Minkä ikäiselle xylitol-purkkaa?

Vähän yli vuoden ikäiselle olen alkanut antamaan pienen murusen. Vähitellen opeteltu sitten "oikeaa käyttöä" eli purkka yritetään muistaa sylkäistä roskiin. Aluksihan ne pienet murut menevät mahaan =) . Kaikkien kolmen lapsen kanssa olen tehnyt samoin. Esim. nyt 2 1/2 -vuotias nuorimmainen osaa jo itse sylkäistä purkan (annan jo kokonaisen) roskiin, kun maku on hävinnyt.
 
Miskan äiskä
Meillä alko onnistua purkan syönti reilu 1.5-vuotiaana. Ostan pojalle lasten purkkaa, jotka on pienempiä ja jossa on enemmän ksylitolia kuin tavallisissa purkissa.
 
Huhtihippusen äiti
Aloin antamaan purkkaa n. kk sitten, eli tyttö oli 1v4kk.Puolikkaan tyynyn annan ja hienosti osaa jo antaa pois ( tai sylkeä lattialle kun äidin silmä välttää). Ensimmäiset kokeilut nielaisi mutta nyt sujuu :)
 
Meillä tyttö 2v. nielee vieläkin purkat kun ei ikinä muista ettei saisi, mutta hammaslääkärikin sanoi että se ei haittaa mitään jos nielaisee, se ei sinne suolistoon jää tukkimaan mitään, niin kuin ennen luultiin, tai vanhemmat pelotteli lapsiaan. Pastillit on kova sana meillä..
 

Yhteistyössä