Minkä ikäisenä teillä alko kuukautiset?

  • Viestiketjun aloittaja vii
  • Ensimmäinen viesti
vii
Itselläni (s.1986) ala-asteen viidennellä tammikuussa. Olin silloin 11 vuotta.

Siskollani alkoivat vielä vuotta nuorempana.

Alkavatkohan kuukautiset nykyään nuorempana kuin ennen? Perimähän myös vaikuttaa aika paljon.
 
Minulla alkoi juuri täytettyäni 11v, äidilläni alkoi vasta 15 vuotiaana.

Painohan siihen vaikuttaa eli pitää painaa n. 48kg ennen kuin kuukautiskierto käynnistyy. Itse olin vähän pyöreä lapsi. Äitini oli tosi laiha nuorena, joten siinä kai syy, että niin eri aikoihin on alkanut.
 
Ei siinä tietääkseni ole mittään tiettyä painoo että ne menkat alkaa.
Mut jos oikeesti on alipainonen niin kyllä ne sitten vaikuttaa...

Mulla tais menkat alkaa ku olin 13 ja melkeen vasta seiskaluokan alottanu
 
Meimi
Mulla alko just viitos-kutos luokkien välisellä kesälomalla.
Mitenkähän se on tuo painojuttu (48 kg), onko se teillä pitäny paikkaansa? Aattelin vain, kun esikoisella (nyt 11 v) on ihan selkeesti rinnat alkanu kasvaan, ja painoa on vasta 30 kiloa (pituutta 154 cm!), että onkohan menkat ootettavissa lähiaikoina vai ei?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Olin vähän vajaa 10v kun menkat alkoi.
ihan turhan nuori oot ollu menkkojen alkaessa! mä olin justiin täyttäny 13 ja vihasin sitä päivää ku ne alko! :kieh:

mutta kyllä sitä on kuitenki todella tyytyväinen että ne alkoi, siitä todisteena pieni tuhisija sylissäni :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Minulla alkoi juuri täytettyäni 11v, äidilläni alkoi vasta 15 vuotiaana.

Painohan siihen vaikuttaa eli pitää painaa n. 48kg ennen kuin kuukautiskierto käynnistyy. Itse olin vähän pyöreä lapsi. Äitini oli tosi laiha nuorena, joten siinä kai syy, että niin eri aikoihin on alkanut.
13v alko ja 48kg en ole painanut kun raskaana ollessani!
 

Yhteistyössä