Minkä ikäiselle vielä korviketta?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2006 klo 12:46 MARZA 1970 kirjoitti:
Joo en oo kokeillukkaan laktoositonta.
onko se ihan litran purkeissa? JA maitokaapissa eikä erikoismmaitohyllyssä?
Litran purkeissa. Vaihtelee vähän kaupoittain että onko tavallisen maidon hyllyssä vai kaurajuomien kanssa.
 
No mä pidän itse nan maitoo halpana kun vertaa siihen kun meillä pojalla todettiin maitoallergia ja jouduttiin ostaan esin neocate maitoa apteekista ilman kelakorvausta ja se maksoi liki 70? ja kesti kolme päivää :/ Sitten saatiinkin kumminkin kelakorvaus -75%tulevista maito ostoista parin kk päästä kun allergia todettiin.
Sitten kun puoli vuotta oli kulunut oli altistus ja nan tuntui sopivan, tavan maitokin mutta löysyttää mun mielestä vatsaa aika lailla.
joten lava nan maitoo on mun mielestä aika halpaa erikoismaitojen rinnalla.
Mutta miksi pitäs päästä korvikkeesta eroon pikemmin, onko siitä jotain haittaa jos poika 1v4kk vieläkin saa korviketta?
 
Luomumaidolla meilläkin aloitettiin tavan maidot kun muu ei kelvannut tissin jälkeen. Laktoositonta maitoa en antais siitäkään syystä ensin että siihen laktoosittomuuteen suoli tottuu nopsaan ja ei enää kestä laktoosia muissakaan tuotteissa, eli siirtyminen takaisin voi olla tosi hankalaa!

Mutta korvikkeesta kannattaa jo siirtyä pois... voisithan vaikka alkuun sekoittaa tavan maitoa ja korviketa josko masu sillain tottuisi paremmin?

Luomumaito on ihan litran purkeissa maitohyllyssä. jostain syystä se käy useimmille tavallista paremmin. =)
 
meillä justiinsa oli 1v neuvola, neuvolassa katottiin vähä pahasti että annan vieläkin korviketta herralle...sen takii korviketta ei suositella yli 1vuotiaille ku siinä on liikaa valkuaisaineita, jos oikein muistan...vannomaan en mee, mut muistaakseni se oli tuo valkuaisaine... :whistle:
 
Mölö
Korvikkeessahan on vitamiineja sun muuta vauvalle tarpeellista kun se vauvalle on se ykkösravinnonlähde.Yli 1v ikäsellehän maito on maitoa ja ne vitamiinit sun muut pitäs saada kiinteästä ruuasta joka on sitä ykkösravintoa.Voipi kenties saada liikaa jotain jos juo korviketta.En ole asiantuntija,mutta näin itse ajattelisin :p

Meillä siirryttiin tavalliseen maitoon kun poika oli 1v,pikkuhiljaa lisäilin pieniä määriä tavallista maitoa korvikkeeseen.Kakka löystyi alussa,mutta noin kuukauden päästä kiinteytyi kun maha rupesi siihen tottumaan.

Muistelisin jostain lukeneeni myös,että joillain rasvaton maito saattaa löysyttää mahaa paljon,mutta kevytmaito ei,eli kannattaa kokeilla eri maitoja.
 

Yhteistyössä