Minkä ikäisenä teillä alko kuukautiset?

  • Viestiketjun aloittaja vii
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
pitää painaa se 48kg ennen kuin kuukautiskierto käynnistyy
Höpsistä.
Mulla alkoi 11-vuotiaana, ja painoin silloin reilusti alle 40 kiloa.
Kyllä tuollainen tutkimustulos on olemassa, mutta eihän mikään asia ole 100% totuus kaikkien ihmisten kohdalla.

Itselläni alkoi 11-v ja olin silloin alipainon rajoilla 45 kg/162cm. Ja äidilläni alkoi 17-v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja taimi:
Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
pitää painaa se 48kg ennen kuin kuukautiskierto käynnistyy
Höpsistä.
Mulla alkoi 11-vuotiaana, ja painoin silloin reilusti alle 40 kiloa.
Kyllä tuollainen tutkimustulos on olemassa, mutta eihän mikään asia ole 100% totuus kaikkien ihmisten kohdalla.

Itselläni alkoi 11-v ja olin silloin alipainon rajoilla 45 kg/162cm. Ja äidilläni alkoi 17-v.

niin eli minulla ei kyllä sitä rasvaa kropassa juurikaan ollut, kasvu oli niin nopeaa tuolloin! Mutta mulla alkoi rinnatkin kasvaa jo kolmannen luokan alussa, mitkä näytti hassulta siinä laihassa ja pitkässä lapsen kropassa... :| Mutta tällaisiksi b-kupeiksi ne kuitenkin vaan jäi...

Ja mun mielestä oli kans aivan hirveää kun menkat alko. Itkin hysteerisenä koko päivän! :eek: Tunsin itseni niin erilaiseksi ja "ylikehittyneeksi". Äidille oli pakko kertoa kun itkusta ei tullut loppua. Toivottavasti nykyteineillä on helpompaa!
 
myös
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Minulla alkoi juuri täytettyäni 11v, äidilläni alkoi vasta 15 vuotiaana.

Painohan siihen vaikuttaa eli pitää painaa n. 48kg ennen kuin kuukautiskierto käynnistyy. Itse olin vähän pyöreä lapsi. Äitini oli tosi laiha nuorena, joten siinä kai syy, että niin eri aikoihin on alkanut.
13v alko ja 48kg en ole painanut kun raskaana ollessani!
Sama täällä, olin 12-vuotias kun kuukautiset alkoivat ja aikuisena vasta olen joskus painanut tuon 48 kg (yleensä vähemmän), raskausaikaa lukuunottamatta.

Oliskohan joku kouluterveydenhoitaja tms. tarkoittanut nimenomaan aloittajan tilannetta tuolla painorajalla, eikä mitään kaikkiin pätevää yleistystä. Vai mistä tämä 48 kg alunperin on kuultu?

 
Vielä tuohon painoasiaan, johon edellä jo vastasin... Eli itse olen lukenut sen netistä joltain lääkärisivulta kun etsin joskus tietoa kuukautishäiriöistä. Ja Toivoliinihan sanoi lukeneensa naistenlehdestä.
 
vierasss
Mulla alkoi 11v, enkä kyllä painanut edes 40kg. Olin 5 luokalla koulussa, ja se oli ihan kamalaa kun kellään kaverilla ei vielä ollut alkanut, tuntu niin epäreilulta. Mä siis inhosin noita menkkoja jo silloin, ja inhoan edelleen.
 
m
Olin muutamaa viikkoa vaille 15 vuotta, painoin vähän päälle 40 kg. Mun kahdella tytöllä on alkanut 11-vuotiaana, ja toinen heistä oli alle 40-kiloinen, toinen n. 45 kg. Yhdellä alkoi 13-vuotiaana ja hänkin painoi silloin alle 40 kg.
 
hellsbells
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Minulla alkoi juuri täytettyäni 11v, äidilläni alkoi vasta 15 vuotiaana.

Painohan siihen vaikuttaa eli pitää painaa n. 48kg ennen kuin kuukautiskierto käynnistyy. Itse olin vähän pyöreä lapsi. Äitini oli tosi laiha nuorena, joten siinä kai syy, että niin eri aikoihin on alkanut.

Höpöhöpö!! Mulla alko 13-vuotiaana ja painoin reippaasti alle 40kg.
 
äitix3
10-vuotiaana ja se oli ihan kamalan noloa. Kukaan kavereista ei puhunut asiasta vielä yläasteellakaan. Omalla tyttärellä alkoi kans 10 vuotiaana ja nää puhuvat onneksi asioista niiden omilla nimillä ja tosi avoimesti.
 
12wee
Minulla alkoi juuri täytettyäni 11v, äidilläni alkoi vasta 15 vuotiaana.

Painohan siihen vaikuttaa eli pitää painaa n. 48kg ennen kuin kuukautiskierto käynnistyy. Itse olin vähän pyöreä lapsi. Äitini oli tosi laiha nuorena, joten siinä kai syy, että niin eri aikoihin on alkanut.
Kui niin 48kg ittelläni alko just eilen eli nyt 12-vuotiaana ja ei herranjumala painan 38 kg miten niin 48?:O
 
Blody monday
15 tai 16 vee. Silloin häpesin kun kaikilla muilla oli alkanut jo, mutta nyt tiedän että olin onnenpekka :D kerkisin kasvaa pitkäksi rauhassa ja muutenkin se on sopiva ikä saavuttaa tuo naiseuden pyykki. Toivottavasti omalle tytölle kävis myös näin, eikä alkais ainakaan vielä ala-asteella.
 

Yhteistyössä