Minkä ikäiselle uskallatte laittaa käsidesiä??

• Viestiketjun aloittaja hiphei
  • Ensimmäinen viesti
Saija
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja +:
sen ikäiselle kun on tarvis,miksi en uskaltaisi?
Siis jos lapsi laittaa kädet suuhun. Mutta haihtuuko se varmasti täysin??
Haihtuu täysin, kun hierot kädet "kuiviksi" aineesta. Kuten tulee tehdä omallakin kohdalla, siten aine tulee oikein käytetyksi ja kädet puhtaaksi.

Ihan minkä ikäiselle vain. Voi toki laittaa pienemmänkin määrän ja ottaa vaikka lasta kyynertaipeista kiinni ja heilutella vaikka Käsileikillä. Käsidesi haihtuu tosi nopeasti, eikä jää kuivimesen jälkeen mitään mikä olisi haittana jos kädet menevät suuhun. Minä olen laittanu niin kauan kun poika istunut kaupan kärryissä ja pitäny kahvasta kiinni ja poikani nytten 1v. Ja vastailen kysymykseen kokemuksella ja sillä ettei minun lapselle tuosta ole mitään tullut vaikka kädet mennytkin kuivumisen jlk suuhun :)

.
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vauvallekin laitoin.
miksi vauvalle ? mikä tilanne että tarvitsi ?
Sairastelua perheessä, käytiin sairaalassa vierailuilla, yms.

Saippua kuivattaa ikävästi käsiä.
Ai käsidesikö ei kuivata? En tiedä minkälaisia saippuoita käytätte mutta desinfiointiaine kuivattaa mun mielestä paljon enempi kuin miedolla pesunesteellä pesu...

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja aa:
mutta mihin perustuu se, että jos käyttää kovasti käsidesiä esim autossa, niin puhallustestissä voi näkyä isot alkoholimäärät... tää on faktaa.
Ha haa!
no oisko siitä että sinne ilmaan haihtuu niitä höyryjä?

töissä tulee sen verran käytettyä ko. ainetta että oishan sen jo huomannu jos se vaikka menis päähän tai jotain...

ja siitä olenkin miettinyt että ne iholle levitettävät kipugeelit ja muut on ihan huuhaata, eihän ihon kuuluisi läpäistä mitään aineita...

Ai käsidesikö ei kuivata? En tiedä minkälaisia saippuoita käytätte mutta desinfiointiaine kuivattaa mun mielestä paljon enempi kuin miedolla pesunesteellä pesu...
Ei, käsidesi ei kuivata. Mulla ei oo ikinä olleet kädet paremmassa kunnossa kuin silloin, kun käytin käsidesiä about 50 kertaa päivässä, enkä lainkaan saippuaa.

Vauvallekin laitoin.

ei mulla ainakaan kuivata ollenkaan ja töissä tulee läträttyä sitä kyllä melkoiset määrät.

Se että saippua kuivattaa, perustunee siihen että saippua pesee ihosta ne luonnolliset öljyt ja rasvat pois...

Saija
Vauvallekin laitoin.

Jos joutuu plajon pesemään käsiä, niin kyllä vesi+saippua on minusta varsin tehokas kuivuri. Käsidesissä kun on usein ihoa kosteuttavia aineosia.

Yhteistyössä