?
 
  • Tykkää
Reactions: Data
en päästäisi
No huh, minulla samanikäinen vauva eikä tulisi mieleenkään olla hänestä erossa edes yhtä päivää. Ei ole siitä kyse ettenkö mieheeni luottaisi vaan siitä että näin pieni vauva on vielä symbioosissa ensisijaisen hoitajansa kanssa. Ei osaa käsitellä sitä eroa. Kun äiti häviää näkyvistä, vauva ei vielä tiedä että äiti tulee takaisin. Meillä ei isä saa vauvaa yhtä hyvin lohdutettua jos oikein iso itku vauvalle tulee. No juu meillä vauva on täysimetyksellä, joten ei ihan vastaava tilanne, mutta samassa kehitysvaiheessa ovat joka tapauksessa.

Meillä oli vastikään sukulaisia käymässä ja vauvaa ihastelemassa. Aina oli jonkun sylissä ja sai paljon hoivaa ja huomiota. Silti huomasin että kun vauva oli ollut pitkään muiden sylissä hän alkoi tulla levottomaksi ja huonotuuliseksi (huom ei ollut nälkäinen tms); kun pääsi minun syliini, rauhoittui heti ja oli tyytyväinen, otti minuun paljon kontaktia. Tulkitsin niin että vauvalle tuli äitiä ikävä. Että ei se niin ole että mikä tahansa syli vauvalle kelpaa. Juuri tässä 3-4 kk iässä vauva saattaa alkaa jo vierastaakin.
 
"vieras"
Ihan yhtälailla Astrolla on oikeus kyllä pohdiskella täällä ääneen asioita kuin meillä muillakin. Mutta vinkkinä vaan; älä hermostu heti jos joku ei tiedä kaikkea faktaa teidän perheestä, en minäkään tiennyt mistään tutkimuksista ennenkuin sanoit. Itse en haluais olla yötä erossa noin pienestä, vaikka pullosta joisikin. Tulis liian kova ikävä.
 

Yhteistyössä