Minkä ikäisenä lapsesi alkoi juomaan kahvia, jos siis ylipäänsä sitä juo?

• Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti
"Minna"
Tuli vaan mieleen, että missähän vaiheessa meilläkin esikoiselle alkaa kahvi maistumaan :)

Ja minkä ikäiselle mielestäsi voi vaikkapa kupin kahvia päivittäin antaa?

Meidän 10v. ei kahvia juo eikä edes halua, ei myöskään teetä. Nuorempi on 2v. enkä sillekään kyllä tarjoa enkä anna pyytäessäkään vielä moneen vuoteen. Itse oon ihan hirveä kahvitratti normaalisti (en nyt raskaana ollessa) ja sain ensimmäisen kerran kahvia vissiin jo reilun vuoden ikäisenä pullamössön muodossa, kiitos mummuni.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24099666]Mitäpä tuota tuputtamaan, eiköhän ne kysy sit kun kiinnostaa. Ite aloin juomaan ihan lapsena, oisinko ollu 4 tai 5. Mummolassa sain aina kahvia ja pullaa.[/QUOTE]

minulla ja veljilläni sama että mummo oli tuputtanut tuossa iässä, vaikka äiti oli kieltänyt

"Santtu"
Itse olen 28v ja mieheni on 36v eikä meistä kumpikaan juo kahvia. Mutta jos meidän 2v joskus haluaa oppia juomaan kahvia niin joskus 10v ja siitä eteenpäin on varmaan ihan ok.

:)
Ei ole vielä lapsia (paitsi esikoinen mahassa :)) mutta itse aloin juomaan 13v. ja isoveljeni samoin...pikkuveli alkoi ehkä 16v...ennen ainakin tuntui olevan tapana juottaa kahvia lapsille, äitini on myös juonut n. 3-vuotiaasta asti, sanoi että kylässä aina juotiin niin että pullaa kastettiin sekaan..

Mmmmm
Minä olen ollut noin 20 -vuotias, kun olen aloittanut kahvinjuonnin. Sitä ennen olin varmaan pari kertaa maistanut. Meidän perhe oli siihen aikaan teenjuontiporukkaa. Mieheni alkoi juomaan kahvia ihan pienenä, joskus kolmivuotiaana. Yritän, ettei oma lapseni joisi kahvia vielä teni-ikäisenäkään, mutta taitaa olla turha toivo.

"vieras"
Ohhoh! Minä olen pitänyt serkkua outona, kun heillä lapset alkaneet juoda melkein samaa vauhtia kuin ovat alkaneet puhumaan. Minusta kahvi kuuluu täysi-ikäisyyteen ja muistelen että meillä kotona vasta rippikoulun jälkeen oltiin valmiita kahviin...

Vaikka ei kai tuo sen vaarallisempaa ole kuin colakaan. Tai siis terveellisempää!

"asd"
En ymmärrä mihin pikkulapsi tarvitsee kofeiinia. Penska sänkyyn jos väsyttää. Itse en juo kahvia lainkaan, täysi-ikäistyttyäni on energiajuomia tullut lipitettyä jos on pakko pysyä virkeänä.

Olen yrittänyt opetella kahvinjuontiin, mutta maku on puistattavan hirveä ja maha tulee kipeäksi.

Tyttö on vuoden verran juonut "pohjat" kahvikupistani aamuisin, on nyt 2,5v. Itselleni on pappa antanut kahvissa uitettua keksiä jo puolivuotiaana. En muista yhtään kertaa lapsuudestani, että minulle olisi katettu kahvipöytään (kylässä tai kotona) mehulasi, aina oli kahvikuppi odottamassa. Sisarukseni ovat oppineet kahvinjuonnin vasta aikuisiällä.

Yhteistyössä