Minkä ikäisenä teidän lapsillanne valkovuoto ja kuukautiset??

• Viestiketjun aloittaja "huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti
12-v tyttö
Joo, mä oon nyt kuutosluokalla ja mun luokkalaisil (muutamil) on jo menkat alkanu, mut mul ei vielä. Valkovuoto tuli varmaan jo 9-vuotiaana. Rintaliivejä käytän jo (jopa 75 A) mut ei mitään kuukautisii oo tullu eikä alavatsan kipuu tai muutakaa

vastaus ap:lle
Minä 11 kun mensut alkoi, 10 kun valkovuoto alkoi.

Hamalla 60-luvulla oon syntynyt, että enpä tiedä onko sitten kehitysikä mitenkään tuosta nuorentunut.

En ollut ylipainoinen, olin pieni ja hento. Kasvuspurtti tosin juuri tuossa 9 - 11 -vuotiaana. Pitkäksi en kasvanut koskaan, ja taskuvenukselta näytän kuvissa 11-vuotiaana ( kurvit paikallaan ja pienet tissit ). Ikävääkin seurasi: sain todella härskejä ehdotuksia ja kommentteja miehiltä iässä, jossa en itse ymmärtänyt maailmasta vielä mitään, vaan olin vain lapsi jolla mensut.

Seuraava huolenaihe: miksi jotkut miehet on porsaita?

"heppatyttö"
Mulla alko ktellä kuukautiset 12 vuotiaana oon nyt 13. Sanoin vaa äitille et mull on pikkareissa verta ja sit se oli sillee et onneks olkoon ja halas mua. Kantsii kertoo äitille

fantaxo
oon 10v tyttö, kävin vessas eile ja vilkasin paperii pyyhkimisen jälkee... huomasin jotain joka ei näyttänyt pissalta jne. Kerroin äidille että paperissa oli jotai hyytelömäistä limaa joka oli valkoisen läpinäkyvää. Äiti sanoi että sinulla tais alkaa valkovuoto.. tänää menemme ostamaan pikkuhousun suojia.:)

das
Mun 11-vuotiaalla tytöllä alkoi menkat viikko sitten ja kovasti häntä huimasi ja maha oli kipeä. Tyttö on vielä niin pieni, alle 150-senttinen ja alle 40-kiloinen. Mutta saman kokoisia ja ikäisiä mun muutkin tytöt oli, kun menkat alkoi, ja pieniksi he kyllä jäivätkin.

fjkgcyjhd
Kirjotan tänne vaik ei tääl pitkään aikaan kukaan olekkaan kirjoitellut. Mul alko valkovuoto joskus 12 vuotiaana keväällä. Joskus se on tosi runsasta ja tekee mieli laittaa suoja, mut en kehtaa kertoo äitille (vaikka se tietää että mul on alkanu valkovuoto) mut nii... mul alko rinnat kasvaan kesällä pikkuhiljaa ja ne on ihan pienet (65A) vaan. Odotan millon alkaisi menkat kun omalla äidilläni alkoi seiska luokan alussa. Olen 152cm pitkä ja painan jotain 36kg. Minulla on monesti sattunut alavatsaan, jopa niin että olen joutunut käymään terkkarilla kesken koulupäivän. Äidilläni on pienet tissit joten periytyykö se minullekkin?

juuu u
Ite oon 13,8 vuotias tyttö. Mul on alkanu valkovuoto viime jouluna. Kuukautisista ei oomerkin merkkiä. Rakenteeltani oon noin 160 cm ja 46kg...oon muutenki tosi laiha ja se haittaa mua. Rinnat mulla on vasta nuppuiässä :p :(

Nainen43vee
En tiiä onko tolla mun 10 weellä viellä alkanu kun ei äiti&tytär jutut menkoista yms kuukautisista oikeen luista. En oo paljo mitään viellä puhunu muttakun rinnatkin jo hieman kasvaa niin naiset,pärjääkö niillä lidlin ohuilla suojilla viellä ?kun pyykkiin pikkareita laitan niin siinä sitä näkee ?pärjääkö lidlin halpiksilla :) ?

Yhteistyössä