Minkä ikäiselle saa antaa uusia perunoita?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
mä taisin antaa jo 7kk ikäisestä lähtien. ei mulla nyt käynyt mielessäkään ettei niitä saisi antaa. ja maalla kun oltiin niin ei siellä vanhoja perunoita ollu enää heinäkuussa vaan uusia nostettiin maasta.
tosin oli ne jo golf pallon kokosia sillon
 
hoh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ok, odottelemme siis vielä! Kiitos neuvoista!
Siis täh!? Kaikki sanoo että saa antaa, niin käsität sen niin ettet saa antaa? Jos hysteerinen olet, älä anna ihan pikkiriikkisä, van golfpallon kokosia tai isompia. Voi herran jestas sentään...
 
Miksei vauvalle saa antaa keitettyä ja ennen keittämistä kuorittua ( eihän niissä juurikaan kuorta ole, mutta kuitenkin) uutta perunaa? Neuvolassamme juuri tällä viikolla terv.hoit. sanoi, että varsinkin uudet perunat ovat vähän makeampia ja niitä kun muussaa äidinmaidonkorvikkeeseen, sellaista mahdollisimman litkua sosetta. Mikä uusissa perunoissa mainitsemallani tavalla voi olla sellaista, ettei vauvalle voisi antaa? Omani on nyt 5,5 kk ja neuvolan ohjeen mukaan ajattelin antaa. Ihmettelen vain...
 
minä (vierailija): Kirjoitimme näköjään samoihin aikoihin. Ok, sitä minäkin tyhmänä siis mietin, että pakko olla kuoresta kyse. Ensimmäistä lasta tässä yritän hoivata ja ihan noviisina välillä mietin vauvanhoitokuvioita, siksi tällaista kyselin. Tarkoitin nykyajalla juuri tällaista hiuksen halkomista, että alkaa tulla välillä turhankin araksi eikä aina enää uskalla maalaisjärkeäkään käyttää. Tieto kun lisää tuskaa :LOL:
 
Ok, kiitos taas omasta puolestani lisätiedoista. Tähän asti vauvani on mennyt maidolla, mutta nyt pitäisi alkaa kiinteiden maistelu ja olin juuri ensimmäistä kertaa keittämässä uusia perunoita (kuorittuna :kieh: ), kun tulin lepuuttamaan aivojani tänne ja huomasin tämän kysymyksen. Kyllä minä nyt kuitenkin meinaan tuota uutta perunaa tyttärelleni tänään maistattaa. Ja onhan tuolla jääkaapissa vanhojakin perunoita, annan niitä sitten jatkossa, jos asia oikein alkaa mieltäni painamaan.
 

Yhteistyössä