Minkä ikäisenä teidän lapsillanne valkovuoto ja kuukautiset??

• Viestiketjun aloittaja "huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
No en oikeastaan ole huolissani, mutta kai ne on kohta saatava loppumaan vaikka sitten lääkkeillä. Tyttö itse ottaa tilanteen rauhallisesti ja suhtautui muutoinkin asillisesti. Terkalla toki on käyty. Olisihan sitä suonut muutaman vuoden aikalisää..

öhöms
Aikaistuu, koska tytöt ovat nykyään hieman pulleampia kuin esim reilu 10 vuotta sitten.
Tiesittekö, että tyttöjen menkat aikaistuvat huomattavasti, jos tietty painokriteeri täyttyy?!

1111111
Mä muistelisin, että jossain opetettiin, että kuukautiset alkaan n.2 vuoden kuluessa valkovuodon alkamisesta. Itsellä alkoi valkovuoto 10-11 -vuotiaana ja kuukautiset 13-vuotiaana. Rinnat alkoi kasvaa joskus 11-12 -vuotiaana kait.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Hoitsuäiti;22098076:
Aivan on normaalia. Tytöillä alkavat kuukautiset paljon meidän sukupolveamme aikaisemmin. Omalla tytölläni alkoivat kuukautiset 10v, valkovuodon alkamisesta ei osaa kyllä mielestäni päätellä kuinka pian kk tulevat. Kunhan mainitsemiasi vaivoja (kirvelyä ym) tai pahalta haisevaa valkovuotoa ei esiinny kaikki ok.
Mikähän tuossa on syynä?

"vieras"
Mulla alkanut 11-vuotiaana ja nyt oma tyttö 11 mutta ei onneksi vielä ole alkanut ja jos toiveet vaikuttaa niin ei tartte vielä muutamaan vuoteen edes alkaa.Terkka oli sanonut että pituuskasvu loppuu kuukautisiin ja neiti nyt 161cm, vielä voisi muutaman sentin kasvaa..rinnat neidillä on jo.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22419612]Mulla alkanut 11-vuotiaana ja nyt oma tyttö 11 mutta ei onneksi vielä ole alkanut ja jos toiveet vaikuttaa niin ei tartte vielä muutamaan vuoteen edes alkaa.Terkka oli sanonut että pituuskasvu loppuu kuukautisiin ja neiti nyt 161cm, vielä voisi muutaman sentin kasvaa..rinnat neidillä on jo.[/QUOTE]

Ei se pituuskasvu kuukautisiin lopu, vaan hidastuu. Minä itse ja molemmat tyttöni olemme kasvaneet vielä aika paljon kuukautisten alkamisen jälkeen. Minulla alkoi 13-, tytöillä 13- ja 16-vuotiaana.

• Tykkää
Reactions: ammuli
+
mä muistan että mulla alko valkovuotoa tulemaan joskus 9 vanhana, koska kirjoitin siitä päiväkirjaan ja kuukautiset alko 11 vuotiaana. eikö se ole ihan henk.kohtasta milloin alkaa. yleensä kyllä samoihin aikoihin kun äidillä on alkanut. riippuu paljon kuitenkin painosta.

"mä"
[QUOTE="Emma";22611506]Siis minulla on kysymys omasta tyttärestäni. Hänellä on ollut valkovuotoa
noin 9 vuotiaasta alkaen. Milloinkohan hänen kuukautiset alkaa??[/QUOTE]

Ei voi päätellä, minulla alkoi valkovuoto joskus 11-vuotiaana ja kuukautiset 16-vuotiaana.

Neitipäs
Mulla alko valkovuoto täs syksyllä, ja en oo äitille kertonu oikee mitää. Tulkoo ite jotai puhumaa jos pyykkikonees näkee.. Aika runsaasti tulee, ja yleensä kastuu joskus illalla et laitan jonkun paperin sillo :D

"Minä"
Alkoi siis menkat 12 vuotiaana ja valkovuoto 10 vuotiaana. Itsellä menkat alkoivat jo 10 vuotiaana, eikä olisi siis ollut pahitteeksi yhtään niitä kauemmas siirtää..

Yhteistyössä