Minkä ikäiselle lapselle pidätte vielä kaverisynttärit?

  • Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti
"tuulevi"
Meillä (ja minä olen päättänyt) että 10 v synttärit on viimeiset isommat pippalot. Sen jälkeen synttäreitä kyllä vietetään, mutta minä en ala enää ohjelmaa keksimään. Saavat itse keksiä tekemisensä. Vierasjoukko rajataan siten, että siellä on ne 2-4 oikeaa kaveria eikä koko koulun tuttavuuksia.
 
a.p.
Vielä?
Siis mikä on lapsen yläikäraja?
Meillä vietettiin tyttären 20-v synttäritkin kaveriporukalle :D
No silläpä just kyselen. Oli tossa pojan vanhempainillan jälkeen äitien kesken juttua asiasta. Monet olivat sitä mieltä, että nyt kun lapset täyttävät 11v, ei kai enää tarvitse juhlia järjestää... Mun mielestä on kiva järjestää, ja pojalla onkin maaliskuulla diskosynttärit. Mut aattelin vaan, et pitääkö jopa synttärien juhlinta lopettaa kun täyttää 10v... Kyselen, onko tämä vallitseva mielipide, vai voinko hyvillä mielin järjestää pojalle jo tarkasti suunnitellut synttärit VIELÄ vaikka onkin jo niin VANHA? :D
 
...
No silläpä just kyselen. Oli tossa pojan vanhempainillan jälkeen äitien kesken juttua asiasta. Monet olivat sitä mieltä, että nyt kun lapset täyttävät 11v, ei kai enää tarvitse juhlia järjestää... Mun mielestä on kiva järjestää, ja pojalla onkin maaliskuulla diskosynttärit. Mut aattelin vaan, et pitääkö jopa synttärien juhlinta lopettaa kun täyttää 10v... Kyselen, onko tämä vallitseva mielipide, vai voinko hyvillä mielin järjestää pojalle jo tarkasti suunnitellut synttärit VIELÄ vaikka onkin jo niin VANHA? :D
Mun mielestä 11v. on jo niin iso että sillä pitäisi olla oikeus sanoa mielipiteensä haluaako että sinä järjestät synttärit vai haluaako itse pitää ja kutsua kavereita vai juhliiko ollenkaan. Joten kysyisin lapselta :)
 
a.p.
Mun mielestä 11v. on jo niin iso että sillä pitäisi olla oikeus sanoa mielipiteensä haluaako että sinä järjestät synttärit vai haluaako itse pitää ja kutsua kavereita vai juhliiko ollenkaan. Joten kysyisin lapselta :)
Juu siis tottakai kysyinkin, mutta vastaus oli että ehdottomasti pidetään. Kysyin, haluaako diskosynttärit, tykkäs ideasta heti. Ja yhdessä pohdittiin tarjottavat, tulee mm. limsadrinkkibaari ja sit tietty syötävät. Siinä mun osuus. Itse päättää kutsuttavat, ohjelman, musiikin jne. Eli ihan lapsilähtöiset juhlat, mä vaan organisoin nää aikuisten jutut... :D
 
Meillä en ole kaverisynttäreitä järjestänyt enää 11-vuotis synttäreillä. Ollaan tehty niin että saavat kutsua muutaman kaverin (niin monta kun autoon mahtuu) ja sitten olen vienyt nuo elokuviin ja syömään.
 
"vieras"
Meillä en ole kaverisynttäreitä järjestänyt enää 11-vuotis synttäreillä. Ollaan tehty niin että saavat kutsua muutaman kaverin (niin monta kun autoon mahtuu) ja sitten olen vienyt nuo elokuviin ja syömään.
Samaan tapaan täällä. Muutaman kaverin kanssa elokuviin / keilaamaan / tms.

Päiväkodin ja ala-asteen aikaan parit synttärit vietetiin myös sirkuskoulussa. Kaikki tykkäsivät koska monille sirkuskoulu oli ihan uusi kokemus. Kalliiksi vaan tulee noi sirkuskoulusynttärit ...
 
"joku"
tytön 11-vuotias synntäreille tuli kavereita,tein jotain tarjottavaa ja lapset keskenään pelasivat lautapelejä ja wiitä..mitään ohjelmanumeroita en ruvennut enää miettimään ja itse ottivat tarjottavat kaapista=)
 

Yhteistyössä