Minkä ikäisenä lapsesi pääsee diskoon?

Meillä lapsuudenkodissa ei siedetty diskoilua missään iässä, joskus tosin äiti sanoi, että menkää nyt jonnekin -mutta kun tuli ajankohtaiseksi, niin perui puheitaan. Siis oli semmoista ristiriitaista kasvatusta.

Nyt omalla kohdalla on tullut tilanne, jossa ekaluokkalaista pyydetään pikkukoululaisille tarkoitettuun diseen ja neiti kovasti menossa. Opettaja ja muutamia vanhempia on valvojina. Itse veisin ja hakisin.

Jotenkin haluaisin kasvatuksessa ottaa semmoisen reilun meiningin, että lapsella olisi rajojen puitteissa vapaus nauttiakin -toki enhän vielä voi tietää tykkääkö tyttö koko touhusta. Ja noita varujenkeruu diskoja tulee varmaan urheiluseurojen ja koulun puolesta useampiakin -ja kaikkiinhan ei voi mennä tilanteesta riippuen.

Että mikä on nykyisin meininki?
 
Muistan itse että olen ollut yläasteella kun karkailin diskoon, sen jälkeen tooosi nihkeesti äiti päästi mihinkään mutta pakon edessä joskus. Itse en näe diskoilussa mitään pahaa.
Meillä ei ole vielä ollut ajankohtaista diskoilut mutta kun poika ehdottomasti itse haluaa päästä niin eiköhän tuo pääse. Ikää vanhemmalla nyt 8v
 
memmu
Joo, meillä oli vähän sama meininki, että ensin sanottiin, että ihan itse saa päättää meneekö diskoon vai ei ja kun tuli ajankohtaiseksi niin äiti sanoi että ei tartte mennä ja kun kysyin miksi sitten olis ite saanu päättää niin tuli vaan, että olis luullu että itelläki on järkee päässä pysyä poissa diskoista mutta kun ei ollu niin piti kieltää. Aika kurjaa lapsesta tuollainen. Mutta mun äiti onki sota-ajan lapsia jolla kaikki muutos (mm. lapsen kasvaminen) on pahasta.
 
memmu
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Joo, meillä oli vähän sama meininki, että ensin sanottiin, että ihan itse saa päättää meneekö diskoon vai ei ja kun tuli ajankohtaiseksi niin äiti sanoi että ei tartte mennä ja kun kysyin miksi sitten olis ite saanu päättää niin tuli vaan, että olis luullu että itelläki on järkee päässä pysyä poissa diskoista mutta kun ei ollu niin piti kieltää. Aika kurjaa lapsesta tuollainen. Mutta mun äiti onki sota-ajan lapsia jolla kaikki muutos (mm. lapsen kasvaminen) on pahasta.
Niin ja siis.. omat lapset pääsee sitten ekalla jos on omaa mielenkiintoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Joo, meillä oli vähän sama meininki, että ensin sanottiin, että ihan itse saa päättää meneekö diskoon vai ei ja kun tuli ajankohtaiseksi niin äiti sanoi että ei tartte mennä ja kun kysyin miksi sitten olis ite saanu päättää niin tuli vaan, että olis luullu että itelläki on järkee päässä pysyä poissa diskoista mutta kun ei ollu niin piti kieltää. Aika kurjaa lapsesta tuollainen. Mutta mun äiti onki sota-ajan lapsia jolla kaikki muutos (mm. lapsen kasvaminen) on pahasta.

Oliko vielä nuorin lapsista? Meijän äiti oli nuorin kuudesta ja isänsä eniten hoitama ja hellimä...isä ei päästäny häntä minnekään ja kohteli vielä aikuisenakin kuin lasta -siitäkö tuo johtuu...ikiaikainen alistuskiertokoulu...
:(
 
Vesidisko? Minä haluaisin miehen kanssa vesidiskoon... :p Hitailla laitettais kynttilöitä altaan reunoille. Oliko se uimahallidise semmoinen? Siellä pitäis tietenkin olla vesiselvä...muutenhan jollekin tulis pissahätä. :x
 
memmu
Alkuperäinen kirjoittaja Rania:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Joo, meillä oli vähän sama meininki, että ensin sanottiin, että ihan itse saa päättää meneekö diskoon vai ei ja kun tuli ajankohtaiseksi niin äiti sanoi että ei tartte mennä ja kun kysyin miksi sitten olis ite saanu päättää niin tuli vaan, että olis luullu että itelläki on järkee päässä pysyä poissa diskoista mutta kun ei ollu niin piti kieltää. Aika kurjaa lapsesta tuollainen. Mutta mun äiti onki sota-ajan lapsia jolla kaikki muutos (mm. lapsen kasvaminen) on pahasta.

Oliko vielä nuorin lapsista? Meijän äiti oli nuorin kuudesta ja isänsä eniten hoitama ja hellimä...isä ei päästäny häntä minnekään ja kohteli vielä aikuisenakin kuin lasta -siitäkö tuo johtuu...ikiaikainen alistuskiertokoulu...
:(
Äidilläni oli vain yksi sisko joka 12 vuotta vanhempi. Heidän välissään oli ollut yksi tyttö joka muutaman päivän ikäisenä oli kuollut johonkin infektioon. Eli juu, oli nuorin. En sitten osaa sanoa hänen kohdallaan et mistä loppuviimen tuo "alistuskiertokoulu" johtuu". Mutta kyllä se lapsesta tuntui tosi kurjalta kun aina kiellettiin tuollaiset kivat jutut. Osaltaan siitä syystä minusta tulikin sitten koulukiusattu. Tätä ei äitini tajunnut vaan koitti hakea syitä muualta. Tekisi joskus mieli näin aikuisiällä ottaa asia puheeksi, mutta tiedän et siitä tulis vaan "marttyyri"-juttu niin en ole jaksanut voimavarojani siihen tuhlata :(

 

Yhteistyössä