Minkä ikäisenä olette laittaneet lapsen päivähoitoon?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
mie
mie vein alle vuotiaana, ja eihän sitä ole pakko viedä edes joka päivä eikä se 8tuntiakaan ole mikään pakko... kyllä mie ite päätän koska likka meni/menee hotoon ja kuin kauan se siel on... välillä vähemmän ja välillä enemmän!
 
1v 8kk meni päiväkotiin. Alettiin miehen kanssa molemmat tekemään 4-päiväistä viikkoa, joten pojalle jää 3 hoitopäivää viikossa. Olisin ollut mielelläni pidempäänkin kotona poikaa hoitamassa, mutta ei oikein talous sallinut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lillmam:
Alkuperäinen kirjoittaja MUKSU1:
Tytön olis tarkotus alottaa päivähoito tammikuussa.On silloin 1v2kk.
Kyllä mua jo hieman jännittää että mitä siitäkin sitten tulee..
Mulla tyttö aloitti saman ikäisenä ja hienosti meni :) Oli äidille paljon pahempi paikka ;)

Niin mäkin olen koittanut asian järkeillä päässäni että itelle se on varmaan pahempi paikka kun lapselle. Eiköhän se siitä :wave:
 
1v 3kk meni päiväkotiin (itse muuten menin töihin pojan ollessa 7kk...). Hyvin sopeutui (paljon paremmin kuin samaan aikaan tulleet 2v:t), ja tykkää paljon hoitopaikasta, kavereista ja oma hoitajasta. Ei meilläkään ne hoitopäivät mitään 8 h olleet, vaikka virallisesti niin olikin. Haettiin niin nopeasti kuin työt antoivat periksi.

Koska olen muulle kuin hoito/opetusalalle alunperin hakeutunutkin (syystä että nuo ei ole ikinä kiinnostaneet), niin siksi palasin aika nopeastikin töihin. Minusta aiemmin ollut kommentti, että miksi päiväkodissa töissä oleva lähtisi aikaisin töihin hoitamaan muiden lapsia, oli kyllä ajatuksia herättävä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Minusta aiemmin ollut kommentti, että miksi päiväkodissa töissä oleva lähtisi aikaisin töihin hoitamaan muiden lapsia, oli kyllä ajatuksia herättävä.
Minä taas ymmärrän hyvin senkin. Onhan se nyt ihan eri asia olla töissä sosiaalisissa ympyröissä kuin kotona oman lapsen kanssa. EN sano, kumpi on parempaa tai arvokkaampaa, mutta siinä on vissi ero. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
. Minusta aiemmin ollut kommentti, että miksi päiväkodissa töissä oleva lähtisi aikaisin töihin hoitamaan muiden lapsia, oli kyllä ajatuksia herättävä.
Yksi syy lienee se, että kotona omaa lasta hoitaessaan saisi kotihoidontuen ja muita lapsia työpaikalla hoitaessa palkan.



 
Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
. Minusta aiemmin ollut kommentti, että miksi päiväkodissa töissä oleva lähtisi aikaisin töihin hoitamaan muiden lapsia, oli kyllä ajatuksia herättävä.
Yksi syy lienee se, että kotona omaa lasta hoitaessaan saisi kotihoidontuen ja muita lapsia työpaikalla hoitaessa palkan.
Sekin.
 
1v4kk. Molempien vuorotöiden ansiosta pojalla ollu lyhyet päivät ja viikot. 5-6 tuntia kerrallaan ja n. 3 päivää viikossa. Menee klo 8-10 välillä ja haetaan 14-15
Nyt poika 2v. On aina tykänny käydä päiväkodissa.
 
Itsekin päiväkoti-ihmisenä ihmettelen, että mikä siinä päiväkodissa on niin kamalaa? Sitä vartenhan me ja kaikki muut on, että sinne voi lapsensa laittaa luottavaisin mielin. Lapsesta kiinni sopiiko sitten isompi vai pienempi ryhmä. Mä vien lapseni hoitoon kun ovat 1v1kk ja 4v. Aloittavat pph:lla ja muutaman kuukauden päästä siitä menevät päiväkotiin. Taloudellisesti olis mahista olla kotonakin, mut mä tartten muutakin virikettä ja poika myös kun täällä lähistöllä ei ole puistoja ja kaverit on myös päivähoidossa. Jään siis osittaiselle hoitovapaalle ja lapset on ma-to hoidossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Meidän lapset ovat hoitoon mennessään 3v10kk ja 2v6kk. Itse olen päiväkodissa töissä ja mielestäni oli hölmöä laittaa omat pienenä hoitoon jotta pääsee muiden pieniä hoitamaan.

Sama kai se mitä työtä tekee. Mä menen toisten lapsia hoitamaan ja omiani hoitaa toiset hoitajat. Thats it. Jos mä olisin joku parturi niin olisko se silloin hyväksyttävämpää viedä lapset hoitoon kun menisin vaan toisten kuontaloita leikkaamaan????
 
Mun lapset meni puolitoista kuukautta sitten hoitoon,ikää oli 1v7kk ja 3v7kk.

Meillä on hoito alkanut loistavasti,varmaankin asiaa on helpottanut se,että saavat olla yhdessä ja pienemmällä on tomera isosisko tukena.Haen hoidosta iloiset lapset ja mies puolestaan vie ja kuulemma vilaus vain käy,kun juoksevat leikkimään.

Hoitopäivä on yleensä n. 8-15 eli 7 tunnin päiviä on heillä.

Kirpaisihan se ajatuskin,mutta olen ollut lähes 4 vuotta kotona,asia olisi tullut ajankohtaiseksi kuitenkin pian ja kun harvemmin sitä soitetaan ja pyydetää töihin.Olisihan se ihanaa olla kotona vaikka siihen asti,että lapset ovat kouluikäisiä,mutta siihen ei resurssit valitettavasti riitä ja nyt yhteistä perheaikaa on enenmmän,kun mies tekee lyhyempää päivää,koska perheessä on kaksi ansaitsevaa.
=)

 
kaksi vanhinta lähti perhepäivähoitoon siinä vaiheessa kun minun lomani loppui eli jotakin 10-11 kk ikäisiä kai he oli. Nuorin taas oli kotona siihen maagiseen 3 v ikään asti, kun meillä oli kotona hoitaja ja minä menin kyllä töihin heti loman loputtua.
Ja kaikki sopetuivat siinä iässä hoitoon missä menivät. Kakkonen sopeutui taas sitten välillä kotonaolemiseen muutamaksi vuodeksi.
 

Yhteistyössä